Spring naar bijdragen

Startlicentie


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Geen faalangst, maar faalvreugde! Weer iets geleerd.

 

Torenvalk, aasgier, waterhoen, boomkruiper. Als jij al die gedaantes kunt aannemen, dan gaat het misschien lukken.

Jij zoekt het luchtruim, ik ben de Talpa Europaea.

Ja, die Talpa Europaea. Ik ben bang dat ik daar 3 km het heen en weer van krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Startlicentie en zware kei zijn opgelost.

Het volgende obstakel.

Ik wil een link plaatsen om een mail te kunnen sturen. Het volgende heb ik gevonden.

<A HREF=mailto:emailadres?SUBJECT=Naam van de cache>Webmaster</A> waarbij ik mijn emailadres en de naam van de cache heb ingevuld.

Maar dat werkt van geen kant.

 

Gaarne advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Startlicentie en zware kei zijn opgelost.

Het volgende obstakel.

Ik wil een link plaatsen om een mail te kunnen sturen. Het volgende heb ik gevonden.

<A HREF=mailto:emailadres?SUBJECT=Naam van de cache>Webmaster</A> waarbij ik mijn emailadres en de naam van de cache heb ingevuld.

Maar dat werkt van geen kant.

 

Gaarne advies.

Misschien dubbele quotes vóór mailto en achter cache? <A HREF="mailto:emailadres?SUBJECT=Naam van de cache">Webmaster</A>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas niet gelukt.

Op de cachepagina verschijnt slechts de tekst: "Webmaster".

 

Edit:moet ik voor webmaster iets anders invullen? Je ziet, ik ben een computeranalfabeticus.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip/Plak ( eerlijk gejat ):

 

Met behulp van een mailto-link kun je een bezoeker van je pagina snel een bericht naar je laten sturen. In plaats van een http-URI in de eerdere voorbeelden, gebruik je nu een mailto-URI. Bijvoorbeeld:

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl">Webmaster</A>

 

In de browser zie je: Webmaster.

 

Wanneer je op deze link klikt, dan opent een browser die deze mogelijkheid ondersteunt, het (via de instellingen opgegeven) e-mailprogramma en plaats het e-mailadres is in het To-veld.

 

De meeste browsers en e-mailprogramma's ondersteunen een parameter in een mailto-URI om het onderwerp (subject) van het e-mailbericht vast te leggen:

 

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl?SUBJECT=Reactie">Webmaster</A>

 

Bekijk de weergave van de link in de statusbalk van de browser: Reageer per e-mail

 

Recente browsers en e-mailprogramma's ondersteunen vaak ook de mogelijkheid tot het opnemen van parameters om (een deel van) de inhoud van het bericht te bepalen, of een kopie in de vorm van een CC (copy carbon) of een BCC (blind copy carbon) naar een ander e-mailadres te sturen:

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl?CC=een@ander.nl">Webmaster</A>

 

Wanneer je meerdere parameters gebruikt, dan zet je ze eenvoudig aan elkaar met een "&" ertussen:

?SUBJECT=Reactie&CC=een@ander.nl

 

@Od: Let op, vanuit WinXP werkt dit waarschijnlijk zonder dat je op "Ok" moet klikken, In Windows7 krijg je een IE beveilingings melding met de vraag of je door wilt gaan.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip/Plak ( eerlijk gejat ):

 

Met behulp van een mailto-link kun je een bezoeker van je pagina snel een bericht naar je laten sturen. In plaats van een http-URI in de eerdere voorbeelden, gebruik je nu een mailto-URI. Bijvoorbeeld:

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl">Webmaster</A>

 

In de browser zie je: Webmaster.

 

Wanneer je op deze link klikt, dan opent een browser die deze mogelijkheid ondersteunt, het (via de instellingen opgegeven) e-mailprogramma en plaats het e-mailadres is in het To-veld.

 

De meeste browsers en e-mailprogramma's ondersteunen een parameter in een mailto-URI om het onderwerp (subject) van het e-mailbericht vast te leggen:

 

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl?SUBJECT=Reactie">Webmaster</A>

 

Bekijk de weergave van de link in de statusbalk van de browser: Reageer per e-mail

 

Recente browsers en e-mailprogramma's ondersteunen vaak ook de mogelijkheid tot het opnemen van parameters om (een deel van) de inhoud van het bericht te bepalen, of een kopie in de vorm van een CC (copy carbon) of een BCC (blind copy carbon) naar een ander e-mailadres te sturen:

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl?CC=een@ander.nl">Webmaster</A>

 

Wanneer je meerdere parameters gebruikt, dan zet je ze eenvoudig aan elkaar met een "&" ertussen:

?SUBJECT=Reactie&CC=een@ander.nl

Op de cachepagina verschijnt weer alleen de tekst "Webmaster"

 

 

??? Nu reageer ik op een bericht van jou dat ik hierboven niet zie staan.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.... ik kan het zo 1-2-3 ook niet testen. Als ik op Reageer per e-mail klik, krijg ik een "Internet Explorer beveiliging" melding, welke normaal is voor Windows7. Ik heb op mijn Pc ook GEEN Outlook of zoiets ( maar wel op een test Pc ) staan, dus verder dan die melding kom ik ook niet.

 

Is er een manier dat ik bij je webpagina kan?

 

 

:sleep1:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.... ik kan het zo 1-2-3 ook niet testen. Als ik op Reageer per e-mail klik, krijg ik een "Internet Explorer beveiliging" melding, welke normaal is voor Windows7. Ik heb op mijn Pc ook GEEN Outlook of zoiets ( maar wel op een test Pc ) staan, dus verder dan die melding kom ik ook niet.

 

Is er een manier dat ik bij je webpagina kan?

 

 

:sleep1:

Mijn webpagina wil ik liever nog even geheim houden.

Ik zie dat jij zelf nog geen caches hebt gemaakt, maar als je een cachelist aanmaakt, dan kun je het uitproberen.

In ieder geval bedankt voor de moeite tot nu toe. Morgen ga ik verder kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderwater zie ik in jouw link een heleboel rotzooi staan. Dat is waarschijnlijk toegevoegd door het programma waar je mee werkt. Waar werk je mee?

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=Linkalovers" post="345471" time="1369863255]Ja.... ik kan het zo 1-2-3 ook niet testen. Als ik op Reageer per e-mail klik, krijg ik een "Internet Explorer beveiliging" melding, welke normaal is voor Windows7. Ik heb op mijn Pc ook GEEN Outlook of zoiets ( maar wel op een test Pc ) staan, dus verder dan die melding kom ik ook niet. Is er een manier dat ik bij je webpagina kan? :sleep1:

 

ff het linkje getest en ik kan vanuit safari, ipad, direct een mail versturen. Zou moeten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de site die ik heb benaderd.

http://www.handleidinghtml.nl/html/hyperlinks/hyperlinks09.html

 

Daarin staat het volgende:

<A HREF="mailto:gebruiker@provider.nl?SUBJECT=Reactie">Webmaster</A>

 

Gebruiker@provider.nl heb ik vervangen door mijn emailadres zoals dat bekend is bij geo.com.

Reactie heb ik vervangen door de naam van de cache.

 

Plak ik de link vervolgens via Edit Listing in mijn cachelist, dan is het resultaat op de pagina: "Webmaster".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...