Spring naar bijdragen

Functionaliteit Forum


Birdie.NL

Aanbevolen berichten

De afgelopen twee dagen vertoont het forum kuren. Nieuwe berichten worden niet geregistreerd in de antwoord-aantallen of worden helemaal niet meer getoond in het overzicht. Kunnen de beheerders van dit forum enige uitleg geven, want op deze manier wordt deze site wel erg beperkt in zijn functionaliteit.

 

Of erger: anders overlijdt deze site aan disfunctionaliteit en gebrek aan bezoekers

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is heel jammer, maar we kunnen niet anders dan constateren, dat de functionaliteit inderdaad beperkt is. Ik heb al een paar keer gevraagd om de rss funktie weer te herstellen (en niet die van geostream, want die heeft de ombouw naar de nieuwe site overleefd) maar die van de gewone toegevoegde berichten.) Er komt geen enkele reactie op en de feeds doen het nog steeds niet. Ook de vraag om de homepagina aan te passen en de verwijzingen naar functies, die het al tijden lang niet meer doen te verwijderen wordt niet beantwoord.

 

Maar wat het vervelendste is.... Direct na de overgang naar de nieuwe site ging er iets mis met mijn account (door mijn eigen nieuwsgierigheid naar functies, waar ik beter niet op had kunnen klikken). Ik maakte derhalve een ticket aan met het vriendelijke verzoek mijn situatie even te herstellen, zodat ik gewoon met "Gerrit Tabak" had kunnen doorgaan. Ik heb nu nóg geen antwoord ontvangen en heb zélf de situatie maar opgelost door een nieuwe account aan te maken met "Team Tabak". Oude wijn in nieuwe zakken, maar ik moest toch wát? Er kan toch wel geantwoord worden op een gewone fatsoenlijke vraag? Er zullen toch geen tientallen tickets per week binnen komen? Voor iemand met kennis van zaken achter het forum moeten die vragen toch allemaal in een uurtje zijn uitgezocht, opgelost en beantwoord?

 

Als er geen communicatie meer is met de gebruikers en er op simpele vragen geen antwoord meer gegeven wordt, dan is het hier snel over en uit. En nogmaals, dat zou heel jammer zijn. Waarom niet gewoon even een wekelijkse korte update van wat er aan het forum is gebeurd en wat de plannen zijn? Het zou tot zoveel meer begrip leiden voor hen, die achter het forum aan het werk zijn om ons een aardige plek te geven om gegevens uit te wisselen over geocaching. Ik zou liever horen, dat het om wat voor reden dan ook even niet mogelijk is om de rss feeds te herstellen, dan dat ik helemaal niets hoor en mij ga ergeren....

 

Dit forum is (juist op dit ogenblik, waarop er best wel wat kritiek geuit wordt her en der) ook gebaat bij een sterke moderator, die gemotiveerd en vooral gefundeerd aan het werk gaat en ons laat weten waar we ons aan te houden hebben..... Wat er nu gebeurt is, dat er zonder commentaar links en rechts wat berichten worden weggehaald, waarbij de logica ons soms totaal ontgaat, terwijl er weer andere berichten staan, waarvan ik zou denken.... Noueee, daar zou best wel eens wat van gezegd kunnen worden.... De moderatie is niet consequent en vooral niet begrijpelijk voor de deelnemers aan dit forum.

 

Laat svp fit forum niet verworden tot een "hapsnap" gebeuren, waar mensen met veel geocaching kennis van zaken gaan verdwijnen en waar nieuwe hobbyisten slechts met grote terughoudendheid op inloggen. Daarvoor heeft het medium in het verleden teveel goodwill opgebouwd.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen twee dagen vertoont het forum kuren. Nieuwe berichten worden niet geregistreerd in de antwoord-aantallen of worden helemaal niet meer getoond in het overzicht. Kunnen de beheerders van dit forum enige uitleg geven, want op deze manier wordt deze site wel erg beperkt in zijn functionaliteit.

 

Of erger: anders overlijdt deze site aan disfunctionaliteit en gebrek aan bezoekers

Ik vind het jammer dat de functionaliteit de laatste jaren steeds beperkter is geworden, maar de foutje die er nu ingeslopen zijn zijn erg vervelend. Het is toch wel een basisfunctie dat (nieuwe) bezoekers in één oogopslag kunnen zien wat actueel is. Niet iedereen zoekt gemakkelijk op andere (meer verstopte) pagina's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de hoop dat ook Geoman dit leest:

In het mededelingendraadje ( http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20413 ) zegt Geoman dat ie niet kan reproduceren dat het nieuwe berichtenlijstje niet goed werkt. Aangezien je daar niet kan reageren, hier maar wat uitleg...

Het lijkt erop dat in het forum niet meer goed bijgehouden wordt wat het laatste bericht is in een draadje, waardoor de draadjes niet meer getoond worden op de whatsnew lijst: http://forum.geocaching.nl/index.php?app=core&module=search&do=viewNewContent&search_app=forums

Daarin worden momenteel allerlei nieuwe draadjes getoond die 0 reacties en 0 lezers hebben. Ook staat daarin de laatste datum op de datum waarop het draadje is aangemaakt.

Het mededelingendraadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20413 wordt hierin ook niet getoond, ondanks dat daarin een redelijk nieuw bericht staat.

Kijken we op het forumoverzicht ( http://forum.geocaching.nl/index.php?act=idx ) dan staat daar achter het mededelingensubforum wél dat geoman een bericht heeft geplaatst.

Kijken we op het subforum zelf ( http://forum.geocaching.nl/index.php?showforum=116 ) dan staat daarin als laatste bericht Gwendir op 16/dec

 

Kijken we dan bij de nieuwe berichten van de afgelopen maand ( http://forum.geocaching.nl/index.php?app=core&module=search&do=viewNewContent&period=month&userMode=&search_app=forums&sid=f1d1974c0b4df30a755c40013a3eeeee&search_app_filters[forums][searchInKey]=&st=75 ) dan wordt het draadje getoond met als laatste bericht op 16 dec

Dus effectief wordt het nieuwe bericht van Geoman niet meer getoond in de lijst met nieuwe berichten.

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Jeroen voor je bericht en het meedenken.

 

De afgelopen dagen was er sprake van twee bugs. Ten eerste de laatste berichten die niet zichtbaar zouden zijn onder de 'toon laatste berichten' knop, ten tweede de tellers die bevroren stonden.

In mijn laatste bericht maakte ik alleen melding van het feit dat -bij mij- de berichten wel zichtbaar waren. Begrijp nu dat deze bij iedereen altijd zichtbaar zijn geweest.

Echter.. wat ik over het hoofd zag... de tellers. Bleven idd hangen. Dit afgelopen avond tijdens een routine rondje forum onderhoud / dbase check ontdekt.

 

Twee tabellen hadden een status waardoor het niet mogelijk was er naar te schrijven.

Een repair actie op de database heeft ervoor gezorgd dat de tellers weer werken.

 

Vraag is nu in hoeverre zich e.e.a hersteld. De bezoek hits van de afgelopen dagen gestartte topics komen natuurlijk nooit meer op het oude peil. Belangrijker is het aantal posts. Dit lijkt zich te herstellen.

 

Door het repareren rond 23:00 is je observatie mogelijk wat vertroebeld. Een deel telde al wel en ander deel had een 'schop' nodig door een posting in een topic.

Morgen pak ik de draad verder op.... Nu tijd voor Zzzzzzzz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...