Spring naar bijdragen

Coördinaten van ANWB Paddestoelen


hilbert

Aanbevolen berichten

We zijn afgelopen weekend lekker wezen hiken met de scouting.

Nu moesten we af en toe ANWB paddestoelen zoeken. Alleen deze staan helaas niet in de GPS. :dribble:

Weet iemand of er een lijst bestaat met alle NL-Anwb paddestoelen met de bijbehorende coördinaten en het paddestoelnr.

 

Alvast Bedankt, ;)

Hilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wel naar gezocht niet kunnen vinden.

 

Ongetwijfeld is zo'n lijst er wel degelijk.

Vermoedelijk zul je hiervoor bij de ANWB zelf moeten zijn.

 

 

Het is echter de vraag of de locatie wel geografische coördinaten vermeld. Mij staat bij dat de ANWB met kruispunt nummers werkt(e). Toch moet je met een dergelijke lijst en wat kaartmateriaal een heel eind kunnen komen. Zo staan op de kaartjes van de stichting LAW (Lange Afstand wandelpaden) de nummers van wegwijzers en paddestoelen er vaak bij af gedrukt. Ook veel routebeschrijvingen vermelden nummers. Zouden de makers daarvan die gegevens allemaal in het veld hebben opgetekend?

 

gr J@s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als zo'n lijst niet bestaat, dan kunnen we die zelf maken. Hoe? Gewoon paddo's verzamelen.

Paddestoelhunting. Kom je een paddestoel tegen, coördinaten opmeten, noteren en doorgeven.

Aan wie? Aan iemand die als spil in deze fungeert.

Niet dat we er wat aan hebben, maar ach, we zijn leuk bezig.

En de ANWB doen we er misschien ook nog een plezier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is in de yahoo groep geregeld over gesproken:

Subject: Re: [gps_nl] paddestoelen anwb

Ik heb hier een file met zo'n 300 paddestoelen erin: Veluwe geloof ik gedeeltelijk.

Afkomstig van/via de kleine mensjes die graag op paddestoelen zitten, herinner ik mij.

Gebleken is dat de ANWB zelf geen lijst heeft met alle coordinaten in graden WGS84 of RD meters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gehoord dat de ANWB wel een lijst heeft met alle padestoelen en coördinaten, maar dat ze die commercieel gaan verkopen.

 

Zelf een lijst maken kan natuurlijk ook, je neemt een ANWB fietsrouteboek, en daarin staan alle paddestoelen met nummer, nu alleen nog even omzetten naar een waypointbestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
De virtuele cache "ANWB Paddestoelen" ligt inmiddels bij de approver.

 

Nu even afwachten en er is een lijst in de maak.

 

 

lteunis

 

Wel leuk, maar dit is natuurlijk geen virtuele maar locationless. Ik geef je een kleine kans dat die nog worden goedgekeurd.

 

Maar wat betreft het bijhouden van de punten en toevoegen en controleren, dat vind ik wel weer interessant. Hoe had je dit in gedachten? Kan je er ook op zoeken?

 

Tot slot de bedroevende mededeling dat er in Almere geen ANWBpaddestoelen staan. Wel een heel lelijk betonnen vierkant gedrocht met metalen wanden met hierop te weinig informatie. Gelukkig staat er maar een van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een locationless en NO GO! Het was te proberen, maar heb zojuist inderdaad bericht gehad het een locationless is die niet goedgekeurd word. Later misschien?

 

Het bijhouden had gewoon in een GPX file (XML) gegaan. Jammer maar misschien is er een andere manier om al deze paddestoelen te archiveren.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat er in Almere geen ANWBpaddestoelen staan.

 

Zulke oubollige objecten passen vermoedelijk niet bij de flitsende uitstraling van Almere, die het gemeentebestuur poogt te verwezenlijken. Het wanstaligte gedrocht waar 8BG over spreekt staat wellicht bij de nostalgische nepgrachtenpandjes.

Een en ander stijft ons in het streven deze sinistere gemeente zo veel mogelijk te mijden, behalve dan om af en toe een prachtcache van 8BG te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...