Spring naar bijdragen

Cache Dubbel Gelogd.


Slepperini

Aanbevolen berichten

Ik had begin maart een cache gedaan en die toen via de pc gelogd.

Nu was ik vandaag met de iphone app geocaching aan het kijken en heb toen nogmaals dezelfde cache gelogd. Ik wist niet dat dan kon dubbel loggen.

Ik heb uiteraard deze dubbele log weer weggehaadl, maar wel raar dat dat kan!!!

Dit had ik eigenlijk niet verwacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Slepperini, ik zie geen vraag?

Ja, je kan dubbel loggen.

Als je een revisited cache weer loopt en logt, zou je i.p.v. een note ook kunnen loggen.

 

Ja, de teller gaat omhoog.

Ja, na het verwijderen van de log gaat uiteindelijk de teller weer eentje terug.

Ja, dat kan even duren.

 

Heb je nog vragen? :-P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begin maart een cache gedaan en die toen via de pc gelogd.

.....

Dit had ik eigenlijk niet verwacht!

Slepperini, ik zie geen vraag?

.....

Heb je nog vragen? :-P

Goed zo :thumbsup: , opgelost voordat de vraag wordt gesteld. Was alles maar zo makkelijk :wink2:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begin maart een cache gedaan en die toen via de pc gelogd.

Nu was ik vandaag met de iphone app geocaching aan het kijken en heb toen nogmaals dezelfde cache gelogd. Ik wist niet dat dan kon dubbel loggen.

Ik heb uiteraard deze dubbele log weer weggehaadl, maar wel raar dat dat kan!!!

Dit had ik eigenlijk niet verwacht!

 

Ik heb wel een vraag. Waarom vind je dat raar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom raar? Een cache heeft een uniek cache nummer (GCXXXXX), welke je maar één keer de eerste keer kan vinden en vervolgens kan loggen op gc.com.

Daarom zou het zo raar nog niet zijn, dat je na het loggen van een cache, niet meer de log-optie "Found" kan selecteren op de desbetreffende cache-pagina :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard kun je een cache maar één keer voor de eerste keer vinden, maar daarna nog zo vaak als je wilt. Mogelijk loop je een nieuwe route vanaf een andere parkeerplaats, in andere jaargetijden of in ander gezelschap en wil je nieuwe ervaringen delen in een nieuw 'found'-logje. Ook kan een cache zijn verplaatst. GC.com wil cachers niet nodeloos frustreren door meermaals loggen te verhinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begin maart een cache gedaan en die toen via de pc gelogd.

Nu was ik vandaag met de iphone app geocaching aan het kijken en heb toen nogmaals dezelfde cache gelogd. Ik wist niet dat dan kon dubbel loggen.

Ik heb uiteraard deze dubbele log weer weggehaadl, maar wel raar dat dat kan!!!

Dit had ik eigenlijk niet verwacht!

 

Ik heb wel een vraag. Waarom vind je dat raar?

 

Omdat je zo wel 10x een cache kunt loggen en je gevonden aantal zo weer opkrikt. Natuurlijk doe je dat niet, maar in praktijk kan et dus wel.Je kunt dan ook weer vaker een favorite toekennen aan een cache. Ik vind het gewoon raar. (kan toch?) Als ik een cache eenmaal heb gevonden ga ik hem niet nog een keer zoeken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan hoor, maar als je waarde hecht aan je gevonden aantal en vaker favorites wilt toekennen dan is toch ideaal dat je caches meermaals kunt loggen? Op die manier kun jij jouw score opkrikken en tegelijk meer mensen blij maken met een favorite. Een win-win situatie die bijdraagt tot ieders spelplezier, dus waarom zou je dat niet doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Slepperini

 

De meeste cachers zullen een cache één keer met een found loggen hoor. Soms wordt een cache meerdere malen bezocht, bijvoorbeeld om een TB te droppen, maar dat wordt meestal met een write note gedaan.

 

Mooie uitspraak Birdie :) Ik moest er wel flink lang over nadenken. Wordt hier het tegenovergestelde van positief denken mee bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie uitspraak Birdie :) Ik moest er wel flink lang over nadenken. Wordt hier het tegenovergestelde van positief denken mee bedoeld?

 

Nee, ik bedoel dat er na afdoende beantwoording van een vraag niet verder gediscussieerd moet worden. Dit forum is alleen maar een hulpmiddel.

Om in geocaching-termen te blijven: ga regelmatig een mooie wandeling maken en wellicht wordt er ook nog een kistje met logboek gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=Twentse Mug" post="345918" time="1370553592]Bij een normale cache hoort het niet. Maar hoe zit het dan met een cache als deze wat betreft meerdere founds van één cacher op dezelfde cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC43F3

 

Apart. (Hoe vind je dat zo snel.....)

het lijkt wel een trailtje waarbij de moeite om tig andere pagina's aan te maken is weggelaten en simpelweg alle cacheopties op 1 pagina zijn gepropt. Het hele trailtje moet je dan wel op 1 pagina loggen. Gezien de recente disable actie bij Barny's bootje met zijn dubbele potjes denk ik niet dat zo'n cache hier een lang leven zou hebben.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vlgens mij is die cache een grandfathert cache uit lang vervlogen tijden waarvan de CO nog steeds aktief mee aan de slag is,

ik vind het wel een grappig ding en die loggers acsepteren het ook allemaal, dat is heel wat anders dan we hier in Nederland met de grandfathert HH omgaan

De werkelijke reden waarom mijn cache Berend Botje http://coord.info/GC4BV4P off line is gehaald is hel wat anders dan de #groundspeak vertegenwoordigers op de cachepagina zeggen.

ik ben altijd 100 % open geweest tegen die gasten, maar dat word dus niet gewaardeert

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...