Spring naar bijdragen

Rare Dingen


Tovenaartje

Aanbevolen berichten

Al een tijdje kunnen meerder mensen geen berichten lezen hier op het forum (ik hoor hier zelf gelukkig niet bij). Ik heb begrepen via via dat dit over is als er een update van het forum komt.

 

Is er al duidelijkheid wanneer dit gaat gebeuren?

 

Of anders: is het toch mogelijk om te zorgen dat mensen weer berichten kunnen lezen. Sommigen kunnen niet inloggen, anderen kunnen wel inloggen maar niets lezen.

Van Jiejie is zo te zien de account om een of andere reden overgeplaatst naar Helmine. Dit inclusief privé berichten. En nee, het gaat hier niet om een zogenaamde dubbel account. Het zijn echt 2 verschillende personen!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die update is er inmiddels (enige tijd geleden alweer) gekomen, alhoewel er waarschijnlijk nog steeds enige "finetuning" dient plaats te vinden, want een aantal functies werken (nog) niet goed, waaronder bijvoorbeeld de rss feeds. Maar het forum is altijd wel benaderbaar geweest. Als mensen niet meer kunnen inloggen, blijft alleen nog maar de mogelijkheid van het aanmaken van een ticket aanwezig. Daarbij moet wel aangetekend worden, dat je momenteel niet onmiddellijk binnen 24 uur antwoord zal hebben op je vraag.... Ik had na precies een maand een reactie op een vraag.....

 

Als iemand graag op het forum wil kijken en het wil niet werken met de huidige naam, dan zou ik zeggen.... Meld je opnieuw aan met een andere naam. Dat gaat wél redelijk snel. Natuurlijk begin je dan weer op "0" met je aantal berichten, maar wat maakt het uit.... Je kunt dan in ieder geval weer meelezen (en schrijven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De melding dat de update moet komen is van gisteren!

Blijkbaar is er alweer een nieuwe update op komst.

Oh jeetje.... dat heb ik even niet meegekregen.... Even een moment van onoplettendheid en je loopt meteen lichtjaren achter op dit forum.... haha! Nou ja, dan zou ik zeggen. Heb nog even geduld. Misschien dat alles dan goed komt.....

 

Maarre.... voordat ik mezelf seniel verklaar... waar heb je dat dan gelezen?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De melding dat de update moet komen is van gisteren!

Blijkbaar is er alweer een nieuwe update op komst.

 

En waar zie je die melding dan? Ik kan dit nergens terugvinden.

 

En mensen die geen berichten kunnen lezen... dat klinkt als een ban. Elke fatsoenlijke forumadministrator laat in het geval van een ban de gebruiker weten waarom deze een ban heeft gehad. Zo niet dan is er dus wat mis gegaan, een ticket aanmaken lijkt me dan de meest voor de hand liggende oplossing, alhoewel er blijkbaar niet snel op geantwoord wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het klinkt als een ban. Maar niemand heeft enig bericht of enig idee waarom.

Sommigen kunnen wel inloggen, maar zodra ze op een draadje klikken krijgen ze een wit scherm.

 

Ticket aanmaken heeft niet veel zin. Degenen met "ban" kunnen er niet in, dus geen ticket aanmaken. Ik als derde kan een ticket aanmaken maar neem aan dat als het een ban is ik als derde niets te horen krijg.

 

De melding is via de chat geweest (ben ik zelf niet bij geweest alleen via via gehoord).

 

Het meest kwalijke vind ik zelf overigens het geval van hele account overhevelen naar andere persoon (inclusief privé berichten).

 

Wat mij betreft wacht ik op reactie van Geoman (al dan niet via het forum maar in ieder geval de personen in kwestie). Het blijft een rare sitiuatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan iemand (Geoman, Hopbelletje) in dit draadje kort een reactie geven wat er aan de hand is met sommige accounts.

Het sluiten van een Geocafe, dichtgooien van draadjes en verwijderen van berichten is natuurlijk immens belangrijk, maar antwoord geven op vragen van forumbezoekers is veel belangrijker.

PN

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel, sommige zaken berusten op een misverstand. Niet alleen "Cafégangers" maar ook anderen worden getroffen door ontoegankelijkheid op het forum. Soms kan men wel en dan weer niet op het forum.

En het kan zijn dat normale berichten tegen de regels worden verwijderd, al dan niet met opzet.

Stel, het is de techniek die de beheerders uit de handen glipt.

 

Laat iets van je horen. Communicatie van de kant van de beheerders vormt het grootste probleem. Er is geen communicatie, dus wij gaan gissen.

 

Laat iets van je horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bans zijn er de afgelopen maand in het geheel niet uitgedeeld heb ik van Hopbel begrepen. Bans zonder onderbouwing worden niet uitgedeeld.

Het 'Ik kan niet posten verhaal' is dan ook niet te plaatsen. De afgelopen dagen zie ik van alle kanten de 'Cafegangers' posten dus dat beeld klopt niet, .. of er is wat anders aan de hand.

Wat er wel aan de hand is? Een rammelende internetverbinding? Een gedateerde browser? Virus?..

Zeer recent is de .nl server -met dank aan de donateurs en goodies kopers!- geuprade waardoor de capaciteit/snelheid verdubbeld is. Zelf merk ik juist een enorm toegenomen performance. De beheertool van de site laat dit ook duidelijk zien. De server load is van 95 naar 45 gegaan. Kortom, de site loopt hier als een tierelier.

 

Dat er geen tickets kunnen worden aangemaakt klopt niet. Het ticketsysteem staat volledig los van het forum.

Dagelijks komen er tickets binnen dus het systeem werkt zoals het al jaren werkt... betrouwbaar. Dat tickets in het verleden soms een week of bij hoge uitzondering langer bleven liggen klopt. Dit was onder druk van andere lopende zaken zoals een upgrade o.i.d. Streven is om binnen 4 dagen antwoord te geven. Blijft immers vrijwilligerswerk.

 

Accounts overhevelen/samenvoegen doen we alleen op verzoek van de aanvrager zoals recent nog bij Team Tabak.

Wel gebeurt het dat mensen tot wel tien schaduw accounts aanmaakten in de hoop anoniem, dus naast hun reguliere account, te kunnen posten. Dit doorzien we bijna altijd omdat we elke registratie handmatig beoordelen. Deze accounts voegen we standaard samen. Deze tijdrovende taak voeren we elke dag uit.

 

Tot slot lees ik ...."Elke fatsoenlijke forumadministrator laat in het geval van een ban de gebruiker weten waarom deze een ban heeft gehad" Voor de duidelijkheid.. dit is een moderator taak. Admintaken zijn van technische aard.

 

 

Grtz, Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk verhaal, Geoman, maar ergens is toch nog iets mis.

Ik kan wel lezen op het forum, mijn alterego (ik heb er 1, zoals veel cachers weten) kan niet lezen op het forum.

Laptop, Ipad, mobiel, allemaal het zelfde.

Dat ligt niet aan mijn internetverbinding, virusscanner of iets dergelijks.

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan kan ik toevoegen: bij mij werkt het ook niet. En als ICT-er weet ik wel wat virus vrij is. Ik ken 2 personen met een ban (Hooningkorf en Helmine (schrijfban)) de laatste maand, en 1 account welke ten onrechte is samengevoegd (JieJie naar Helmine met alle prive mail en andere zaken). Verhaal van PN geeft aan dat er iets aan de hand is.

Waar ik niet zo goed tegen kan is leugens. Het lijkt er voor zover ik bekijken kan en me heb laten informeren dat een beperkte groep getroffen is door een vreemd lopend forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach.. mij uitmaken voor leugenaar is een milde uiting.

In 2005, mijn laatste jaar als modje, waren zelfs fysieke bedreigingen aan de orde.

Telefoontje om 3 uur in de nacht .."Ik spring nu in de auto en kom je op je muil slaan" Persoon was duidelijk dronken maar heel het gezin was weken van de leg. Dit was voor mij de druppel.

Gek hè dat niemand moderator wil zijn? Driedubbele pluim voor Hopbel dat ze dit weet vol te houden.

 

Enfin, Met het bovenstaande kan ik helemaal niets qua onderzoek. Dubbele of driedubbele accounts. Vraag me werkelijk af wat hier de lol van is.

De een roept niet te kunnen lezen, de andere beweert niet te kunnen posten, feeds die niet werken maar duidelijk wel werken, ik heb van horen zeggen...., naar ik me heb laten informeren...

 

Alleen over het samenvoegen van de bewuste accounts zou Hopbel iets kunnen roepen. Hopbel kennende zal ze een goede reden hebben gehad dit uit te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor de toelichting. Met de samenvoeging van mijn beide accounts, die door een technische oorzaak noodzakelijk was, ben ik blij. Er is (zij het wat laat, maar daarvoor heb je redenen aangevoerd) goed gereageerd op mijn verzoek om een oplossing.

 

Met de rss feeds praten we over verschillende zaken. De Geostream onder de forum items werkt prima. Echter, deze vermelden alleen de nieuw geplaatste topics. Op de startpagina (homepage) van geocaching.nl staat helemaal links onder (je kunt niet verder naar onderen....) echter een rss tekentje, dat alle nieuw geplaatste berichten zou moeten weergeven. Dus niet alleen een nieuw topic, maar alle reacties op welk topic dan ook. Dat heeft ook altijd prima gewerkt, totdat de site een update heeft ondergaan. Vanaf dát moment heb ik helaas geen rss feeds meer gehad op toegevoegde berichten.

 

Theoretisch zou het kunnen (maar dat kan jij beter beoordelen dan ik) dat het in mijn geval iets te maken heeft met de samenvoeging van mijn beide accounts Gerrit Tabak en Team Tabak. Ik geloof dat echter niet, omdat ook anderen opgemerkt hebben dat bij hun alleen de Geostream rss feeds werkten en de anderen niet. We praten dus over twee verschillende zaken. Zou je je daarin nog even willen verdiepen en kunnen reageren? Ik zou dat zeer op prijs stellen.

 

Het is allemaal niet zo vreselijk belangrijk, want ik verwacht niet dat er heel veel mensen met die rss feeds werken (ik heb ze keurig netjes in Outlook ingevoegd) maar het is dus niet juist, wanneer je zegt, dat alles goed werkt. Dat is niet het geval.

 

Voor het overige heb je er goed aan gedaan om snel te reageren op dit topic. Ik heb al wel vaker aangegeven, dat het überhaupt verstandig zou zijn om regelmatig eens een stukje te plaatsen over het wel en wee achter de schermen van dit forum. Het zal zeker bijdragen aan een beter begrip over en weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...