Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ben toch benieuwd of topicstarter zijn vraag aan de reviewers heeft voorgelegd en of en vooral ook welk antwoord er is gekomen...

Geplaatst

De beheer van het water is in handen van Wetterskip Fryslân, terwijl de objecten (bruggen, sluizen) Provincie Friesland de eigenaar van is. Ik denk dat je met de laatste contact op moet nemen voor je plannen.

Geplaatst (bewerkt)

Het zou dan 1 of meerdere bruggen over de Tjonger betreffen (FRL)

Als ik me niet vergis kun je dan bij It Fryske Gea zijn voor toestemming.

Fietste een paar weken geleden langs de Tjonger en heb een aantal borden van hen gezien.

Aanvulling: Ik zie net op de gebiedsinformatie bij <Globacachingl> dat hele stukken in beheer bij Staatsbosbeheer zijn.

(Sorry dat een directe link hier niet mogelijk is)

bewerkt door Birdie.NL
Geplaatst

Wat grappig al die organisaties waar de topicstarter bij aan zou kunnen kloppen voor toestemming.

Dat we met z'n allen hulpvaardig zijn vind ik erg leuk :) en misschien heeft de topicstarter er ook inderdaad wat aan, alleen...

dat was de vraag van de topicstarter niet. Zijn vraag was hoe een gemotiveerde reviewersnote eruit zou moeten zien.

Ik hoop dat het antwoord van de reviewer(s) hier ook nog komt te staan, want ik ben er wel benieuwd naar en zou dat zelf ook wel graag willen weten...

Geplaatst

Ik dacht dat de vraag was: "....Hou zou zo'n motivatie er uit moeten zien?...."

Ik denk dat de vraag is: 'Hoe zou zo'n motivering er uit moeten zien?'. Gemotiveerd (qua motivatie) is-ie wel. Gemotiveerd (qua motivering) heeft-ie nodig.

• Top! 1
Geplaatst

Als dit wordt toegelaten gchvv2 (in Zweden overigens) dan mag mijns insziens alles..... Zo'n magnetisch kokertje opzij en onder een brug.... als dát niet lijkt op een aanslag.....

Geplaatst

Bedankt voor de tips. Nee ik was het niet bij de A7, is ook niet bij de Tjonger. Ik heb wat lijntjes uitstaan bij Gemeente en Staatsbosbeheer (niet zozeer over bruggen, maar meer over caches plaatsen in zn algemeen) maar deze molens draaien blijkbaar wat traag. Mocht ik toestemming van een eigenaar hebben, lijkt me toestemming van een reviewer ook niet zo'n probleem meer.

Van de door mij gevonden caches (zijn er nog maar een handje vol) kan ik me overigens niet voorstellen dat bij elke cache toestemming is gevraagd aan de eigenaar. Bij sommige is dit overduidelijk wél het geval, maar bij de fotokokertjes in de holle boom of het magneetje aan het verkeersbord heb ik zo mn twijfels.

Volgens de regels zou je bij elke cache toestemming moeten hebben, maar hoe gaat dit in zn algemeenheid in de praktijk? (= dus vraag aan het forum).

Oh, en ik wil tzt best foto's plaatsen van de bruggen hoor, ik denk dat de gps-coördinaten je dichter bij de cache brengen dan een foto van de betreffende brug.

Geplaatst

sommige hebben toestemming van de gemeente om lukraak caches te plaatsen, helaas strooien ze dan ook lukraak overal kokers neer, en enkele hebben geheel geen toestemming gevraagd en zo gaan volwassen elkaar beliegen en bedriegen, om maar een cache te willenmoeten plaatsen een raar wereldje dat geocachen als je het zo bekijkt.

maar mijn persoonlijke mening is dat ik 10.000 keer een cache op een indrukwekkende plek heb zonder toestemming dan een koker onder een steen aan de straatkant, met toestemming en laten we ook meteen 95% van de voortuincache's van de meest inspiratieloze mensen die ik ooit ben tegengekomen maar even helemaal zwijgen.

laten we met z'n alle cachen weer op cachen lijken i.p.v. statistieken jacht en puntjes rapen zowel de cacher als de cachelegger

Barny

• Top! 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Dus de puntjes zijn niet belangrijk ??

Je hebt het helemaal door. Het gaat om het spel, het plezier, het buiten zijn, het ontdekken van mooie plekken, de techniek, e.d. en niet om de puntjes. Als dat het doel is, dan zijn er spelletjes waar je veel meer punten kunt verzamelen :-)

• Top! 1
Geplaatst

Bedankt voor de tips. Nee ik was het niet bij de A7, is ook niet bij de Tjonger. Ik heb wat lijntjes uitstaan bij Gemeente en Staatsbosbeheer (niet zozeer over bruggen, maar meer over caches plaatsen in zn algemeen) maar deze molens draaien blijkbaar wat traag. Mocht ik toestemming van een eigenaar hebben, lijkt me toestemming van een reviewer ook niet zo'n probleem meer.

Van de door mij gevonden caches (zijn er nog maar een handje vol) kan ik me overigens niet voorstellen dat bij elke cache toestemming is gevraagd aan de eigenaar. Bij sommige is dit overduidelijk wél het geval, maar bij de fotokokertjes in de holle boom of het magneetje aan het verkeersbord heb ik zo mn twijfels.

Volgens de regels zou je bij elke cache toestemming moeten hebben, maar hoe gaat dit in zn algemeenheid in de praktijk? (= dus vraag aan het forum).

Oh, en ik wil tzt best foto's plaatsen van de bruggen hoor, ik denk dat de gps-coördinaten je dichter bij de cache brengen dan een foto van de betreffende brug.

Wij hadden voor onze eerste serie (6 caches) netjes toestemming gevraagd aan de gemeente, daar kregen we te horen dat het geen probleem was, maar ook dat er nooit eerder iemand bij ze was geweest voor toestemming (terwijl er in de gemeente NOP zeker 80 caches liggen).

Voor de 5 caches dij daarna zijn gekomen hebben we geen toestemming gevraagd.

Geplaatst

Dus de puntjes zijn niet belangrijk ??

Je hebt het helemaal door. Het gaat om het spel, het plezier, het buiten zijn, het ontdekken van mooie plekken, de techniek, e.d. en niet om de puntjes. Als dat het doel is, dan zijn er spelletjes waar je veel meer punten kunt verzamelen :-)

Nuffie dat is dus jou mening ! (maar laten we het daar hier niet over hebben verkeerde topic)

Geplaatst

80 caches in de NOP?!

Dan wil ik wel eens weten waar die liggen, want dat red ik toch echt niet hoor.

Daarbij weet ik dat er wel degelijk voor de meesten toestemming is gegeven.

Toch vreemd ....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...