Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat een onzin wordt er hier geroepen over smartfoons. Ik heb vandaag mijn 2000e cache gelogd. Alle 2000 met een smartfoon gedaan. En daarbij waren ook caches in verwoeste natuur omdat ze met een gps verkeerd waren uitgemeten.

Geplaatst

Caches die met een smartphone worden geplaatst....cachers die dat doen zouden direct moeten stoppen en een andere hobby moeten zoeken.

Waarom zou je geen caches met een smartphone plaatsen? Ok, in een smartphone passen geen goodies en dergelijke, maar als cache-omhulsel voldoen ze wel.

Ach, de huidige (betere) smartphones hebben prima gps-en. Geen idee waarom je daar geen cache mee in kan meten.

Geplaatst

Dát Barny is ons een paar weken geleden overkomen :)

Op het nulpunt lag niets, De groep cachers, die wilden zien, welke verrassing er was neergelegd werd steeds groter! Na drie kwartier, met zes teams toch de doos tevoorschijn getoverd, met een afwijking van 47 meter!!

O ja, meldde de CO later: de cache was ingemeten met een smartphone :angry:

Ofschoon we er een leuk mini event aan over gehouden hebben, lijkt het mij goed als de zaak direct correct gepresenteerd wordt! Proeflopen dus!

TS: :thumbup:

in veldhoven een paar weken geleden was de co van een cache zelfs trots op de ftf en de stf met een afwijking van jawel let op 1.5 km!!!!

het moet niet gekker worden.

Geplaatst

kleine reactie, zoals ik de laatste tijd helaas met enige regelmaat doe. Puur op gevoel, en off topic. Ditmaal gericht aan team nessa.

Het azijn geplas kennen we op dit forum helaas iets teveel. direct van het negatieve uitgaan, zonder goed onderbouwde adviezen te geven. En als je dan op .com kijkt naar het profiel, dan snap je de enorme eigendunk die uit de berichten op te maken valt al helemaal niet. alsof team nessa alleen maar wonderschone caches neerlegt. .........

• Top! 4
Geplaatst

Stelletje kleuters. Lekker weer met z'n allen gaan zoeken om iemand onderuit te halen en zich afvragen waarom dit forum steeds slechter wordt.

Ik wilde er nooit aan, maar het is dus gewoon waar dat een klein groepje het hier gewoon verpest. Zolanfg je maar ja en amen zet hoor je erbij, maar ga vooral niet anders denken wat daar kan het kliekje niet tegen.

• Top! 1
Geplaatst

Dit is werkelijk waar de omgekeerde wereld! Er wordt verweten dat iemand direct negatief is, en zonder onderbouwing in een one-liner even de topic starter naar beneden te halen, en patsboem we zijn een stelletje kleuters. Je laat je zo wel heel erg kennen.

• Top! 5
Geplaatst

Stelletje kleuters. Lekker weer met z'n allen gaan zoeken om iemand onderuit te halen en zich afvragen waarom dit forum steeds slechter wordt.

Ik wilde er nooit aan, maar het is dus gewoon waar dat een klein groepje het hier gewoon verpest. Zolanfg je maar ja en amen zet hoor je erbij, maar ga vooral niet anders denken wat daar kan het kliekje niet tegen.

Bij zulke stellingen zou het aardig zijn, wanneer er man en paard genoemd zouden worden..... Wie zijn "die kleuters" in jouw ogen, waar heb je het over als je "met z'n allen" zegt, wie is dat "kleine groepje" in jouw ogen en waar bestaat "het kliekje" uit... Met de nietszeggendheid, waarmee je nu vanachter je prachtig getimmerde voortuinkist de wereld met verwijten overspoelt, kunnen we niet zo veel. Uiteraard mag iedereen hier zijn of haar mening ventileren en daar wordt heus serieus kennis van genomen, maar die mening moet wel enigszins gefundeerd zijn.

• Top! 8
Geplaatst

Weer eens een kijkje aan het nemen op het forum en blijf me verbazen hoe er gereageerd word op een nieuwe cacher die het goed voor heeft.

Toestemming hebben, een multi plaatsen en vragen om feedback zo moet het toch.

Ben blij met zulke initiatieven ipv de zoveelste koker achter een lantaarnpaal onder een steen.

Mocht je nog proeflopers nodig hebben dan laat het maar weten. Weet zo wel een aantal cachers die dan graag mee gaan.

Deze komen allen uit Boxtel en Vught dus vlakbij.

• Top! 4
Geplaatst

Caches die met een smartphone worden geplaatst....cachers die dat doen zouden direct moeten stoppen en een andere hobby moeten zoeken.

Pffff. Ik heb nagenoeg al mijn caches met een smartphone ingemeten. Ook nadat ik al een Garmin had omdat deze tot 3 keer toe op googlemaps duidelijk een verkeerd nulpunt aangaf. Nog nooit klachten gehad over afwijking.

• Top! 1
Geplaatst

Als 'nieuwe cacher' ga je denk ik ook eerst proeven aan het geheel alvorens over te gaan tot de aanschaf van (een betere) GPS. Voor mij dus ook een rede voor het proeflopen. Het voorkomen van grove afwijkingen. In mijn opzet zijn er meerdere metingen gedaan, met 2 verschillende smartphones. En dat uiteindelijk gemiddeld (zonder de grootste afwijkingen).

Persoonlijk zie ik liever een cache waarvan de coördinaten kloppen, dan wachten op eventuele negatieve feedback van (teleurgestelde) cachers. Proeflopers weten dat ze tegen dit soort zaken aan kunnen lopen, maar als normale cacher mag je verwachten dat het zaakje klopt...

Geplaatst

geheel mee eens,

je mag verwachten dat de cachelegger zijn best heb gedaan om de cache (route) zo compleet mogelijk te publiceren

maar wij zijn met z'n alle mensen met de mooie gewoonte om vouten te maken zo ook met cacheleggen.

dat weet je ook als je zonodig wil gaan rennen om het verfoeide schaamstaal,

dat soort mensen wil om welke reden dan ook als eerste bij een cache zijn, kunnen verwachten dat het dé-buggen een deel van het avontuur word, dat weet je gewoon als je kan en wil nadenken.

wil je een cache bezoeken waar van je met grote zekerheid weet dat er geen vouten inzit, ga dan niet voor het schaamstaal ga dan een cache bezoeken die al 600 keer gevonden is, uitgebreid lopen huilen omdat er toch ergens een voutje inzit bij en schaamstaalrace is zulks kinderlijk gedrag dat ze zich zwaar zouden moeten schamen (je weet eenmaal dat die kans bestaat voordat je op pad gaat)

het ontmaagden van en cache kan maar 1 keer, een zonder hun zelf te verloochenen zeggen dat zij de eerste waren.

vandaar dat ik het gemekker om "proeflopers" bij een nieuwe uitgekomen cache totaal niet

Barny

Geplaatst

Heel verstandig hoor dat je wilt laten proeflopen. De ervaring leert dat wanneer er wat mis met je cache dezelfde personen die nu roepen dat proeflopen niet nodig, is hoog van de toren schreeuwen om de CO neer te sabelen. Niet hier natuurlijk, maar op twitter staat dat veel interessanter :wistling:

• Top! 1
  • 3 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Dit onderwerp is al weer oud, dus ik had verwacht dat de cache er al lang zou liggen. Maar ik kan op de kaart geen vinden die aan de voorwaarden voldoet en bij maantje76 staan geen eigen caches.

Wie weet om welke cache het gaat?

bewerkt door spoekie
Geplaatst

De discussie in 4 maanden oud he, niet een heel jaar! ;-)

Ik heb deze discussie ook vol interesse gevolgd toentertijd en ben inderdaad wel benieuwd naar het resultaat.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...