Spring naar bijdragen

Vakantietips?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

misschien staat deze post niet goed en moet ik toch onder "locaties" zijn...

Maar wij zijn van plan deze zomer ergens heen te reizen waar we (met de kinderen) ook lekker kunnen cachen.

 

Nu denken wij zelf aan Noorwegen, maar dat is ook duuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrr... Al valt het zeker nog niet af!

 

We hebben eigenlijk alleen nog in Nederland en België gezocht, dus we kunnen alle kanten uit.

 

Wat was jullie ultieme cache-vakantie? Het hoeft dus niet zo ver weg te zijn (bij voorkeur niet zelfs).

Liever geen al te warm land (als roodharige kan ik daar weinig mee, ik verbrand al in de schaduw).

 

Engeland valt af omdat we daar vorig jaar geweest zijn (en toen cachten we helaas nog niet).

 

Wij cachen het liefste in de natuur. Van het weekend ook weer een serie gedaan midden in de stad en tussen de hondenpoep en daar werden we erg ongelukkig van.

 

Liefs Domi

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gebied in Frankrijk waar we al een paar keer geweest zijn en een zeer hoge dichtheid aan geocaches heeft is het gebied rond Gap. Daar langs het Lac du Serre Poncon is het bezaaid met caches die zo goed als allemaal in (bergachtige) natuur liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan net als verleden jaar naar de Elzas in Frankrijk, prijzen voor het dagelijks leven zijn net als hier. Verblijf op een camping hoeft ook niet veel te kosten gewoon op zoek gaan een Muncipal.

Verder is het heerlijk cachen, lekker de bergen in en ruines van kastelen bezoeken!

 

En dat op maar 10 uur rijden (met caravan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan zelf altijd naar het zuiden van Frankrijk op vakantie, maar dan zit je ook met hogere temperaturen. Maar..... wat dacht je van onze Oosterburen?? Een enorme cachedichtheid, en een schitterende natuur. Wij zelf zijn een weekendje wezen cachen in het Sauerland, omgeving Winterberg, heerlijke wandelingen in combinatie met cachen.

Laatst een dagje naar het Teutoburgerwald, ook een fantastische omgeving!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duitsland schoonheid en caches genoeg

bv

De Harz schitterende omgeving met voor iedereen vele mogelijkheden,

de Eiffel niet ver vanaf Nederland, goed bewandelbaar en ook vele cache

omgeving Celle, daar hebben wij ons heel goed vermaakt, mooie series simpel opgezet en goed te doen, ook goed befietsbaar

 

En vakantie is meer alleen dan geocachen, al valt dat goed te combineren

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luxemburg. Morgen op de kop af 11 jaar geleden heb ik daar de eerste geocache geplaatst:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=cc7869ca-3507-4f8f-b14c-3ab1dc1ff323

 

... en tegenwoordig is de omgeving van Echternach/Berdorf een cacheparadijs met overweldigend natuurschoon. In de diepe schaduwrijke kloven en vele grotten is het goed toeven voor roodharigen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg genoten in de Dordogne.

Demooiste/bijzonderste cache die we vonden is nog altijd:

http://coord.info/GC16XP9 Play the caveman!

En dat was augustus 2010. Bijna 3 jaar geleden.

Het was daar toen niet heel erg warm. Een graad of 23.

Ik weet eigenlijk niet wat de gebruikelijke temperatuur is daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

misschien staat deze post niet goed en moet ik toch onder "locaties" zijn...

Maar wij zijn van plan deze zomer ergens heen te reizen waar we (met de kinderen) ook lekker kunnen cachen.

 

Nu denken wij zelf aan Noorwegen, maar dat is ook duuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrr... Al valt het zeker nog niet af!

 

We hebben eigenlijk alleen nog in Nederland en België gezocht, dus we kunnen alle kanten uit.

 

Wat was jullie ultieme cache-vakantie? Het hoeft dus niet zo ver weg te zijn (bij voorkeur niet zelfs).

Liever geen al te warm land (als roodharige kan ik daar weinig mee, ik verbrand al in de schaduw).

 

Engeland valt af omdat we daar vorig jaar geweest zijn (en toen cachten we helaas nog niet).

 

Wij cachen het liefste in de natuur. Van het weekend ook weer een serie gedaan midden in de stad en tussen de hondenpoep en daar werden we erg ongelukkig van.

 

Liefs Domi

 

 

Met roodharige Mevrouw Goonie: Bretagne, Ierland, Canada. Voor al deze plekken geldt: overdag cachen, 's avonds naar de kroeg en vervolgens je tent inrollen. Vriendelijke, behulpzame en gulle mensen en mooie natuur. Het gemoed van de bevolking lijkt samen te hangen met de ruimte en de hoeveelheid groen om zich heen.

 

edit: niet voor jankerts in verband met kans op kou en regen.

edit 2: als je last hebt van duur: bij alle drie is liften een prima alternatief voor auto of OV.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van oude, verlaten militaire bouwerken houdt: Letland. Ik ben daar vorig jaar geweest, in een lanceerbunker van SS4 kernrakketen geweest, een complex voor SAM installaties. Een ondergrondse commandobunker (groot!) oude vliegenierschool etc. etc.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Franse Jura en Doubs regio Baume-les-Messieurs is ons zeer goed bevallen (midden Frankrijk, tegen de Zwitserse grens).

Mooie natuur afwisselende natuur waardoor ook mooie caches.

Zowel voor te wandelen (vanaf de bergen mooi uitzicht en toch geen alpine achtige omstandigheden) als om bijzondere plekjes te zien (ijsgrot, gewone grotten, watervallen, dinosauriërvoetstappen/sporen etc.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...