Djoekster Geplaatst 29 maart 2015 Geplaatst 29 maart 2015 Dat is best goed nieuws te noemen. Kost toch een hoop zo'n lancering en de payload erop.
ikke Geplaatst 29 maart 2015 Auteur Geplaatst 29 maart 2015 Inmiddels zijn de nieuwe 2 ook gelanceerd. http://spaceflightnow.com/2015/03/28/two-new-satellites-join-europes-fledgling-navigation-network/
ikke Geplaatst 25 december 2015 Auteur Geplaatst 25 december 2015 En nog een paar. Langzaam wordt het wat ! http://spaceflightnow.com/2015/12/17/soyuz-launches-two-more-galileo-satellites/
Ringeling Geplaatst 26 december 2015 Geplaatst 26 december 2015 Het is toch nog wel even geduld hebben alvorens Galileo volledig operationeel is.
ikke Geplaatst 26 december 2015 Auteur Geplaatst 26 december 2015 Ja dat wel. Maar ik las ergens dat beperkt al 'een beetje' gewerkt kan worden ergens volgens jaar. Achja, gewoon nog ff wachten. Btw, hoe kan je zien waar je gps gebruik van maakt ? Want zowel nieuwere gpsr's en telefoons hebben ook glonass of de chinese variant als ontvangst mogelijkheid. Gaat dat vanzelf, of moet je switchen ? (geen idee, mijnes ontvangst 'gewoon' alleen gps.)
Djoekster Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Ik dacht dat je in je Garmin het kon zien aan de vorm vd icoontjes, driehoekjes / vierkantjes/rondjes, welk type GPS systeem je ontvangt. Dit is dus gemengd.
Eftelaar Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Op mijn Etrex 20 kan ik het instellen....
Team Gelaen Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Ja dat wel. Maar ik las ergens dat beperkt al 'een beetje' gewerkt kan worden ergens volgens jaar. Achja, gewoon nog ff wachten. Btw, hoe kan je zien waar je gps gebruik van maakt ? Want zowel nieuwere gpsr's en telefoons hebben ook glonass of de chinese variant als ontvangst mogelijkheid. Gaat dat vanzelf, of moet je switchen ? (geen idee, mijnes ontvangst 'gewoon' alleen gps.) Wat bedoel je met de chinese variant?
Japiejoo Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 (bewerkt) Ja dat wel. Maar ik las ergens dat beperkt al 'een beetje' gewerkt kan worden ergens volgens jaar. Achja, gewoon nog ff wachten. Btw, hoe kan je zien waar je gps gebruik van maakt ? Want zowel nieuwere gpsr's en telefoons hebben ook glonass of de chinese variant als ontvangst mogelijkheid. Gaat dat vanzelf, of moet je switchen ? (geen idee, mijnes ontvangst 'gewoon' alleen gps.) Wat bedoel je met de chinese variant? Beidou neem ik aan. Daar zie ik er op dit moment 2 van op m'n telefoon verschijnen. Wel heel laag boven de horizon uiteraard (rond de 20 graden nu). Op een android telefoon kan je dit alles mooi zien met de AndroiTS GPS Test Free app. Land (GPS, GLONASS, BEIDOU), nummer van de satelliet, ontvangststerkte, fix, locatie in zijn baan en hoogte boven de horizon. (Op de Iphone is dit trouwens niet mogelijk omdat iOS deze informatie niet vrijgeeft aan een app) 27 december 2015 bewerkt door Japiejoo
ikke Geplaatst 27 december 2015 Auteur Geplaatst 27 december 2015 Ik dacht dat je in je Garmin het kon zien aan de vorm vd icoontjes, driehoekjes / vierkantjes/rondjes, welk type GPS systeem je ontvangt. Dit is dus gemengd. O ok. Handig
kalkendotters Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 (bewerkt) Beidou neem ik aan. Daar zie ik er op dit moment 2 van op m'n telefoon verschijnen. Wel heel laag boven de horizon uiteraard (rond de 20 graden nu). Ik las opeens het woordje 'uiteraard', maar is het wel zo 'uiteraard' ? Het lijkt logisch om chinese satelieten laag te verwachten, maar Beidou-2 is net als GPS en Galileo een globaal systeem. De satelieten draaien dus netjes in banen rond de aarde, en zullen dus allemaal dan eens hoog, dan eens laag aan de hemel staan. Het gebruik van het systeem wordt echter alleen aangegeven als bruikbaar tussen E55° en E180° (ik neem aan vanwege het ontbreken van grondstations om de correctie te berekenen op de rest van de aardbol) De engelse wikipedia is wat uitgebreider Een uitzondering op rondtollende satelieten is het Beidou-1 syateem dat gebruik maakt van 3 (+1 reserve) geostationaire satelieten. Maar dat systeem is alleen te ontvangen tussen E70° en E140° (dus ruim buiten ons 'zicht') 27 december 2015 bewerkt door kalkendotters
Japiejoo Geplaatst 27 december 2015 Geplaatst 27 december 2015 Volkomen mee eens, ik had Beidou 2 even over het hoofd gezien.
ikke Geplaatst 24 maart 2016 Auteur Geplaatst 24 maart 2016 Galileo lijkt een jaar eerder 'klaar' dan verwacht ! http://www.telegraaf.nl/binnenland/25464537/__Galileo_eerder_operationeel__.html
Peetee Geplaatst 24 maart 2016 Geplaatst 24 maart 2016 Dat wordt dan geocachen op de vierkante centimeter, met behulp van GPS, Glonass én Galileo!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden