Phoenix-night Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 2.000.000 caches wereldwijd, tijd om eens stil te staan bij je eigen caches. Welke komen in aanmerking voor archivering? Alles wat niet voldoende gewaardeerd wordt met favo's mag wat mij betreft het archief in. Maak Nederland schoon! PN
vogelen Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Dan is driekwart weg denk ik. Denk dat men beter een maximum aantal per cacher kan instellen. Levert meer op denk ik. Of bv dat men een bepaalt aantal favorieten krijgt voor jou eigen cache. En dan mag bij plaatsen
DanPan Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 (bewerkt) Alles wat niet voldoende gewaardeerd wordt met favo's mag wat mij betreft het archief in. Stel min 5 FPs. Er zijn 9068 actieve caches met min. 5 FPs. (link) Van de 22.262 actieve caches in NL zouden er dan 60% in het archief verdwijnen... 28 februari 2013 bewerkt door DanPan
Flaker91 Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Gaan we de inhoud van draadje 1 nu naar draadje 2 trekken? Ik krijg op een van m'n caches veel leuke reacties, vooral vanwege het uitzicht, maar in 2 jaar tijd 3 favo's... Het zorgt er iig. wel voor dat het meeste strooigoed zou verdwijnen.
de-fam Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Een mooi streven om ons mooie Nederland nog mooier te maken.
jeroen78 Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 (bewerkt) Of series waarvan de uiteindelijke bonus de favo krijgt (Om het simpele feit dat je maar eens na de zoveel een favo mag uitdelen). Dus als je kritisch je caches uitzoekt wat sommigen doen, gaan dus ook de mooien het archief om het simpele feit dat er geen favo uitgedeeld kan worden. Wat op deze manier dus eigenlijk weer de snelle oppikkers nuttig maakt haha. Dus ja, om nu gelijk te zeggen: archiveren die hap is wel heel kort door de bocht! 28 februari 2013 bewerkt door jeroen78 1
Vlindertje Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Volgens eigen onderzoek gaat het in Nederland in ruim 80% van de gevallen niet om geocaches. Wereldwijd bedraagt het aandeel nepcaches naar schatting 90%, omdat Nederland wat multi's betreft nog relatief gunstig afsteekt bij de ons omringende landen en zeker bij de USA. Twee miljoen? Bij lange na niet!
antarctica Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Wat bedoel je met nepcaches? Antarctica
Odlaniger Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 ............. tijd om eens stil te staan bij je eigen caches. Welke komen in aanmerking voor archivering?.......... PN Even kijken
jeroen78 Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Volgens eigen onderzoek gaat het in Nederland in ruim 80% van de gevallen niet om geocaches. Wereldwijd bedraagt het aandeel nepcaches naar schatting 90%, omdat Nederland wat multi's betreft nog relatief gunstig afsteekt bij de ons omringende landen en zeker bij de USA. Twee miljoen? Bij lange na niet! Vlindertje heeft ze zelf allemaal opgezocht, bekeken en beoordeeld zo te lezen????
topzoekertje Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Of series waarvan de uiteindelijke bonus de favo krijgt (Om het simpele feit dat je maar eens na de zoveel een favo mag uitdelen). Dus als je kritisch je caches uitzoekt wat sommigen doen, gaan dus ook de mooien het archief om het simpele feit dat er geen favo uitgedeeld kan worden. Wat op deze manier dus eigenlijk weer de snelle oppikkers nuttig maakt haha. Dus ja, om nu gelijk te zeggen: archiveren die hap is wel heel kort door de bocht! Volgens mij krijgt de bonus vaak een favorite omdat er weer snel veel puntjes zijn gescoord, niet omdat de serie caches of de gehele wandeling zo bijzonder was. Dat blijk ook wel uit het feit dat de afzonderlijke caches van die trails vaak geen of maar een enkele favorite krijgen. Ik denk dat de gearchiveerde DCS 2012 trail de enige is waar de individuele caches bijzonder genoeg waren om veel favorites te krijgen.
wandelaarjgm Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Voorlopig ga ik er van uit dat de echte geocachers heel goed in staat zijn om goede, interessante caches uit zoeken en die zijn er genoeg. Laat de puntenjagers toch kilometers vreten, goed voor de economie denkt men. Erger vind ik het vernielen en stelen van caches.
J-Thread Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Dan is driekwart weg denk ik. Is dat erg? Ik vind van niet, zolang het de driekwart van de caches is dat ik toch niet interessant vind. Het zorgt ervoor dat het makkelijker wordt om de leuke caches uit te zoeken en het geeft ook weer wat ruimte voor creatieve cache-eigenaren om in bepaalde gebieden, die nu 'geblokkeerd' worden door 'saaie' caches, weer eens wat origineels te leggen. Alleen zijn saai en interessant natuurlijk subjectief, dus er is geen goede manier om te bepalen welke caches rijp zijn voor archivering. Alleen ik denk dat favorites wel een goed beeld geven van wat de gemiddelde vinder van de cache vond, en ik ben het helemaal met PN eens dat het echt geen kwaad kan om je cache te archiveren als ie na een stuk of 25 founds nog steeds geen favorite heeft.
Team Tabak Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Wat mij betreft hoeft er helemaal niets op commando in het archief. Het is uiteindelijk aan de cacher zélf welke caches hij (of zij) wil bezoeken en loggen. Na verloop van tijd komt er vanzelf een schifting. Hetzij de cacher verdwijnt in het archief, als hij het zat is strooigoed te gaan rapen in andermans voortuinen óf de werkelijke troep verdwijnt in het archief, wanneer de cachers tot enig kwaliteitsbesef komen, hun lat iets hoger gaan leggen en de omgekeerde bloempotten links laten liggen. Hoe kun je spreken van goede caches als je niet weet hoe slechte er uitzien? In die zin hebben al die Venixwijk- en trailcaches wel degelijk een functie.... Zo hebben wij in de loop der jaren ook keuzes kunnen maken op basis van wat we tegenkwamen en ik meen niet te kunnen stellen, dat wij zo afwijken van andere cachers.... 2
de kikkers Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Wat bedoel je met nepcaches? Antarctica Goede vraag Ant
Aanbevolen berichten