technetium Geplaatst 8 mei 2012 Share Geplaatst 8 mei 2012 Aan heel veel organisaties wordt bijgedragen in ideeën door de leden, die ook jaarlijks een bedrag van hun contributie afstaan aan die organisaties. Sterker nog, de z.g. overkoepelende organisaties danken hun bestaan aan de hobbyisten, leden en/of spelers in het veld. Dat is hier niet anders. Dan denk ik aan verenigingen en stichtingen. Niet aan een bedrijf. Het verschil is m.i. alleen dat vaak leden van een vereniging een koepel in het leven roepen en hier een bedrijf een spel heeft uitgedacht. In mijn opinie heeft Groundspeak Inc. het spel niet bedacht, maar eerder gekaapt. Veel lidmaatschappen van andere clubs kosten meer geld en gratis is er helemaal niet bij. Quote veel lidmaatschappen zijn goedkoper. En er zijn ook genoeg internetclubs die gratis zijn. Bij mijn weten wordt er ook niemand verplicht om een cache neer te leggen, een app te schrijven of een site op te zetten. Klopt, mijn probleem is dat de financiele waardering voor die cache, app of site niet naar de maker gaat, maar naar een stelletje Amerikanen die daar verder geen moeite in hebben gestoken. Tc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twentse Mug Geplaatst 8 mei 2012 Share Geplaatst 8 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sivota Geplaatst 8 mei 2012 Share Geplaatst 8 mei 2012 Tja, ik verbaas mij er wel altijd maar weer over, mensen die i.m.o. zo ontzettend bitter schrijven over Groundspeak, dat in hun ogen helemaal niets goed kan doen, dat zichzelf verrijkt met het kapen en uitwerken van een idee van een ander en over de ruggen van enthousiaste naïeve vrijwilligers groot wordt, idiote inovaties opdringt etc. ...en dat diezelfde mensen tegelijk zo actief zijn met cachen, caches leggen, coins maken en events organiseren bij diezelfde club... Kritiek, feedback, twijfels heb ik zeker ook wel eens, zo ga ik bijvoorbeeld ook geen account koppeling met facebook maken, maar persoonlijk zou ik bij zoveel negatieve gedachten wat anders gaan doen. Enfin het zal ongetwijfeld aan mij liggen dat ik dat niet zo begrijp... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indy & Jones Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 (bewerkt) Volgens mij betaal je ook niet voor de caches die gelegd worden maar voor de site bijvoorbeeld die gebruikt wordt. Er werken mensen aan die site die ook moeten eten, er wordt van alles ontwikkeld. En ook de cacheleggers gebruiken die site. Ik vind het ook nogal allemaal negatief over die Amerikanen die maar rijk worden over de rug van al die vrijwillige cachers. Als je er zo negatief over bent, begrijp ik niet dat je er gebruik van maakt. Door er gebruik van te maken, hou je het tenslotte zelf in stand. Ik betaal mijn premium member lidmaatschap gewoon omdat ik het waardeer dat er geocaching.com bestaat en ik daardoor ook mijn hobby kan uitoefenen. Daarmee zeg ik niet dat je lid moet worden, er zullen er genoeg zijn die het niet kunnen/willen betalen. En gelukkig word er dan geboden dat je er gratis gebruik van kan maken. Mooi toch! 9 mei 2012 bewerkt door Indy & Jones Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 9 mei 2012 Auteur Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Ik niet hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 9 mei 2012 Auteur Share Geplaatst 9 mei 2012 Volgens mij betaal je ook niet voor de caches die gelegd worden maar voor de site bijvoorbeeld die gebruikt wordt. Er werken mensen aan die site die ook moeten eten, er wordt van alles ontwikkeld. En ook de cacheleggers gebruiken die site. Ik vind het ook nogal allemaal negatief over die Amerikanen die maar rijk worden over de rug van al die vrijwillige cachers. Als je er zo negatief over bent, begrijp ik niet dat je er gebruik van maakt. Door er gebruik van te maken, hou je het tenslotte zelf in stand. Ik betaal mijn premium member lidmaatschap gewoon omdat ik het waardeer dat er geocaching.com bestaat en ik daardoor ook mijn hobby kan uitoefenen. Daarmee zeg ik niet dat je lid moet worden, er zullen er genoeg zijn die het niet kunnen/willen betalen. En gelukkig word er dan geboden dat je er gratis gebruik van kan maken. Mooi toch! Maar zouden ze niet genoeg verdienen met exstra knop van gezichtboek??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twentse Mug Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Ik niet hoor Kun je dat aantonen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hooningkorf Geplaatst 9 mei 2012 Auteur Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Ik niet hoor Kun je dat aantonen? mhmhmhm eigenlijk niet maar is mijn woord niet genoeg ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Private Investigations, Dire Straits Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Iets voor jou, Hooning? http://www.likeskopen.com/ Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Ik niet hoor Kun je dat aantonen? mhmhmhm eigenlijk niet maar is mijn woord niet genoeg ???? Op dit forum kun je niemand op zijn woord geloven, geloof me maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 (bewerkt) Op dit forum kun je niemand op zijn woord geloven ....... En dat vertellen ze nu pas Dire Straits - Money For Nothing 9 mei 2012 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Triskelle Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Klopt! Ik loop met een GPS! (en als dat al waar is dan moet de rest van het betoog ook wel kloppen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twentse Mug Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat een onzin hier. Ik loop met een smartfoon en ik heb jmeer mysteries gedaan dan trad is. En meer multis dan mysteries. De puntjesjagers lopen met een gps, niet met een smartfoon. En de grootste ironie is dat degene die negatief doet over cachers met een smartfoon zelf de grootste puntjesjagers zijn. Ik niet hoor Kun je dat aantonen? mhmhmhm eigenlijk niet maar is mijn woord niet genoeg ???? Mijn punt is: waarom ben ik volgens jou een puntjesjager, en waarom ben je dat zelf niet? Kortom: de bewering over puntjesjagers is dus totale onzin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Triskelle Geplaatst 9 mei 2012 Share Geplaatst 9 mei 2012 Mijn punt is: waarom ben ik volgens jou een puntjesjager, en waarom ben je dat zelf niet? Kortom: de bewering over puntjesjagers is dus totale onzin. Klopt alweer! Want zonder definitie van puntjesjager is elke bewering daarover de grootst mogelijke onzin! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden