Spring naar bijdragen

Alle Caches Van Nederland


slootac5

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of Sivota daar zo blij mee is. Ze staat met die bijdrage immers te kijk als iemand die met onterechte verwijten kritiek levert op een forumlid dat gewoon zijn mening geeft. Afgeven op de vraagsteller? Ik heet hem netjes welkom op het forum en laat hem weten dat er in Nederland maar 1000 caches liggen, wat mijn oprechte overtuiging is. In mijn geval is dat echter geen mening geven, maar een visie opdringen. Pure stemmingmakerij, Sivota onwaardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet of Sivota daar zo blij mee is......

 

Sivota heeft daar in dit geval geen enkel probleem mee en die frisse neus is vandaag mooi te combineren met wat zonnestralen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie hoe je alle caches van Nederland via PQ's binnen kan halen is natuurlijk al wel vaker gevoerd. Maar iedere keer komt bij mij de vraag boven, waarom iemand dat eigenlijk zou willen? Dat je een deel van Nederland in je GPS zou willen hebben omdat je bijv. als vertegenwoordiger in zo'n district werkt zou ik me nog kunnen voorstellen, maar waarom zou je caches in Roodeschool willen inladen als je naar Susteren moet? Ik zou het leuk vinden, de achtergrond van zo'n behoefte te ervaren.

Ik begrijp graag hoe de dingen in elkaar steken. Op deze site worden vele dingen beweerd. Soms zijn die alleen maar op een gevoel gebaseerd. Door doorsnedes uit de database te maken krijg je inzicht in de onderliggende feiten. Van de 26266 caches komen er uiteindelijk maar een stuk of 30 in de gps terecht. En dan voornamelijk om wat opties te hebben bij tegenslag als de cache die ik doen wil die dag niet lukken wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het gaat toch om aantallen? Het ooit avontuurlijke geocaching is een spel voor boekhouders geworden. Voor velen draait het alleen om de cijfers. Aantallen 'founds', favo's, plaatjes en muntjes. Interessant zijn de ranglijsten en statistieken. De administratie moet kloppen en spelen met de talloze tooltjes geeft de illusie met geocaching bezig te zijn.

 

Een geocacher knutselt in zijn schuurtje aan zijn jongste creatie of logt diep in het bos een geocache, die hij eerder die dag op internet heeft uitgezocht. Een boekhouder zit op de bank, goochelt op zijn tablet met cijfers en staatjes en maakt lijsten van caches die hij nooit zal lopen omdat zijn schoenen dan vuil worden.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp, dan wil iemand gewoon alle caches op zijn computer hebben staan "voor de heb". Je hebt immers 29 dollar uitgegeven voor GSAK en dan zal en mot ie vol ook.... :-) Want de meesten van ons hebben immers ook een smartphone met de geocaching app erop. Dan kun je ter plekke, waar je ook bent, toch altijd even snel kijken welke caches er in jouw omgeving liggen? Ik trek de stiekeme conclusie, dat het om een tik gaat en aangezien ieder van ons recht heeft op zijn of haar eigen tik en deze ook moet koesteren, houd ik het daar maar bij.... Maar ik houd diegenen, die toegeven een dergelijke werkwijze er op na te houden wél goed in de gaten... Zo'n tik kan immers besmettelijk zijn...... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot enige tijd geleden hield ik GSAK dmv PQ's ook helemaal up-to-date. Als ik dan ergens wilde cachen maakte ik een filter aan en exporteerde ik de caches naar mijn GPS. Een tik? Nee. Gewoon handig om de boel compleet te hebben. Ook makkelijk om offline caches uit te zoeken en oplossingen van ?-caches te bewaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp, dan wil iemand gewoon alle caches op zijn computer hebben staan "voor de heb". Je hebt immers 29 dollar uitgegeven voor GSAK en dan zal en mot ie vol ook.... :-) Want de meesten van ons hebben immers ook een smartphone met de geocaching app erop. Dan kun je ter plekke, waar je ook bent, toch altijd even snel kijken welke caches er in jouw omgeving liggen? Ik trek de stiekeme conclusie, dat het om een tik gaat en aangezien ieder van ons recht heeft op zijn of haar eigen tik en deze ook moet koesteren, houd ik het daar maar bij.... Maar ik houd diegenen, die toegeven een dergelijke werkwijze er op na te houden wél goed in de gaten... Zo'n tik kan immers besmettelijk zijn...... :-)

 

De spijker op de kop getikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...