Spring naar bijdragen

Magneet Invloed


Zwervende Uil

Aanbevolen berichten

Ik heb de bekende magneet aan een (inschuifbaar) stokje. Ik laat hem altijd in de auto, omdat ik bang ben, dat het magnetisme de (SD-)kaartjes in mijn GPS en telefoon beschadigt. Hoe doen jullie dat? Kun je de invloed van de magneet afschermen met iets of trekken jullie je daar niets van aan?

Dank voor je antwoord.

Zwervende Uil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

interessante vraag, zit ik ook al een tijdje mee. Mijn vrij sterke magneet zit gewoon in mijn cachetas, waar ook de GPS, fototoestel, pasjes en batterijen inzitten. Tot nu toe is alles goed gegaan, Wel blijven alle andere cachehulpmiddelen er aan vastkleven. Wie weet er meer over eventuele schadelijke effecten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De magneet aan de uitschuifbare stok zit altijd in de rugzak. Telefoon in de borstzak en GPS in de hand of in de jaszak. Ik moet je eerlijk zeggen, dat dit niet is, omdat ik ooit een storing overwogen zou hebben.... Maar je hebt natuurlijk wél een punt, waardoor wij met z'n allen in het vervolg toch even nadenken....!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SD-kaarten zijn weliswaar ongevoelig voor magnetisme, maar het is toch verstandig om een magneet altijd uit de buurt van een GPSr of een smartphone met GPS te houden. Veel GPS-ontvangers zijn uitgerust met een kompas. Dat maakt het nodig een GPS te kalibreren na het verwisselen van de batterijen. Elke set batterijen heeft een uniek magneetveld, dat het kompas beïnvloedt. Een magneet zal echter ook metalen onderdelen van de GPSr of smartphone 'opladen', wat de nauwkeurigheid van het interne kompas niet ten goede komt.

 

Opslagmedia gebaseerd op magnetisme, zoals mini-DV bandjes voor filmcamera's, zijn wel gevoelig voor magneten. Een magneet afschermen is niet mogelijk. Je kunt de magneet inderdaad beter in de auto laten tot je 'm echt nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pasjes zou een punt kunnen zijn.

Misschien dat (pasjes) met een chip ipv magneet strip tegenwoordig wat minder gevoelig zijn, dat kan natuurlijk.

 

Ik hoor ook wel eens verhalen van mensen die een mobiel bij hun (toegang) pasje stoppen.

En dan schijnt hij ook wel eens te willen haperen.

 

En magneten bij diverse type schermen is misschien ook een punt ?

 

Maar het kan natuurlijk allemaal een broodje aap verhaal zijn, geen idee.

(Mail Mythbusters eens ! :wink2: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Magnetisme heeft geen enkele invloed op elektronica. De enige manier waarop je daar een beetje effect mee kan krijgen is door de magneet er heel snel en heel vaak langs te halen, zodat het als een dynamo gaat werken. Maar dat gaat je handmatig niet lukken.

Ook het effect van vaste magenten op de magneetstrip van een betaalpasje is verwaarloosbaar. Ook hier moet je heel erg je best doen om de magneetstrip te 'beschadigen', en ook hier alleen maar door de magneet er snel en vaak langs te halen.

Lood helpt helemaal NIETS tegen magnetische (wel tegen radioactiviteit, maar daar hebben we zelden last van). Magneten kun je redelijk afschremen door er een flinke behuizing van weekijzer omheen te plaatsen.

 

Kortom: de magneet mag gerust samen met de GPS in een tasje.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...