Spring naar bijdragen

Gezichtboek


hooningkorf

Aanbevolen berichten

Alle caches PM only maken is mijns inziens geen zinvolle optie; de aaifoonboys worden binnen een week PM.

Wil je je cache beschermen tegen puntjesjagers, maak dan mooie lange wandelcaches, met interessante waypoints die stevig denkwerk en GPS vaardigheden vragen; daar komen alleen liefhebbers op af.

Laat de puntjesjagers gewoon lekker hun puntjes jagen!

Die puntjesjagers zullen niet op mijn cache(s) af komen!

Heerlijk!

Antarctica

P.S. Hoonig: als je mij als niet-PM wilt uitsluiten, kun je me als "vriend" schrappen!

 

jij maakt wat type foutjes hee hoonig ??? hooning

 

ps

je hebt toch wel 40 euro voor deze leuke hobby ??? :yes: :yes:

 

tja zoals deze loggers >>>

 

Vreemde cache.

We hebben er niX van kunnen maken. Het beginpunt was al raadselachtig.

Er lijkt veel gezocht te zijn op die plek, met voor ons O als resultaat.

Wij houden het voor gezien.

The Gooseman & Maisi

bewerkt door hooningkorf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Loopt een beetje uit de hand.

 

Ik ben PM geworden om een bijdrage te leveren aan de kosten die worden gemaakt (heeft een bevriende cacher mij verteld).

In principe ben ik tegen caches die alleen voor PM'ers zijn.

Ik ben geen puntjesjager (kijk maar op mijn profiel).

Puntjesjagers respecteer ik, maar het is een andere hobby.

 

Persoonlijke aanvallen moeten wij niet doen. Antarctica heeft een cache "X". Heb hem nog niet gelopen, maar de cache wordt voldoende gewaardeerd.

 

En ik ken Iris niet, maar het is niet slim om openbaar te maken dat je cacht terwijl je ziek bent. Maar om daar de aandacht op te vestigen zou ik niet doen.

 

Maar Casteel is een collega van Antarctica en dat is weer mijn op één na beste vriend.

 

Oei, ik begeef me in een wespennest, zo ben ik mijn twee vrienden kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geen leuk voorbeeld.

 

Je mag best discussiëren en er allemaal een andere mening op na houden. Zo'n log gaan opzoeken en hier plaatsen komt meer over als een aanval op Irisisleuk. En Iris is echt leuk, dat was helemaal niet nodig. Kom gewoon met algemene argumenten ipv zo'n log. Is gewoon een beetje flauw.

Dit was echt niet bedoeld als een schop naar Irisisleuk. Eerder een voorbeeld hoe mensen met hun privacy omgaan. Informatie op Facebook is (met de juiste instellingen) niet te achterhalen. Het plaatsen van zoiets op een openbare website wél.

Geen aanval op die leuke Iris dus. Slechts een voorbeeld van wat je via gc.com met veel meer mensen deelt dan via Facebook.

 

Peace on earth!

 

Iemand nog een koekje bij de koffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf denk de drempel weer verhogen door alle cache’s Premium Member Only Cache te maken

De snelle gratis account r’s /eitelefoon/gezichtboek/slopers/niet geïnteresseerden/ enz. enz. Kunnen jouw cache niet meer zien en misschien blijf jouw cache dan wel heel want alleen de echt cacher’s blijven over die het wel leuk vinden en alles heel laten (hoop ik :bag: )

Aan de andere kant kun je argumenteren dat het juist de PM-ers zijn die als er een mailtje van een nieuwe cache binnenkomt meteen eropaf racen en zonder op de omgeving te letten de cache "aanvallen" of met hun PQ's een powertrail afscheuren en alle traditionals die toevallig in de buurt liggen met hetzelfde gebrek aan respect behandelen.

 

Als alle mooie caches PM worden, dan zullen beginners denken dat cachen iets is als fotokokertjes zoeken achter een lantaarnpaal. Juist het zien van mooie caches zorgt voor inspiratie om ook zelf mooie caches te maken. Zo heb ik het idee dat in de omgeving Apeldoorn verschillende leggers elkaar opstuwen om steeds mooiere caches te leggen en ook in de omgeving Oss Uden zie ik de laatste tijd mooie caches verschijnen.

 

Persoonlijk vind ik het heel vreemd dat als Jan een mooie cache heeft gemaakt, ik Brian moet betalen om hem te mogen doen (niet als je wat verstand van IT hebt, maar wiel je Jan belonen met een favorite, dan zal er betaalt moeten worden) of als Wout een mooie app heeft gemaakt Elias geld vraagt om die te mogen gebruiken en je de functionaliteit van de webtools van Robbert niet kunt gebruiken zonder Brian te betalen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het heel vreemd dat als Jan een mooie cache heeft gemaakt, ik Brian moet betalen om hem te mogen doen (niet als je wat verstand van IT hebt, maar wiel je Jan belonen met een favorite, dan zal er betaalt moeten worden) of als Wout een mooie app heeft gemaakt Elias geld vraagt om die te mogen gebruiken en je de functionaliteit van de webtools van Robbert niet kunt gebruiken zonder Brian te betalen.

Tc

 

Tja, ik vind dat eigenlijk niet zo raar.

Aan heel veel organisaties wordt bijgedragen in ideeën door de leden, die ook jaarlijks een bedrag van hun contributie afstaan aan die organisaties.

Sterker nog, de z.g. overkoepelende organisaties danken hun bestaan aan de hobbyisten, leden en/of spelers in het veld.

Dat is hier niet anders.

Geocaching zorgt ervoor dat het spel wereldwijd enigszins herkenbaar en uniform is, fasciliteert, bundelt, onderhoudt en verspreidt informatie en innovaties onder de leden etc.

Het verschil is m.i. alleen dat vaak leden van een vereniging een koepel in het leven roepen en hier een bedrijf een spel heeft uitgedacht.

Het spel is gratis in de basis. Wil je wat meer dan betaal je daarvoor.

Veel lidmaatschappen van andere clubs kosten meer geld en gratis is er helemaal niet bij.

Bij mijn weten wordt er ook niemand verplicht om een cache neer te leggen, een app te schrijven of een site op te zetten.

 

Ik begrijp daarom zelf hier het probleem niet zo heel erg...

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...