Spring naar bijdragen

Gc Voor Schoolkamp


AMK

Aanbevolen berichten

Voor een aanstaand schoolkamp is het idee om de kinderen kennis te laten maken met geocaching. In 4 groepen van 4 kinderen (+ 1 begeleider) zullen de kinderen een multi-cache oplossen. Bijkomend idee is nu om de kinderen nog enthousiaster te maken, dat ze ook een geocoin meekrijgen per groep. Die ze in de toekomst kunnen blijven volgen via geocaching.com. Volgens mij zijn er verschillende manieren denkbaar, maar ik overzie misschien niet alle obstakels... Vandaar graag jullie inbreng!

 

Is het in dit verband handig dat ik alle vier coins registreer op mijn naam. Alle 4 een ander doel meegeef. Dat de kinderen die enthousiast zijn, bij thuiskomst hun eigen account maken en vervolgens "hun" weggelegde coin kunnen blijven volgen?

 

Of doe ik er goed aan 4 nieuwe accounts te maken met bijv. een toepasselijke groepsnaam, en op elk account 1 coin registreer. Waarna de meester bijvoorbeeld op school de account en dus de coins kan blijven volgen? En elk kind dat dat wil ook weer zijn eigen account maakt om de specifieke coins (na schooltijd) te kunnen blijven volgen?

 

Het idee ontstond door de gedachte dat niet alleen de 4 coins straks de wereld overvliegen, maar ook deze groep kinderen allemaal hun eigen weg gaan (laatste klas basisschool). Door de coins zijn ze dan toch nog min of meer met elkaar verbonden!

 

Het is nog enigszins in de brainstorm fase, maar ik hoop het nog dit komende weekend handen en voeten te kunnen geven, dus: HELP - ADVIES - RAAD !!!!

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oja, bijkomende vraag: als ik 4 nieuwe accounts maak (voor elke groep 1 met een eigen coin), is het dan handig om de 4 kinderen van elke groep, de inloggegevens te geven? Ik zit zelf meteen al te denken aan "wat dan als 1 van hen het leuk vindt om het wachtwoord te wijzigen..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1e reaktie : niet doen, geocachen is een hobby voor volwassenen en als het dan toch persé moet zoek ervaren mensen om via een speciale cache die wurmen te vermaken

Coins leuk maar die raken kwijt met als gevolg gefrustreerde kindertjes en daardoor voer voor de psieg

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet wijs om een bestaande geocache te gebruiken voor schoolse activiteiten. De redenen daarvoor zijn legio. Het is een mogelijkheid om zelf een leuke gps-route uit te zetten, met of zonder schat. Ook kun je dit (gedeeltelijk of geheel) door een ervaren enthousiasteling of een bedrijf laten doen. Stuur me gerust een PB, wellicht kan ik iets voor je betekenen.

 

Wat betreft de geocoins: ik denk dat je zaken nodeloos ingewikkeld maakt. Trackables kun je namens de klas op je eigen account in een cache droppen. De kinderen geef je de urls van de (pagina's van de) coins. De voortgang van de coins kun je gewoon zien, ook zonder account. Omdat de coins op jouw account staan, hou je zelf de regie. Bedenk je wel dat coins, hoe mooi ook, sneller verdwijnen dan travel bugs. Een TB is wellicht een economischere optie, en je krijgt er nog copytag bij ook, voor het geval dat het origineel verdwijnt.

 

Succes met de organisatie van het kamp!

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet wijs om een bestaande geocache te gebruiken voor schoolse activiteiten. De redenen daarvoor zijn legio. Het is een mogelijkheid om zelf een leuke gps-route uit te zetten, met of zonder schat. Ook kun je dit (gedeeltelijk of geheel) door een ervaren enthousiasteling of een bedrijf laten doen.

 

Succes met de organisatie van het kamp!

 

 

Helemaal mee eens. Dan ben je meteen ook van het "probleem" af wat betreft het aanmelden etc. via geocaching.com!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het (kritische) meedenken. En de genoemde tread heb ik ook doorgelezen...

 

Jammer vind ik dan toch dat veel van de antwoorden van weinig vertrouwen in onze jonge medemens getuigen. De groepjes bestaan uit 4 kinderen en een begeleider; m.i. zelfs te vergelijken met een gezin dat aan het geocachen is geslagen. Als een cacheplaats het niet aan kan dat er vier keer per dag gelogd/gezocht wordt, is misschien eerder de vraag: is de cacheplaats dan wel geschikt? Het onderricht over het belang van natuur e.d. zal vanzelfsprekend onderdeel van dit schoolkamp zijn. Is het niet zo dat wij als volwassenen juist daarvoor met kinderen op kamp gaan? Begeleiden, opvoeden en onderwijzen!

Om nou te zeggen: geocachen is een hobby voor volwassenen, lijkt mij nogal bekrompen. Waarom zouden wij de jeugd (onze toekomstige volwassenen) niet op de hoogte brengen van deze geweldige buiten-hobby? Het is een nogal onschuldige hobby; iets wat de kinderen misschien juist wel nodig hebben tegenwoordig. En de mogelijkheid tot het uiteindelijk zoek raken van een coin te noemen als probleem omdat het dan de psieg van de kinderen raakt, vind ik persoonlijk nogal ver gezocht... Kinderen zijn geen wrakken, en zeker in de leeftijd van deze groep is het eventuele verlies best uit te leggen.

 

Daarnaast verdient het misschien nog even de toevoeging dat het schoolkamp niet in de eigen nabije omgeving zal zijn, en dus minder risico voor "doorvertellen" waar hij ligt en het rippen ervan... Sterker nog het zal op een eiland zijn, dus grote kans dat de kids niet weer op deze bestemming terug keren.

 

Ik zal de coins op mijn naam registreren en na afloop de kinderen de URL geven om de coin te volgen. Ik begrijp nu dat ze daarvoor niet persé een eigen account nodig hebben. Hun enthousiasme zal dan zorgen voor verder verdiepen in GC of niet.

 

M.vr.gr.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMK,

 

Ik denk niet dat je dit kunt gaan vergelijken met een gezin dat aan het geocachen is. Wij vertellen iedere keer weer tegen de kinderen dat het een geheime hobby is, dat je nooit moet vertellen tegen andere waar de schatten liggen. De kinderen begrijpen ook het belang want de volgende keer weer willen ze zelf ook weer graag een cache vinden. Een school neemt de kinderen éénmalig mee. Daarna is de kans klein dat deze kinderen de hobby ook in hun eigen vrije tijd gaan doen. Het belang dat de vindplaatsen geheim blijven is niet zo groot. En wat is er stoerder om de volgende keer een vindplaats aan te wijzen aan een vriendje.

 

Wat is er op tegen om zelf een route te maken? Sterker nog, als voorbereiding op het zoeken naar een cache zou je mss kunnen proberen om per groepje een tocht te laten maken voor de ander. Beseffen ze meteen wat het belang is om het allemaal geheim te houden.

 

Mijn man is ook leraar maar hij zal nooit met een klas een bestaande cache bezoeken. Dat wil niet zeggen dat hij er niet over vertelt.

 

Je zegt er bij dat het niet in de eigen omgeving is, dit kamp en dat maakt de kans op rippen en dergelijke misschien inderdaad wel minder groot. Maar zoals jij blijkbaar heel veel vertrouwen hebt in de jeugd, is mijn ervaring toch dat het niet allemaal lieverdjes zijn en graag dingen kapot maken e.d. Kijk alleen maar naar bushokjes. Maar dat is weer een andere discussie.

 

Ook vind ik het jammer dat je het een onschuldige hobby noemt. De vrijwilligers die een cache maken, steken daar vaak heel veel geld en tijd in. Ook het onderhouden daarna kost een legio tijd en zelfs geld. Ik kan me voorstellen dat zij graag zolang mogelijk hun cache in ere willen houden en niet graag het risico willen lopen dat de cache geript wordt. Dus zo onschuldig is het allemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het (kritische) meedenken. En de genoemde tread heb ik ook doorgelezen...

 

[...]

 

Fijn dat dit forum behulpzaam kon zijn bij jouw beeldvorming. Daar is het immers voor!

 

Ik ben alleen wel benieuwd welke bijdrage in dit of in het aangehaalde draadje jou uiteindelijk heeft doen besluiten om een bestaande cache in gevaar te brengen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Misschien een tip om eens rond te googlen over GPS tochten dicht bij de lokatie.

Tegenwoordig zijn er zoveel bedrijven die losse routes uitgeven en ook veel vvv kantoren hebben GPS routes.

Ben ook al bij verschillende vakantieparken de mogelijkheid tegen gekomen om een gps te huren en een route te doen.

Je zou zo'n route kunnen gebruiken en aan het einde zelf evt een schat neer kunnen leggen als die er al niet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij duidelijk: geen kinderen introduceren in het geocachen en zeker niet bij een bestaande cache. Message received!

 

Ondanks dat ik toch het vertrouwen in (deze groep) kinderen houd, heb ik inmiddels toch maar bedacht dat het geen zin heeft, half geocachend Nederland over mij heen te laten komen... Er is een goed alternatief op Texel te vinden in de zin van een bedrijf dat GPS-tochten regelt. Prima. No hard feelings.

 

Maar ehh: er was geen kwaad bedoeld. Zoals ik al aangaf: brainstorm fase. Niet bedoeld om allerlei negatieve invloed van kinderen op het geocachen te ontlokken... Sorry. Mijn enthousiasme om kinderen kennis te laten maken met een hobby die ons als groot gezin veel vertier geeft, heeft blijkbaar mijn nuchter verstand vertroebeld :blush:

Ook "onschuldig" was niet verkeerd bedoeld. Ik weet uit ervaring dat het geld en tijd kost om caches te creëren. Het woord "onschuldig" moet gelezen worden als: "niet gewelddadig", "zonder strijdelement", "met hetzelfde doel voor ogen", "gezamenlijk", "buitenshuis", "achter de tv vandaan", "sportief", "in de natuur" en wat dies meer zij...

 

Anyway: bedankt dat er toch gereageerd werd. Geen reactie is ook maar niks.

 

M.vr.gr.

 

ps: ik ben onervaren in het gebruik van een forum, maar hoe sluit men deze "draad"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel, jullie gaan naar Ameland. Daar zie ik een cache "Loch Nes". Een multicache waar vragen moeten worden beantwoord. Dus geen fysiek aangebrachte WP's die kunnen worden beschadigd. Vervolgens gebruik je een andere formule om de cache te vinden, een cache die je zelf hebt verstopt met een leuk toepasselijk presentje voor alle kinderen. Dat alles kan hen enthousiast maken zonder toeters en bellen zoals geocoins. Dat komt later wel (of niet) als ze verder willen gaan met geocachen.

 

Het is mij duidelijk: geen kinderen introduceren in het geocachen en zeker niet bij een bestaande cache. Message received!

 

Ondanks dat ik toch het vertrouwen in (deze groep) kinderen houd, heb ik inmiddels toch maar bedacht dat het geen zin heeft, half geocachend Nederland over mij heen te laten komen... Er is een goed alternatief op Texel te vinden in de zin van een bedrijf dat GPS-tochten regelt. Prima. No hard feelings.

 

Maar ehh: er was geen kwaad bedoeld. Zoals ik al aangaf: brainstorm fase. Niet bedoeld om allerlei negatieve invloed van kinderen op het geocachen te ontlokken... Sorry. Mijn enthousiasme om kinderen kennis te laten maken met een hobby die ons als groot gezin veel vertier geeft, heeft blijkbaar mijn nuchter verstand vertroebeld :blush:

Ook "onschuldig" was niet verkeerd bedoeld. Ik weet uit ervaring dat het geld en tijd kost om caches te creëren. Het woord "onschuldig" moet gelezen worden als: "niet gewelddadig", "zonder strijdelement", "met hetzelfde doel voor ogen", "gezamenlijk", "buitenshuis", "achter de tv vandaan", "sportief", "in de natuur" en wat dies meer zij...

 

Anyway: bedankt dat er toch gereageerd werd. Geen reactie is ook maar niks.

 

M.vr.gr.

 

ps: ik ben onervaren in het gebruik van een forum, maar hoe sluit men deze "draad"?

 

Alvorens te sluiten, heb je iets aan mijn goedbedoelde suggestie? Iets vergelijkbaars op Texel (ik gokte op Ameland). Zo zie je, we denken met je mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Texel: Ik zou gewoon eens contact opnemen met de boswachter en wat mogelijkheden bespreken.

 

"Geocaching op Texel

Boswachter Eckard Boot leidt u via de gps naar zes van zijn favoriete plekken op Texel. U heeft een gps nodig en via www.geocaching.com kunt u na het aanmaken van een gratis account de benodigde gegevens downloaden.

Een prachtige manier om Texel te leren kennen! Met geocaching komt u op vele interessante plaatsen in Nederland."

link

 

Met betrekking tot het maken van accounts nog het volgende.

In de Term of use agreement van Groundspeak wordt aangegeven dat men ervan uitgaat dat je 18 jaar bent, wanneer je een eigen account aanmaakt.

Ben je dat niet, dan verondersteld men toezicht van een volwassene.

Hoewel het in de praktijk wel meevalt kan een account van minderjarigen worden opgeheven.

link punt #3

 

 

Ik zou om die reden geen zelfstandige accounts voor (groepjes)leerlingen maken.

 

 

Veel plezier op kamp :D

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie suggestie van sivota. En ik vond nog deze: TXL. Lijkt me leuk voor kinderen. Maar wel weer met hetzelfde advies: kies een andere eindlocatie en gebruik een grote doos met een verrassing voor de kinderen. Een simpel logrolletje hebben ze niets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...