Diederikus Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Het is handiger als diegenen die toch niets in dit keurmerk zien zich even inhouden. Dan kunnen we in ieder geval zien waar dit draadje naar toe gaat. Nu gaat het nergens naar toe.
Yora82 Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Regels... en hoe wil je die hanteren dan? als ik dat logo op mijn cachepagina zet, houdt niemand me tegen..... Ook weer waar 1
keske27 Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 (bewerkt) Regels... en hoe wil je die hanteren dan? als ik dat logo op mijn cachepagina zet, houdt niemand me tegen..... Ook weer waar Vandaar mijn reactie over; Trekken aan een dood paard.. 12 augustus 2013 bewerkt door keske27
Yora82 Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Wat zou er dan anders moeten of kunnen om dat dooie paard nog enigszins in beweging te krijgen?
Lowieke Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Een keurmerk zal mijns inziens COs niet aansporen tot het leggen van "betere" caches (wat dat dan ook moge zijn) als ze niet achter het basisprincipe van het "keurmerk" staan, dat ik in dezen (nog) mis.Niet iedere CO en dat is het mooie van een keurmerk voor de cacheloper wordt zo het kaf van het koren gescheiden. Regels... en hoe wil je die hanteren dan? als ik dat logo op mijn cachepagina zet, houdt niemand me tegen.....De ontwerper kan er kopierecht op uitoefenen, en als je het na verzoek van de rechthebbende het niet verwijdert zal een mailtje naar geocaching.com wellicht uitkomst bieden. Het beeldmerk kan op de cachepagina geplaatst worden met een "named anchor tag" die verwist naar een lijst met goedgekeurde caches. Ontbreekt dit dan weet je meteen dat je met een fraudeur van doen hebt.
stekelbaars Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 Ik vind die 500 meter regel niet nodig. Er zijn genoeg mooie caches die dichterbij een parkeerplek liggen. En inderdaad de opmerking die hier al gemaakt is, een multi van veel km's kan dichtbij parkeerplaats eindigen. Alles is subjectief. Ik geniet nog genoeg van deze hobby en heb dit soort keurmerken niet nodig. Het zou eerder weerzin opwekken bij me, omdat ik dan het gevoel heb dat een CO zo arrogant is mij erop te wijzen dat het hier een echte geocache zou betreffen en die andere mooie cache waarvan de CO het niet nodig vond een keurmerk aan te vragen, was dat dan niet.
Team Tabak Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 Het is allemaal mooi bedacht hoor, maar niemand die het heeft over de praktische problemen, die er gaan ontstaan. Wie zijn die keurmeesters? Hoe ban je vriendjespolitiek uit? Je hebt tenminste per gemeente een keurmeester nodig, tenzij deze bereid is voor nop van hot naar her te rijden om een cache te keuren. Waar haal je al die mensen vandaan en vooral.... Hoe krijg je die allemaal op één lijn qua beoordeling? En wie gaat al die gegevens verzamelen en in een database mikken. En dan nog wat. Wie zorgt er voor dat de kwaliteit van zo'n cache gehandhaafd blijft? Als een CO een mooie cache neerlegt en hij onderhoudt hem niet, dan is het na 2 maanden geen kwaliteitscache meer. Kortom, een hopeloze opgave. Ik zie er helemaal niets in. Het is gewoon niet uitvoerbaar. Kom maar weer van je wolkje af.
brouwertjes Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 Vind het keurmerk op een souvenier lijken. Prachtig kunnen we er weer een kermispagina van maken. Misschien is het ook een idee om een prachtige banner te maken 'ik heb minimaal 10 keurmerkjes' ontvangen van een jury die zelf vanachter de computer cached.
heideroosje Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 (bewerkt) Als er behoefte is aan een extra icoontje of logo om te zien of een cache gemaakt is in de gedachte van de allereerste, originele cache. Leuk vooral doen. Maar noem het dan geen 'echte cache' daar doe je andere caches toch echt te kort mee. Ga voor 'conventioneel', 'klassiek' of 'ouderwets' (net hoe je pet staat). En om aan te geven dat het een mooie plek heeft om te loggen? Is het zoeken zelf of de wandeling niet eigenlijk belangrijker? En geven we daar niet nu al een cijfer voor door 'favorieten' te geven. We hebben al regeltjes voor het leggen van caches. Toch? Die voldoen niet meer? En waarom gaan deze regeltjes dan wel werken? Als mensen echt willen (en blijkbaar zijn er dat genoeg, denk maar aan de vuilnis die je soms in mooie grote munitiedozen aantreft) dan is alles wel om zeep te helpen. Ook de vrijheid om een nanotje te plaatsen. Een logo, leuk. Maar doe dat niet als keurmerk maar als een soort kwaliteit herkenningsteken. Ik zelf zal er mijn zoektochten niet op richten dus voor mij heeft het geen meerwaarde. Ik heb er echter wel een mening over en die moest ik even ventileren. Nog een prettige dag en veel succes met het maken van een logo. Heideroosje 13 augustus 2013 bewerkt door heideroosje
beliwan Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 De geocaching.com website heeft hier toch al een feature voor? Je kunt 'gewoon' de Favorites List van een 'echte' cacher bekijken. 1
Bloodwoosj Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 Dat Vlindertje een aantal criteria noemt was me duidelijk, ik zie ze genummerd opgesomd staan. Het doel zie ik nergens staan? Is het doel het verkrijgen van het keurmerk?Is het doel het beoordelen van caches? Is het doel het leggen van betere caches omdat de hoop bestaat dat men een keurmerk wil verkrijgen als legger (zo ja, wat is dan "beter"? Ik heb geen idee als lezer van dit topic wat het doel van het keurmerk is, ik zie alleen staan dat dit draadje begint met het presenteren van een logo, gevolgd door een opsomming van criteria. Ik zie nergens een geformuleerd doel staan. De opmerking van de-fam "om een ander draadje niet te vervuilen" lijkt erop te duiden dat er in een ander draadje kennelijk ook al over gesproken werd, maar welk draadje dat is mag Joost weten. Staat daar misschien het doel omschreven? Is de bedoeling dat het gaat lijken op het "beter cachen" idee van onze Oosterburen? Kent men dat idee überhaupt? Voor wie het niet kent en wat ideeën wil opdoen: www.bessercacher.de Ook zij hebben een logo ontworpen, daarnaast een forum aangemaakt en een kaart met de betere caches gepresenteerd. Hun idee is dat iedereen die wil een cache waaraan bijzonder veel aandacht besteed is kan aandragen middels een forumbijdrage, per cache in een apart draadje, daarbij formuleert WAAROM men die cache zo bijzonder vindt.Als de motivering bij meerdere cachers aanslaat, wordt de desbetreffende cache aan de lijst toegevoegd. Zijn er ook tegens, dan volgt er een stemming waarbij bekeken wordt of de cache aan de lijst wordt toegevoegd of niet. Een deel (lang niet iedereen) owners van de aan de lijst toegevoegde caches voert vervolgens het logo (met link naar de site) op de cachepagina: Dieser Cache ist gelistet bei Greetz Bloodwoosj.
Mueko Team Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 (bewerkt) Er wordt geen probleem opgelost, maar het kan CO's motiveren beter hun best te doen. CO's motiveren beter hun best te doen? Lol. en bedankt. Wie gaat zoekende geocachers motiveren om geocaches niet uit hun constructie te rukken of op een ander plek te leggen? Dit namelijk demotiveert CO's om hun geocaches goed te blijven onderhouden en met het leggen van geocaches te stoppen. PS: Veel favo points is toch al een keurmerk. 13 augustus 2013 bewerkt door Mueko Team
Vlindertje Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 Zoals reeds beschreven in het draadje waar de discussie over het Keurmerk begon, staat of valt het initiatief met een ondersteunende webpagina waar de keurmerkcaches zijn geregistreerd. Keurmeesters kunnen zich hier aanmelden en CO's kunnen er het Keurmerk aanvragen. Wordt het Keurmerk toegekend, dan verschijnt de cache op een speciale kaart. Geocachers kunnen in het aanbod zoeken op dezelfde manier als dat gebeurt bij gc.com, maar er zullen diverse selectiefuncties worden toegevoegd. Bij verwaarlozing verliest een cache het Keurmerk. Als een Keurmeester zich aanmeldt, wordt hij/zij eerst zelf 'gekeurd' door zijn collega's. Dat gebeurt op grond van zijn/haar 'sollicitatiebrief' (intenties/mentaliteit) en het profiel bij gc.com (loglijst). Wordt een Keurmerk aangevraagd, dan toetst de regionale Keurmeester de cache aan de eerder genoemde criteria. Een CO kan opteren voor een 'second opinion'. Waar de webpagina wordt aangeboden valt nog te bezien. Het liefst hier, maar daarover beslist Geoman. Als hij het initiatief steunt bouwen we rond dit forum een keur van unieke functies en komt ook de Geo d'Or weer terug. Ooit was dit de meest vooruitstrevende geocaching-website ter wereld. Die rol kan gc.nl zich opnieuw aanmeten, maar Geoman heeft hierin het laatste woord.
MacDD Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 En toch zie ik wat in dit voorstel. En ja, ik zou best wel keurmeester voor mijn regio willen zijn. Kunnen er acuut een zooi op de schop (inclusief een enkele van mezelf)
jefmen Geplaatst 13 augustus 2013 Geplaatst 13 augustus 2013 Waar de webpagina wordt aangeboden valt nog te bezien. Het liefst hier, maar daarover beslist Geoman. Als hij het initiatief steunt bouwen we rond dit forum een keur van unieke functies en komt ook de Geo d'Or weer terug. Ooit was dit de meest vooruitstrevende geocaching-website ter wereld. Die rol kan gc.nl zich opnieuw aanmeten, maar Geoman heeft hierin het laatste woord. Dan moet je een team bij elkaar krijgen die de site weer onderhoud. Ik weet niet of Geoman er tijd voor heeft om er wat voor te maken. Ik zit zelf ook al een tijd te wachten om de nieuwe site te testen.
Aanbevolen berichten