WBKWADRAAT Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 O ja, velen hebben goede ervaringen met Sanyo Eneloop of GP Recycko oplaadbare batterijen. Amper geheugenverlies. Die batterijen wil ik ook. Misschien wel voor meerdere toepassingen handig.
stekelbaars Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Ok, begin eens met goede batterijen. Dan zal je merken dat die oregon best lang mee kan. De officiële app? Betaald of gratis? Ik snap best het gemak van je telefoon met internet (zolang je in Nederland blijft), als het gaat om caches inladen. Het blijft allemaal subjectief, de meeste mensen hebben een voorkeur voor de een of de ander. Ik denk echter wel dat je bepaalde dingen van tevoren had kunnen opzoeken. Er is genoeg te vinden over de werking van de oregon serie. Maar zie dit als een tweede kans, je hebt nu denk ik al een aantal punten gelezen die in het voordeel van de oregon zijn. Koop goede batterijen, neem een PM en ontdek wat er allemaal mogelijk is. En bevalt het toch niet.....misschien weet ik dan nog een koper voor je hahaha.
gluppie Geplaatst 18 september 2013 Geplaatst 18 september 2013 Ik gebruik gewoon normale oplaadbare batterijen ( oplader + 2 batterijen voor plusminus 12,00 Euro bij de blokker). Het gebeurt niet erg vaak dat ik gedurende een dag de batterijen moet verwisselen, kortom ze gaan erg lang mee. Zelf gebruiken wij, naast een GPSr, de smartphone voor het paperless cachen. De robuustheid van een GPSr vind ik een enorme pre t.o.v. de smartphone. Daarnaast zijn wij PM en hebben we GSAK. Als we ergens heen gaan, even een selectie maken van caches rondom die plek, via een mooie macro alle caches naar de GPSr sturen en we kunnen gaan. Kost me meestal ongeveer een minuutje of tien. Vorig jaar ben ik ondoordacht het water in gegaan, om iemand weer bovenwater te krijgen. Achteraf bleek ik de GPSr nog in de broekzak te hebben. Geen enkel probleem, volledig waterdicht. Moet er niet aan denken dat ik mijn telefoon nog in mijn broekzak had.......
Hogelanders Geplaatst 18 september 2013 Geplaatst 18 september 2013 O ja, velen hebben goede ervaringen met Sanyo Eneloop of GP Recycko oplaadbare batterijen. Amper geheugenverlies. Die batterijen wil ik ook. Misschien wel voor meerdere toepassingen handig. Klopt, ik heb er ook één in mijn oor. Ik bedoel natuurlijk geheugeneffect....
Branie Geplaatst 18 september 2013 Auteur Geplaatst 18 september 2013 Stekelbaars, ik heb de betaalde App. Moet zeggen dat dat wel een vooruitgang is op de gratis versie. Echter volgens mij zou je met de gratis, sinds de nieuwe update, ook prima vooruit kunnen.
jofema Geplaatst 18 september 2013 Geplaatst 18 september 2013 (bewerkt) Ik heb een Oregon 600 maar gebruik ook regelmatig nog de iPhone (5 weliswaar). Afhankelijk van de situatie hebben beide voordelen. Als ik niet van te voren bedacht had een cache te zoeken, is de iPhone met (uitstekende) GC app ideaal. Even snel kijken of er iets interessants in de buurt ligt en alhoewel de GPS in een smartphone waarschijnlijk niet tot de top behoort is het voor geocaching meer dan voldoende. Zoeken moet je toch, dat is het spelletje. Maar, als je een (flinke) multicache gaat doen met de iPhone is hij zo leeg. Als het regent kun je hem niet gebruiken. Als je een kind er mee laat rondbanjeren in een bos houd je continu je hart vast. In die situaties is een losse gps ideaal. Of de 300 dan een goede keuze is, dat weet ik niet. De 450 hoor en lees ik veel positiefs over. Tegen de batterijduur van een goede GPS met goede batterijen kan een iPhone echt bij lange na niet op. Eneloops zijn erg goed. 18 september 2013 bewerkt door jofema 1
Blade21 Geplaatst 19 september 2013 Geplaatst 19 september 2013 @jofema Het geheugen van de Oregon 600 is groot genoeg om alle caches uit NL en/of B erop te zetten. Gewoon een kwestie van de juiste query. Dus dat voordeel heeft de telefoon niet meer. Standaard krijg ik elke vrijdag de nieuwste query met alle caches in Noord en Midden Limburg en het Reichswald. Die zet ik er op en ik kan er het weekend en de aanstaande week weer tegen. Als ik ergens anders heen wil dan plan ik dat toch en staan ze er zo bij.
TuuronTour Geplaatst 19 september 2013 Geplaatst 19 september 2013 Je kan bij een handheld gps inderdaad het beste oplaadbare batterijen gebruiken, normale zijn al binnen een paar uur leeg. Een handheld gps en een mobieltje zijn niet concurrerend maar vullen elkaar aan. Ik gebruik mijn mobiel vooral voor het bekijken van de laatste logs (om te checken of cache nog aanwezig is) en het lezen van de vragen bij een multi, en soms online loggen als ik paar dagen van huis ben. Ik vertrouw op mijn Oregon voor een hele dag lang kunnen navigeren.
Team Creama Geplaatst 20 september 2013 Geplaatst 20 september 2013 Ik heb in mijn garmin etrex 30 gewone duracel batterijen (bij de action gekocht) Die gaan gigantisch lang mee. Veel langer dan de 25 uur die garmin zegt in hun gegevens..... Wij hebben de GPS nog niet lang dus kan natuurlijk dat het later wat minder wordt...
Fotogravinnetje Geplaatst 20 september 2013 Geplaatst 20 september 2013 Let er ook even op dat je in je systeem-instellingen de juiste batterij-soort aangegeven hebt staan. Kan enorm schelen op hoe lang je met 1 setje batterijen kunt doen. Alkaline voor de gewone batterijen, NiMh voor de standaard oplaadbare batterijen en lithium als je extra dure/duurzame lithiumbatterijen gebruikt.
nl1ede Geplaatst 21 september 2013 Geplaatst 21 september 2013 (bewerkt) zijn er dan AA size lithiumbatterijen te-koop dan? (oplaadbaar) graag een linkje naar de site er van. 21 september 2013 bewerkt door nl1ede
Van Stolk Geplaatst 21 september 2013 Geplaatst 21 september 2013 Let er ook even op dat je in je systeem-instellingen de juiste batterij-soort aangegeven hebt staan. Kan enorm schelen op hoe lang je met 1 setje batterijen kunt doen. Alkaline voor de gewone batterijen, NiMh voor de standaard oplaadbare batterijen en lithium als je extra dure/duurzame lithiumbatterijen gebruikt. Dat maakt dacht ik niet uit voor duurzaamheid. Wel voor de juiste aanwijzing van batterij duur op de gpsr.
bastos Geplaatst 21 september 2013 Geplaatst 21 september 2013 (bewerkt) verkeerde site,sorry 21 september 2013 bewerkt door bastos
Bandiet Geplaatst 21 september 2013 Geplaatst 21 september 2013 (bewerkt) O ja, velen hebben goede ervaringen met Sanyo Eneloop of GP Recycko oplaadbare batterijen. Amper geheugenverlies. Ik lees hier vaak over Eneloop. Hebben jullie het dan over de "gewone" Eneloop of over "Sanyo XX (powered by Eneloop)"? Scheelt 450 mAh 21 september 2013 bewerkt door Bandiet
spoekie Geplaatst 1 oktober 2013 Geplaatst 1 oktober 2013 Volgens mij is het belangrijkste voordeel dat je de Oregon tijdens het lopen nauwkeuriger de afstand en richting aangeeft dan de Iphone, dit is toch het belangrijkste wat je nodig hebt bij geocaching. Ik heb het idee dat de Iphone alleen bij WhereIgo's makkelijker is gebruik is.
Aanbevolen berichten