Spring naar bijdragen

Startlicentie


Odlaniger

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ga ik straks proberen. Eerst een gmailadres aanmaken.

 

Als dit zou werken, dan is het oude gebruikte email adres wel erg fout. Ik verwacht eigenlijk niet dat het daaraan ligt. Misschien is het een 'beperking' ( niet persé moetwillig, maar vanuit het OS ) van de GC website.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik straks proberen. Eerst een gmailadres aanmaken.

Dat is het probleem niet.

 

Er is een verschil tussen wat je ziet (en wat je dus denkt dat er staat) en wat er werkelijk staat. De code onderwater is zwaar vervuild. Daar staat:

 

<pre><A HREF="<a href="mailto:emailadres?SUBJECT=Naam%20van%20de%20cache" class="bbc_url" title="Externe link" rel="nofollow external">mailto:emailadres?SUBJECT=Naam van de cache</a>">Webmaster</A></pre>

 

Het programma waarmee je werkt voegt die rotzooi ongevraagd onderwater toe. Alles wat de browser niet begrijpt wordt niet getoond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het probleem niet.

 

Er is een verschil tussen wat je ziet (en wat je dus denkt dat er staat) en wat er werkelijk staat. De code onderwater is zwaar vervuild. Daar staat:

 

<pre><A HREF="<a href="mailto:emailadres?SUBJECT=Naam%20van%20de%20cache" class="bbc_url" title="Externe link" rel="nofollow external">mailto:emailadres?SUBJECT=Naam van de cache</a>">Webmaster</A></pre>

 

Het programma waarmee je werkt voegt die rotzooi ongevraagd onderwater toe. Alles wat de browser niet begrijpt wordt niet getoond.

 

Spaties uit "Naam van de cache". Gebruik bv een "_" ( = laag streepje ).

 

Ik ga er vanuit, dat dit niet de echte HTML regel is: er staat geen echt email-adres in

 

Als je de webpagina eerst lokaal maakt ( op je eigen Pc, in om-mij-part Word ). Als het daar werkt, knip/plak naar GC.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste editors kunnen wel omschakelen naar html-modus. Neem bijvoorbeeld de editor waarin we onze posts schrijven. Linksboven zit een vaag icoontje dat omschakelt naar html.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat is het probleem niet.

 

Er is een verschil tussen wat je ziet (en wat je dus denkt dat er staat) en wat er werkelijk staat. De code onderwater is zwaar vervuild. Daar staat:

 

<pre><A HREF="<a href="mailto:emailadres?SUBJECT=Naam%20van%20de%20cache" class="bbc_url" title="Externe link" rel="nofollow external">mailto:emailadres?SUBJECT=Naam van de cache</a>">Webmaster</A></pre>

 

Het programma waarmee je werkt voegt die rotzooi ongevraagd onderwater toe. Alles wat de browser niet begrijpt wordt niet getoond.

 

Spaties uit "Naam van de cache". Gebruik bv een "_" ( = laag streepje ).

 

Ik ga er vanuit, dat dit niet de echte HTML regel is: er staat geen echt email-adres in

 

Als je de webpagina eerst lokaal maakt ( op je eigen Pc, in om-mij-part Word ). Als het daar werkt, knip/plak naar GC.

 

Dit is de echte html-code zoals aangeleverd door Odlaniger. Ook een browser heeft wel mogelijkheden de pure htmlcode te tonen. Voor IE moet je iets als "Toon bron" oid kiezen. Voor Firefox kun je ctrl+u doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selekteer die regel maar eens en druk dan op de rechtermuisknop en kies "bron tonen" (bij iedere browser helaas iets anders geformuleerd). Dan zie je de code die er echt staat.

 

De browser raakt in de war van die code. Een deel van de code wordt daarom niet als code geïnterpreteerd maar als gewone tekst getoond. Je kunt alleen maar zuivere htmlcode schrijven met een editor die de htmlmodus ondersteund of met een editor die klare ASCII-tekst schrijft. Daarom is de vraag: welke editor gebruikt Od.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selekteer die regel maar eens en druk dan op de rechtermuisknop en kies "bron tonen" (bij iedere browser helaas iets anders geformuleerd). Dan zie je de code die er echt staat.

 

De browser raakt in de war van die code. Een deel van de code wordt daarom niet als code geïnterpreteerd maar als gewone tekst getoond. Je kunt alleen maar zuivere htmlcode schrijven met een editor die de htmlmodus ondersteund of met een editor die klare ASCII-tekst schrijft. Daarom is de vraag: welke editor gebruikt Od.

Klopt, ik plaatste de regel bewust als platte tekst ( tekens/ascii ), zodat je weet wát er moet staan en je het kan controleren in je eigen software. Als dat goed is, dan zal de browser er wel iets moois van maken.

 

Eventueel werkt Notepad ook als plain editor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. Het wordt tijd dat Od eens een keer platte teksten gaat produceren. Zelfs de browser begrijpt niet meer wat hij bedoelt.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. Het wordt tijd dat Od eens een keer platte teksten gaat produceren. Zelfs de browser begrijpt niet meer wat hij bedoelt.

Ja... voordat je je de aanpassing had gemaakt, bedacht ik exact het zelfde. Maar dan wordt hij wel een stuk 'saaier' ( vul zelf maar het juiste woord in ). Pssttt als 'ie maar niet 'luistert'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer, therapeutisch gefietst. Het is zo lekker buiten dat ik cachecontrole heb gedaan. Je zult maar uit Lelystad komen en dan worden geconfronteerd met geripte WP's. Alhoewel, Died gaat de cache virtueel oplossen.

 

Ik heb jullie wel aan het werk gezet, lees ik. Maar ik denk dat het probleem is opgelost. De cachelist waar ik het uitprobeerde werkt blijkbaar niet goed. Nu heb ik de link op een andere list gezet en dan krijg ik wel een link op de pagina. Dus excuses voor de overlast, alhoewel ik wel weer het een en ander heb geleerd!

 

Edit: nu toch maar een toepasselijk gmailadres aanmaken.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer, therapeutisch gefietst. Het is zo lekker buiten....Ik heb jullie wel aan het werk gezet....Maar ik denk dat het probleem is opgelost.

Kijk Died, verschil moet er ( schijnbaar ) weer zijn. Wij lossen het probleem op en meneer gaat een stukje fietsen. :oops: En dat wrijft hij er nog even 'vriendelijk' in :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd dat Od eens een keer platte teksten gaat produceren. Zelfs de browser begrijpt niet meer wat hij bedoelt.

 

 

Als beloning mogen jullie nu gaan fietsen.

 

Goh, hij leert snel. Dit is, lijkt me, duidelijk genoeg. Hij doet geen moeite de 'ondertoon' te verbloemen. Worden we zo het bos ingestuurd :boxing::crybaby:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...