Spring naar bijdragen

Gc Voor Schoolkamp


AMK

Aanbevolen berichten

AMK,

 

Ik denk dat het juist wel leuk is om kinderen kennis te laten maken met deze hobby en ze er over te vertellen. Hoe meer kinderen er naar buiten gaan, hoe beter. Eindelijk!!!!

 

Maar ik denk dat de meeste alleen maar bedoelen dat je ze niet een bestaande schat moet laten zoeken. En de laatste ideeen om een cache zonder tags of zo te laten lopen (met vragen) maar de eindcache op een andere plaats te leggen, een hele goeie is.

 

Ik heb onlangs met mijn neefje zijn spreekbeurt over geocachen gedaan en idd. een doosje met snoep verstopt ergens op het schoolplein. De kinderen waren razend enthousiast. Het liefste had mijn neefje dat we een multi waren gaan lopen maar dat hebben we om de eerder genoemde redenen niet gedaan. Gewoon zelf iets verstopt.

 

Maar ik kan alleen maar toe juichen dat kinderen naar buiten worden gelokt met zo'n leuke hobby als geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

........... Voor een aanstaand schoolkamp is het idee om de kinderen kennis te laten maken met geocaching...........

 

@AMK, ik heb niet het hele draadje gelezen en heb ( denk ik ) alle opties al gelezen.

 

Misschien is een GPS-speurtocht ( door een park ) een idee. Maak xx wp's met korte vragen/opdrachten. Op deze vragen kan je b.v. antwoorden met een nummer van 1 t/m 40. Deze 1- 40 nummers zijn ook de vaste Wp's in je GPS ( maak 40 Wp's aan in Mapsource en zet die in je Gps's ). Zo lopen ze van wp/nummer naar wp/nummer (natuurlijk niet in volgorde van wp/nummers). Met een beetje logica ( iedere groep begint met een andere Wp/nummer en tel nummer van de vorig op bij..... ) kan je tig verschillende routes maken en lopen ze niet achter elkaar aan, maar kris kras door elkaar.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...