Spring naar bijdragen

Coördinaten van ANWB Paddestoelen


hilbert

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nu nog een lijst van GSM-masten, zodat je weet waar je heen moet rijden als je geen bereik hebt.

 

Gr.M.

Dat was al een idee van mijn broer, samen met telefooncentrales die allemaal een uniek nummer hebben. Echt waar!

 

Hmm, telefooncentrales? Dan ben je snel klaar. Die passen wel op 1 a4-tje als je grote letters neemt :(

Moet ergens nog een oude lijst hebben, en dat is nog uit de tijd dat kiestonen werden gegenereerd door een analoge buis :(

Straten en nummers staan er bij, evenals de netnummers.

Hedentendage denk ik dat de lijst inmiddels gehalveerd is.

 

En antenne's kun je al vinden op www.antenneregister.nl

Misschien dat we de fotodatabase kunnen uitbreiden zodat je ze wat makkelijker kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit tijdsgewricht zou ik mij niet bezig gaan houden met telefooncentrales. Die zijn nogal - hoe zeg je dat netjes - strategische objecten. Die fotograferen en in een database stoppen: het lijkt zo onschuldig maar als het video-en van een stukje van de Utrechtse Baan (in Den Haag) al tot arrestatie leid, dan denk ik: laat ik maar gewoon gaan geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, telefooncentrales? Dan ben je snel klaar. Die passen wel op 1 a4-tje als je grote letters neemt ;)

Moet ergens nog een oude lijst hebben, en dat is nog uit de tijd dat kiestonen werden gegenereerd door een analoge buis ;)

Straten en nummers staan er bij, evenals de netnummers.

Hedentendage denk ik dat de lijst inmiddels gehalveerd is.

 

En antenne's kun je al vinden op www.antenneregister.nl

Misschien dat we de fotodatabase kunnen uitbreiden zodat je ze wat makkelijker kunt vinden.

Als ik het goed begrepen heb, staat er in elk dorp wel een (of meer) centrale(s). Dus 1 a4-tje... En dan nog de GSM-zendmasten. Van alle providers.

Nee, dat familielid van mij doet een deel van het onderhoud aan die centrales voor o.a. KPN. Met meerdere collegae hebben ze er toch een dagtaak aan alleen al in deze regio, dus het zijn er meer dan paar. Later nog maar eens over nadenken :(

 

Maar om niet helemaal off-topic te geraken. Ik zie een paddohunt en NAP hunt wel zitten. Een paddo hunt zou nog wel kunnen zonder vooraf aanwezige lijst want die zie je niet over het hoofd. Een NAP hunt zou ik graag zien zoals het nu ook gaat met de meetbouten. Want om die blind te gaan zoeken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de strandpalen van Voorne, Goeree, Schouwen, Beveland en Walcheren heb ik nog oude lijsten uit 1995 met strandpalen met daarop aangegeven de paspunten (vliegschijven) en NAP bouten. Om een eerdere opmerking over nauwkeurigheid te ontzenuwen, posities zijn in RD op de cm. Een groot gedeelte van de palen is overigens al getrokken omdat de noodzaak t.b.v. peilen met de komst van de GPS is verdwenen. Wel jammer want ik had voor het werk dit bestand in gartrip in gebruik voor positieaanduiding op het strand bij evt. ongevallen.

 

Kees :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En antenne's kun je al vinden op www.antenneregister.nl

 

Toen iemand uit news:nl.telecom deze website afstruinde en zo achter de (in de source van pagina;s verstopte) RD coordinaten kwam en ze als erg klein plaatje op internet zette, kreeg hij heel snel het Agentschap telecom achter hem aan... Die ware not amused toen een plaatje van alle GSM masten op internet verscheen...

 

De coordinaten zijn behoorlijk nauwkeurig, weet ik uit betrouwbare bron. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En antenne's kun je al vinden op www.antenneregister.nl

 

Toen iemand uit news:nl.telecom deze website afstruinde en zo achter de (in de source van pagina;s verstopte) RD coordinaten kwam en ze als erg klein plaatje op internet zette, kreeg hij heel snel het Agentschap telecom achter hem aan... Die ware not amused toen een plaatje van alle GSM masten op internet verscheen...

 

De coordinaten zijn behoorlijk nauwkeurig, weet ik uit betrouwbare bron. :(

Werkelijk onbegrijpelijk hoe naïef sommige instanties kunnen zijn. Alsof die antennes onopvallend in het landschap zijn geplaatst. We kunnen ook coördinaten gaan sparen van benzine-stations, ook een leuk potentieel doelwit (voor zegeltjes- en punten verzamelaars ;) ), bruggen, viaducten, sluizen. Kerken, synagoges en moskeeën (o jee, wat halen we ons aan).

Pffff, zo vermoeiend allemaal. Alsof het niet vermelden of publiceren van posities ook maar enige veiligheid biedt. Als dat "onze" veiligheid in Nederland is, dan wordt het tijd dat wij als geocachers een lijst gaan maken van posties van veilige plekken in Nederland. Dat zijn dan plekken zonder masten, pijplijnen, bruggen, viaducten, gebouwen.

 

(nou, hier heb je ook niks aan, maar ik wel, want ik ben mijn "frustratie" weer kwijt :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, toch zit er wel wat in hoor :(

Ik zit zelf bovenin zo'n strategische vuurtoren, en voel me nu ineens toch zo onveilig. Dus niet vertellen waar die staan hoor. ;)

 

Het gaat niet om de locaties maar de onzalige ideeën die slechtwillenden hebben.

De overheid moet niet kop in het zand steken maar juist de gevaren in kaart brengen en voor zover mogelijk zaken goed beveiligen want daar schort echt nog wel het één en ander aan. Iemand die schade wil toebrengen aan het Koninkrijk der Nederlanden heeft echt deze site niet nodig, hooguit zou het een uurtje in de voorbereidingstijd kunnen schelen.

Ben het dus volledig met je eens Camelion.

 

Kees :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(nou, hier heb je ook niks aan, maar ik wel, want ik ben mijn "frustratie" weer kwijt :( )

 

Camelion, onze frusto-moderator :(

 

Maar als je echt mensen wil schaden, zoek dan maar een leuk plekkie uit in de Risicokaart, en wacht tot de wind goed staat.

 

Wil je echt een punt drukken, kies dan wat bruggen uit in de randstad die boven de snelweg hangen. Dat in combi met wat geemmer op de grote stations, en heel werkend nederland ligt plat. Daaaag economie ;)

 

Maar ik voel ook wel wat voor die paddestoelen-hunt. En die oude lijst van centrales zoek ik voor je op (als ik tijd kan vinden dit weekend).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, de eerste opzet is gemaakt!

Voor dat ik de URL ga geven (er moeten nog wat bugs uit) zal ik even uitleggen hoe het werkt:

 

Het is een web-based-database waar iedereen paddestoelnummers en coordinaten kan invoeren.

Ook kan je zoeken naar een bestaande paddestoel.

Ik zal mijn best doen de ingevoerde coordinaten te controleren, voor zover dat mogelijk is.

Het is dus geen hunting activiteit met foto's en logs! Het gaat echt om de praktische informatie, dus nummer en coordinaat.

 

Nu is het dus de vraag: Wie van jullie wil er wel meewerken en een aantal paddo's invoeren? (dat ik weet dat ik het niet voor niets doe!) :beerchug:

 

Grt, Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Godert, aan paddo-coörds kan ik je niet helpen. Ik woon in een stad en ik vind het te koud om plezierig op de fiets op paddo-tocht te gaan.

Maar ik heb wel een tip voor controle van binnenkomende posities: gebruik Ozi Explorer, voer die met waypoints (er is een API voor) en gebruik een geijkte digitale topokaart 1:25k b.v. Paddo's staan bij kruispunten.

Op die manier weet ik heel nauwkeurig cacheposities te bepalen in gebieden met heel slechte GPS ontvangst. Zelfs met goede GPS onvangst kan de kaart net een beetje nauwkeuriger zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, als ik binnenkort weer begin met trainen en wandelpaden ga belopen. Neem ik er wel mee hoor! Ik kom er altijd genoeg tegen.

 

Tip: Uit wandelrouteboekjes kun je al de nodige paddestoelnummers verzamelen.

Daar staan ze altijd vermeld op de topografische kaarten.

 

Groetjes Randa_v

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien iets voor een virtuele (locationless) cache?
van Iteunis

 

Dit idee had ik een jaar geleden met de zendmasten van C2000. Kreeg ook een No-go

 

Als ik paddetoestellen tegen hoop mail ik ze alvast, is dat goed?

 

Alleen paddestoelen of ook anwb wegwijzers van die kleine op wandel en fietsroutes?

bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...