Spring naar bijdragen

Datum Loggen


haakmeer

Aanbevolen berichten

Waarom loggen sommige teams, als ze bv een FTF gevonden hebben, 2 dagen voordat de cache uitkomt?

Hebben ze dan voorkennis gehad? of willen ze dan persee onderaan het lijstje staan.

bewerkt door haakmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, zou ik graag ook willen weten, wanneer een FTF een FTF is.

Ik heb net het zelfde probleem gehad, en ik vind het wel belangrijk omdat ik met niemand in de clinch wil raken!

Telt vanaf het publicatie moment of als iemand met voorkennis hem al gevonden heeft?

bewerkt door Mueko Team
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet heeft degene die als eerste zijn/haar naam in het logboekje schrijft FTF. Het moment van publicatie op gc.com maakt dan niet zoveel uit, want soms ben je niet in de gelegenheid om direct te loggen op de site. De volgorde in het logboekje is dus bepalend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie dagen voor publicatie? Heb je hem dan gevonden of is hij je aangereikt door de c.o.?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je de proefloper bent geweest maar in alle gevallen, kan je dan een FTF claimen?

 

Volgens mij claim je een FTF wanneer eenieder een gelijke kans heeft om hem te vinden dus op de dag van publicatie of daarna. De rest is handelen met voorkennis :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat de internetlogger niet heeft opgelet. En vergeten is de datum van de log goed te zetten. Aangezien geocaching.com tegenwoordig de laatste logdatum laat staan als default, als dat niet zo heel moeilijk om te vergeten...

 

In het logboek werd 1.3. en op internet in eerste instantie 3.1. als logdatum gezet. De Cache ging 3.3. online, later werd het datum bijgewerkt.

Zover ik kon achterhalen heeft de CO op 1.3. via Twitter laten vallen dat de cache online komt. Heeft diegene met voorkennis dan een FTF?

bewerkt door Mueko Team
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik dus bedoel zijn de logjes van

 

log volgt.

 

maar dan met een datum van een paar dagen geleden.

Waarschijnlijk gelogd met een telefoon/iphone oid.

 

Later als ze de logjes volledig maken dan wordt ook opeens de datum aangepast.

 

Maar waarom eerst een datum die een paar dage eerder ligt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe zit het dan als iemand hem bij toeval vind, want dat kan ook nog? Is een cache die nog niet gepubliceerd wel een cache? Of is het dan een doosje met en logboek?

 

Dat gebeurd vast niet vaak, maar ben dan wel van mening dat dit dan een onvervalste FTF is. Waarom? omdat eenieder de cache per ongeluk zou kunnen vinden. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik dus bedoel zijn de logjes van

 

log volgt.

 

maar dan met een datum van een paar dagen geleden.

Waarschijnlijk gelogd met een telefoon/iphone oid.

 

Later als ze de logjes volledig maken dan wordt ook opeens de datum aangepast.

 

Maar waarom eerst een datum die een paar dage eerder ligt

 

Toevalling ving ik op dat er meer mensen problemen hebben met het loggen vanaf de telefoon, schijnt een fout in de gebruikte gc app te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom loggen sommige teams, als ze bv een FTF gevonden hebben, 2 dagen voordat de cache uitkomt?

Hebben ze dan voorkennis gehad? of willen ze dan persee onderaan het lijstje staan.

Om inhoudelijk antwoord te geven met een ervaring; Mijn eerste FTF was die van de Carpoolcache in Maarssen. Ik had geen gps bij me, had er geen idee van of er daar een cache zou liggen, maar ben op goed geluk maar eens naar het fietsenhokje gelopen. En ja hoor, daar lag een potje voorzien van goodies, potlood en logboekje. Embleempje van .com erbij, dus ik dacht; Bingo! Dat dacht ik nog een keer toen bleek dat ik de eerste in dit boekje was. Een week of twee later pas kwam de cache online, en heb ik dit verhaal ook zo neergepend. Ik ben in het logboekje FTF, wat de rest van de wereld daar mee doet boeit me voor geen kant. Ik ben geen puntjes- noch een goudjager. En wie zich er werkelijk druk om maakt dat ik onterecht FTF ben zou ik zeggen; Get a life... Oftewel, trek er lekker op uit met vrienden en ga doosjes zoeken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...