Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Inderdaad een gaaf toestelletje, met meer mogelijkheden dan de CS 60 die we nu nog volop aan het gebruiken zijn. Alleen de levertijd is een beetje lang. Bij een bestelling nú, komt-tie toch pas na de vakantie aan. Neen, we wachten dus nog maar eventjes. Over een jaartje of zo, is-tie vast iets goedkoper.

 

Wie heeft er al ervaring met een Monterra?

Geplaatst

Sterker nog, hij is nog niet eens goedgekeurd door de FCC. Er zijn alleen nog maar een paar presentatiemodellen. Volgens Garmin komt hij waarschijnlijk in het 3e kwartaal uit.

In Duitsland is een

opgedoken waarin de Monterra in het veld getest is. Hij bleef crashen.
Geplaatst
Inderdaad een gaaf toestelletje, met meer mogelijkheden dan de CS 60 die we nu nog volop aan het gebruiken zijn. Alleen de levertijd is een beetje lang. Bij een bestelling nú, komt-tie toch pas na de vakantie aan. Neen, we wachten dus nog maar eventjes. Over een jaartje of zo, is-tie vast iets goedkoper.

 

Wie heeft er al ervaring met een Monterra?

 

Niemand heeft er nog echte gebruikerservaring mee. Hij moet officieel ook nog uitkomen. Levering in nederland duurt nog wel eventjes. Via youtube zijn er wel wat duitse reviews te zien. Zelf wacht ook nog wel eventjes met een eventuele aanschaf. Maar toch leuk om te weten wat er in de pijplijn zit :)

  • 5 months later...
Geplaatst

Sinds anderhalve week eigenaar van een Monterra. Tot nu toe is het een diepe teleurstelling. Niets werkt of werkt niet goed.

 

Om wat voorbeeldjes te noemen:

- Wanneer ik naar een bepaald adres wil navigeren, dan geeft de Monterra tal van mogelijkheden van dezelfde straat+huisnummer en vermeld daar de provincie bij, maar niet de plaats.

- Kompas draait als een dolle, maar geeft nooit de juiste richting aan.

- Wanneer je een “peil en ga” doel ingeeft, zet de Monterra het punt op zo’n 5.000 km verder. Ook als ik de afstand tot mijn doel ingegeven heb.

- Met geocaching gebruik je een rechte lijn naar je doel/cachecoördinaat. Deze lijn is op de landkaart zichtbaar, maar blijft gekoppeld aan de plaats van vertrek. Deze zou vastgekoppeld moeten zitten aan de locatie-pointer.

- Als ik met Waarheen naar een waypoint of nuttige punt of iets anders wil zoeken, krijg ik alleen informatie “nabij huidige locatie”. Het toestel is niet op een andere optie te zetten.

- Wanneer je een “markeer waypoint” ingeeft, zie je de juiste coördinaten waar je staat. Als je de naam wilt aanpassen, druk je op wijzig. Vervolgens wijzig je de naam. De coördinaten zijn nog steeds correct. Roep je hem op in de “via punten”-lijst, blijkt de afstand b.v. 758 km verder te zijn.

- Mijn huislocatie heb ik correct ingegeven. Dezelfde dag gebruikt om naar huis te navigeren. Toen ik het de volgende dag weer opnieuw opriep, stond mijn huis in een keer midden in de Middellandse Zee.

- Heel groot bezwaar is het volgende. Specifiek aangemaakte profielen blijven niet behouden. Wel de icoontjes, maar niet de instellingen zoals b.v. navigeerinstellingen, of scherm in ‘landscape’. En zo zijn er diverse instellingen die met de profielen van de Oregon vast gekoppeld blijven aan het profiel, maar met de Monterra niet.

- Installeer je de Whereyougo-app beschik je tijdens het spelen niet over een richting-pointer. Wanneer je deze wel aanvinkt, schakelt de app zich uit.

 

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met opsommen wat er niet goed werkt.

Alleen in de Engelse (USA) taalkeuze werkt het apparaat nog enigszins. Maar de hierboven opgesomde problemen heb je ook nog steeds in de Engelse taalkeuze. In de Nederlandse taalkeuze werkt er bijna niets.

Het enige pluspunt wat ik tot nu toe geconstateerd heb is de ontzettend goede afleesbaarheid van het scherm, verder is het toestel wat mij betreft een grote miskoop en absoluut nog niet rijp voor de markt.

  • Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Het lijkt erop dat er nog aardig wat updates gaan komen.

 

Overigens een duur toestel dat steeds meer op een smartphone gaat lijken.

bewerkt door de-fam
Geplaatst

Wim en Wilma, heldere klachtenbeschrijving!

Jammer dat Garmin een dergelijk product zo onaf op de markt brengt!

Hopelijk worden de problemen z.s.m. opgelost.

(Welkom op dit,forum, trouwens)

Antarctica

Geplaatst

Oei, dat klinkt teleurstellend! Zit ik net een beetje uit te kijken naar een nieuw toestel (mijn 62 is tijdens de herfstvakantie in Valkenburg/Maastricht, met fiets en fietstas+inhoud gestolen) en lees ik dit! Als er updates komen en de zaak verbetert, zou ik het mooi vinden als jullie dit hier ook zouden willen vermelden. Succes ermee!

Geplaatst

Zeker zullen we het verloop van update hier vermelden,...... wij voelen ons gewoon bedrogen, alle filmpjes zijn positief.

Maar de praktijk blijkt anders. Gelukkig hebben we onze Origon 450 nog. Wilde we eiglijk voor bijna niets aan een vriend verkopen om een nieuwe hobbyist er bij te krijgen.

Nu hebben we besloten om de Origon450 gewoon er bij te houden.

Het kaarten laden duurt behoorlijk lang, en dat telkens als je de optie kaart lezen oproept. Nu willen we een snellere SD kaart aanschaffen hopen dat het daar in zit,

 

Het resultaat zullen we zeker melden.

Heden zit er een gewone 8GB SD in die aan de kleine kant is.

Sd kaart gekocht zonder naar de snelheid te vragen, nu blijkt dat daar ook nog verschillen in snelheden in zitten.

Geplaatst

Sinds anderhalve week eigenaar van een Monterra. Tot nu toe is het een diepe teleurstelling. Niets werkt of werkt niet goed.

 

Om wat voorbeeldjes te noemen:

- Wanneer ik naar een bepaald adres wil navigeren, dan geeft de Monterra tal van mogelijkheden van dezelfde straat+huisnummer en vermeld daar de provincie bij, maar niet de plaats.

- Kompas draait als een dolle, maar geeft nooit de juiste richting aan.

- Wanneer je een “peil en ga” doel ingeeft, zet de Monterra het punt op zo’n 5.000 km verder. Ook als ik de afstand tot mijn doel ingegeven heb.

- Met geocaching gebruik je een rechte lijn naar je doel/cachecoördinaat. Deze lijn is op de landkaart zichtbaar, maar blijft gekoppeld aan de plaats van vertrek. Deze zou vastgekoppeld moeten zitten aan de locatie-pointer.

- Als ik met Waarheen naar een waypoint of nuttige punt of iets anders wil zoeken, krijg ik alleen informatie “nabij huidige locatie”. Het toestel is niet op een andere optie te zetten.

- Wanneer je een “markeer waypoint” ingeeft, zie je de juiste coördinaten waar je staat. Als je de naam wilt aanpassen, druk je op wijzig. Vervolgens wijzig je de naam. De coördinaten zijn nog steeds correct. Roep je hem op in de “via punten”-lijst, blijkt de afstand b.v. 758 km verder te zijn.

- Mijn huislocatie heb ik correct ingegeven. Dezelfde dag gebruikt om naar huis te navigeren. Toen ik het de volgende dag weer opnieuw opriep, stond mijn huis in een keer midden in de Middellandse Zee.

- Heel groot bezwaar is het volgende. Specifiek aangemaakte profielen blijven niet behouden. Wel de icoontjes, maar niet de instellingen zoals b.v. navigeerinstellingen, of scherm in ‘landscape’. En zo zijn er diverse instellingen die met de profielen van de Oregon vast gekoppeld blijven aan het profiel, maar met de Monterra niet.

- Installeer je de Whereyougo-app beschik je tijdens het spelen niet over een richting-pointer. Wanneer je deze wel aanvinkt, schakelt de app zich uit.

 

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met opsommen wat er niet goed werkt.

Alleen in de Engelse (USA) taalkeuze werkt het apparaat nog enigszins. Maar de hierboven opgesomde problemen heb je ook nog steeds in de Engelse taalkeuze. In de Nederlandse taalkeuze werkt er bijna niets.

Het enige pluspunt wat ik tot nu toe geconstateerd heb is de ontzettend goede afleesbaarheid van het scherm, verder is het toestel wat mij betreft een grote miskoop en absoluut nog niet rijp voor de markt.

Ik heb hem ook een week en heb hetzelfde probleem.....werk voor Garmin !!!

Heb dezelfde problemen ....Help Garmin ;-)

Geplaatst

De vraag is natuurlijk wat de toegevoegde waarde is van een Monterra tov een 'klassieke' smartphone. Zou het GPS gedeelte beter zijn dan bij andere toestellen? Of de navigatiesoftware?

Geplaatst

Toch wel jammer dat Garmin alweer een toestel in de markt zet dat nog niet voldoende getest lijkt. Natuurlijk zullen er wel weer updates komen, maar het is wel frustrerend voor al die mensen die er enthousiast mee aan de slag willen.

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...