Spring naar bijdragen

Zuinig Op Gevonden Caches


limy

Aanbevolen berichten

Hallo medecachers

 

Ben zelf een best wel fanatieke geocacher en we mogen er graag op uit gaan voor een dagje cachen

Heb er op dit moment zo'n kleine 2400 :rolleyes: gevonden en heb er zelf een stuk of 30 uitstaan :dribble:

 

Nu valt me steeds meer op dat ik er regelmatig op uit moet naar mijn eigen caches omdat mijn medecachers de cache

gewoon niet weer op de juiste manier terug plaatsen

Soms ligt de cache gewoon op een andere plaats :crybaby::blink:

 

Heb er een cache onder een bruggetje geplaatst die mooi tussen de ijzeren balken zit mer een magneet (niet in zicht bijna)

Maar nu moeten er zo nodig cachers zijn die gewoon de cache maar weer terug gooien en hopen dat hij dan ergens maar "vastklikt"

 

Dit is slechts een voorbeeld....hebben hier nou meer "cache-eigenaren last van ???

 

Ben benieuwd naar jullie reacties

 

Groet,

Martijn ( Team Limy)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is de cache (in tegenstelling tot een aantal andere caches van je hand) een snelle oppikker met veel voorbijgangers. Veel mensen komen voor het puntje, hebben de cache in handen en moeten (willen) hem snel weer kwijt, ongeacht voorbijgangers. Dus snel terughangen waar het ongezien kan in plaats van waar hij hoort. Dat er veel mensen voor het puntje komen maak ik op uit de vele foundlogs die eigenlijk dnf's zijn.

 

Dat is een analyse van een afstand... Ik heb de cache zelf nooit gezien.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebben hier nou meer "cache-eigenaren last van ???

Groet,

Martijn ( Team Limy)

 

En of, ik heb er ook last van...Het heeft puur te maken met snel, sneller en snelst.

Een puntenjager gaat niet voor netjes weer opruimen maar alleen voor eigen belang ikke ikke en de rest kan stikken, en of er nou dreuzels bij zijn of niet.

Het liefst doen ze 5 multies, 20 mysteries en 50 tradies op een dag, en daar hoort netjes opbergen niet meer bij. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Limy, Helaas :crybaby: is dit wel herkenbaar.

 

Verander alsjeblieft niet aan je caches. Die verdienen cachers die zien, met hoeveel zorg en aandacht je die hebt gemaakt. Ik hoop gauw weer caches van jullie te mogen loggen.

Caches van team Limy heb ik graag op mijn found list staan.

 

See you Son

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat zowieso met het bekender worden van geocachen er ook steeds meer mensen effe gaan geocachen. Men doet maar effe snel wat. En met grote hoeveelheden is de kans ook groter. Dus als in een uitgestrekt gebied een emmer verstopt zit die eenmaal per jaar gevonden wordt, dan is er niks aan de hand. Diegene die hem gaat zoeken is een die-hard, houdt van uitdagingen en houdt van geocachen. Een micro met een magneet aan een bruggetje die door veel snelle geocachers opgepikt wordt, en waar ook nog eens veel jongeren 's avonds hangen, dan gaat er vanalles mis.

 

 

Verder weet ik zowieso niet wat er aan de hand is. Deze week zijn er maar liefst 2 geocaches helemal verdwenen (dus niet eens vernield) die nog niet aktief waren. Ze lagen al een tijdje klaar voor het event van zondag a.s.. Niemand anders dan de maker en de proefloper zijn er geweest en hebben hem zeker goed verstopt. Blijkbaar zijn er toch ook veel meer mensen die op vreemde plekken rondneuzen tegenwoordig?

 

Je zult het toch nooit weten. Jezelf druk maken erover doe je alleen jezelf aan. Op een gegeven moment is het niet meer leuk en haak je misschien af. Ach ja ... dan moeten we een nieuwe "stiekeme" hobbie zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel er ongetwijfeld op lange tenen getrapt gaat worden wil ik toch ook de andere kant belichten, namelijk die van cache-leggers die op het wanhopige af overal caches willen neerleggen en die denken dat een zinnetjes als "hangjongeren houden zich regelmatig op in de buurt van de cache ... onopvallend loggen dus aub" of "de cache ligt langs een druk fietspad ... stealth required" hun creatie het eeuwige leven bezorgd. Als je zo nodig op zo'n plek een kokertje wilt verstoppen dan moet je bereid zijn om regelmatig (en onopvallend!) onderhoud te plegen, maar wellicht is het voor iedereen beter als je een ander plekje zoekt.

 

Enne ... oh ja ... of bovenstaande ook betrekking heeft op de in dit draadje aangehaalde caches weet ik niet, want die ken ik niet en over iets wat ik niet ken oordeel ik bij voorkeur niet.

 

Edit: Voegwoordje tussen gevoegd

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel vaak lees ik op Twitter dat in steeds meer voorkomende gevallen bij het online komen er complete mini events zijn van geocachers die graag schaamstaal loggen waar dan ook de cacheeigenaar klaar staat bij de cache om ze te onthalen met alle toeters en bellen tot aan broodjes met worst bier en champagne.

 

Er zal dan niet direct een toevallige voorbijganger kijken wat daar te doen is maar als hij voor de derde keer in de week daar weer mensen op die plek ziet scharrelen word ook van de voorbijganger de nieuwsgierigheid gewekt en zal zeker eens kijken wat daar nu aan het einde van de platgetrapte graspaadje ligt

 

Dan is er nog de cacheeigenaar die wel het stealth required icoontje gebruiken maar dan niet gelijk een fatsoenlijke hint er bij zetten omdat ZIJ vinden dat geocachen vooral om het zoeken gaat.

 

Terwijl ieder kind weet dat 15 seconden onopvallend zoeken nog wel gaat maar als volwassenen een heel hek moeten afzoeken om een cache te vinden niemand dat meer onopvallend kan doen.

 

En dan nog de statistiek cacher die vooral makkelijke cache’s uitzoek om zijn puntjesaantal op te hogen, die heeft helemaal geen enkele zin en vooral tijd om onopvallend te zoeken laat staan om de “cache” rustig en netjes terug te plaatsen, vaak zie ik bij trials ook nog dat de cacher de cache vind en tegen een van de kinderen word gezegd “leg hem daar maar neer”

 

De zelfde kinderen die een ritje van een uur naar oma al mopperend ondergaan maar wel een hele dag in een auto gaan zitten om er 125 keer uitgejaagt te worden om een aftandse filmkoker op te rapen, en onderweg nog een stel “bij caches” rapen “omdat ze toch in de buurt zijn” je zou de pech hebben dat net jou cache bij zo een trail ligt

Allemaal gevoed door het puntjesgeilheid zowel van de meerderheid van de cachers als van een heel groot gedeelte van de cacheleggers die regelmatig “opscheppen” dat ze al 3000 found meeltjes hebben van hun cache’s maar totaal ontwetend wat er geschreven was in die founds

 

 

Door die twee groepen mensen is voor mij persoonlijk het geocachen al naar de bliksem gegaan en dat noopt mij om heel selectief om te gaan met wat ik dan wel wil vinden, dat kost mij bij deze outdoor hobby veel indoor uitzoekwerk omdat ook die geocachen verpestende Statistiek cacher/cacheeigenaar het verzuimt om de juiste steekwoorden en icoontjes te gebruiken waardoor ik nog regelmatig mijn neus stoot

 

 

Voor mij heel simpel verdwijnen je cache’s regelmatig dan ligt de cache niet op de juiste plek en worden ze door de verkeerde mensen bezocht in alle twee de gevallen kan ik er geen traan om laten dat dit dan gebeurt.

 

 

Barny

 

 

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal

 

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe....Sommige stellingen kan ik me goed in vinden....maar zoals ik al zei was het slechts een voorbeeld.....heb ook regelmatig "cacheonderhoud" moeten doen aan caches/wp's die gewoon niet zo 1.2.3. zijn te vinden...die zeg maar gewoon in het bos liggen en zo'n 10/15 mtr van het bestaande pad af zijn te vinden....wie hier zo rondkijkt MOET haast wel een "bekende" zijn. :yes:

Het is zoals jullie ook al zeiden kennelijk de trend om maar zo snel mogelijk caches te "scoren' en niet een paar tellen willen wachten om de cache even op de juiste manier terug te plaatsen.

Maar we houden moed en gaan gewoon lekker door met deze mooie hobby en zeker ook met caches plaatsen op mooie plekjes

Happy caching maar weer zullen we maar zeggen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het de 'moderne' tijd is, helaas is het tegenwoordig steeds meer ikke, ikke en de rest kan...

Nou cache ik niet voor de punten, maar gewoon omdat ik het leuk vind en kom dan ook regelmatig een cache tegen die weer open en bloot ligt, dan neem ik de tijd om 'm weer goed te verstoppen om het voor de volgende weer leuk te maken.

En verder ben ik het grotendeel wel eens met Barny zijn post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het de 'moderne' tijd is, helaas is het tegenwoordig steeds meer ikke, ikke en de rest kan...

[...]

 

Dit soort uitspraken vind ik dus gewoon erg kort door de bocht, want de werkelijkheid is niet zo zwart-wit. Integendeel, ik hoor van alle kanten dat daar tegenwoordig maar liefst vijftig tinten grijs tussen zitten (maar dit terzijde).

 

Het is waar dat er meer cachers zijn, en dus zijn er meer cachers die het niet zo nauw nemen met diverse zaken. In het kielzog daarvan zijn er meer cache-leggers gekomen en dat er hierdoor in absoluut opzicht meer cache-leggers zijn die belabberde caches leggen is navenant. Tel hierbij vervolgens op dat veel zaken - hoe deugdelijk gemaakt en voorzichtig behandeld dan ook - gewoon niet het eeuwige leven hebben en vermenigvuldig dit ten slotte met de factor anonimiteit.

 

De uitkomst is dan uiteindelijk de reden waarom meer cache-leggers ervaren dat meer caches door meer cachers slecht worden behandeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het de 'moderne' tijd is, helaas is het tegenwoordig steeds meer ikke, ikke en de rest kan...

[...]

 

Dit soort uitspraken vind ik dus gewoon erg kort door de bocht, want de werkelijkheid is niet zo zwart-wit. Integendeel, ik hoor van alle kanten dat daar tegenwoordig maar liefst vijftig tinten grijs tussen zitten (maar dit terzijde).

Nou dan leef jij zeker onder een steen :lol1:

Ik kan mijn mond nooit houden en als ik dan zie dat iemand weer zomaar vuil op straat gooit of de vuilniszak naast de container omdat het 'allemaal te veel moeite is', dan zeg ik daar op vriendelijke wijze iets van en krijg dan meestal de wind van voren dat ik me met mijn eigen zaken moet bemoeien, terwijl dat ook mijn zaken zijn :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dan is er nog de cacheeigenaar die wel het stealth required icoontje gebruiken maar dan niet gelijk een fatsoenlijke hint er bij zetten omdat ZIJ vinden dat geocachen vooral om het zoeken gaat.

 

Terwijl ieder kind weet dat 15 seconden onopvallend zoeken nog wel gaat maar als volwassenen een heel hek moeten afzoeken om een cache te vinden niemand dat meer onopvallend kan doen.

 

 

Deze heb ik ook al vaak meegemaakt, kennelijk is dit iets wat veel CO's niet begrijpen. Misschien is dit iets wat de reviewer mee kan nemen bij het beoordelen van nieuwe caches?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...