Spring naar bijdragen

Android App


Zoetermeer

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Goedemorgen allemaal. ik heb op mijn Samsung Galaxy S de app Geocaching van Groundspeak.

 

(stukje weggeknipt)

 

Groeten Rob

( Team Lamers )

bewerkt door 't Hopbelletje
Zie onderstaan de bericht. Helaas is dat niet de bedoeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je graag gratis apps wilt, dan moet je kijken naar bijvoorbeeld Columbus, C:geo (opensource), gdak, openGPX. En als extra tools gebruik ik (naast gdak en c:geo) GCC, GeoMT (kost 1 euro ofzo), GCtools van Ferrodata en uiteraard Whereyougo voor wherigo's, en voor eventuele hulplijntjes tijdens het cachen CCC. Gdak gebruik ik tegenwoordig veruit het vaakst, c:geo alleen om te kijken of er toevallig iets online gekomen is in de omgeving waar ik ben en wat nog niet in m'n gsak-database verwerkt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft android een app waar ik een peiling kan doen op basis van graden en meters (dus zonder direct coördinaten in te voeren). Is er ook een app waar ik coördinaten in andere stelsels zoals British Grid, Irish Grid, rd-coördinaten enz. kan invoeren?

Een vraag omdat ik overweeg een android aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GeoMT kan in ieder geval projecties en omzetten van/naar RD, British Grid, UTM en WGS84 . Doet ook het berekenen van afstand en hoek tussen twee wp's, cirkel triangulatie, kruispeiling, ROT13 en Variabel waypoint. Dat laatste houdt in dat als je 1 of 2 cijfers uit je coordinaat mist, of er niet zeker van bent, je makkelijk op de kaart kunt kijken waar de verschillende mogelijke coords dan liggen. Progje kost wel 1 euro, maar is het imho alleszins waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 14 postjes zal het duidelijk zijn: het is niet mogelijk om één app als beste aan te wijzen. Alle aangeboden apps zullen min of meer doen wat ze beloven (jou binnen een straat van 7 meter van een cache brengen), maar de wijze waarop verschilt enorm en de ene manier zal jou meer aanspreken dan de andere. Ben je bijvoorbeeld een incidentele cacher dan zal het volstaan om een enkele listing van dot-com te downloaden en de biezen te pakken. Als je daarentegen een hele dag op pad wilt zijn en alles oppakken wat je tegenkomt dan zul je meer belang hebben bij een complete en up-to-date gehouden database. Behalve dat is er een enorme verscheidenheid aan interfaces, waarbij geldt dat de één hem nooit onder knie krijgt terwijl een ander hem geblindoekt nog heerlijk vindt werken.

 

Het is wellicht niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar probeer gewoon eens een paar apps uit. Gooi weg welke niet bevallen en blijf spelen met de apps die jou aanspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...