De Wijngemachtigde Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 ***Aankondiging*** De 12 Provinciën Geocoinrace 2011 is nog niet ten einde, maar toch wil ik jullie alvast op de hoogte brengen van het voornemen om ook in 2012 een geocoinrace door Nederland te houden!! In tegenstelling tot de voorgaande jaren waarbij het de bedoeling was om in een jaar tijd zo snel mogelijk een cache in elk van de 12 provincies te bezoeken, staat er voor 2012 iets anders op stapel. We gaan een Gemeenterace houden. Tijdens deze Gemeenterace 2012 is het de bedoeling om van 1 januari 2012 t/m 31 december 2012 zoveel mogelijk verschillende gemeenten te bezoeken via een geocache! De race vindt wederom onderdak bij de buren, en zal eenzelfde ‘look’ hebben. Ik zal wederom op beide fora (dus zowel op gc.nl als op het forum van global.eu) de discussie omtrent de race laten plaatsvinden, updates te geven, etc. We (ahum, lees: Robert van de broekies) zijn op dit moment druk bezig de racesite alvast op orde te krijgen. Inschrijving Op dit moment kun je nog niet inschrijven!! De inschrijving start op 1 oktober 2011. Het emailadres waar je dan die inschrijving kunt doen, of als je mij wilt contacteren is: gemeenterace2012[apestaartje]gmail.com De coins Nu was het zo dat ik voor de 2011 race ook al rondreizende coins accepteerde. Dat is nu anders. De oude gedachte achter de geocoinrace was om stof-verzamelende coins uit de bureaula te halen en op reis te sturen. Dat vind ik nog steeds de basisgedachte en ook omdat het administratief een drama is om reeds rondreizende coins in te voeren, mogen alleen coins meedoen die pas in oktober, november of december 2011 zijn geactiveerd!! Deze mogen pas vanaf 1 december 2011 op reis worden gestuurd; langer reizende coins kunnen niet worden ingeschreven, helaas. Als je een coin hebt die wel is geactiveerd voor oktober, maar nog steeds in je bureaula ligt, dan mag die wel worden ingeschreven. De gemeente waar de cache ligt waarin de coin is geplaatst op of als eerst na 1 januari 2012 telt als eerste mee. Je kunt dus je coin op 1 januari 2012 in een cache stoppen en die gemeente telt dan direct als eerste mee. Net als in 2011 geldt dat travel bugs niet mee mogen doen. Alleen een trackable met een icon dat anders is dan het TB icon kan meeracen. Ik verhoog het maximale aantal deelnemers naar 200. Afhankelijk van de nieuwste technologische bijwerkontwikkelingen wordt dat aantal zelfs nog hoger. Vooralsnog hou ik het even op 200 coins. De race Er zijn in Nederland op dit moment volgens Wikipedia 418 gemeenten. Waar tijdens de 12 Provinciën Geocoinrace 2011 de eerste coin al in maart 2011 over de finish kwam, zal het in 2012 welhaast onmogelijk zijn om binnen dat ene jaar alle gemeenten aan te doen. De race zal dus ook het gehele jaar doorlopen. De winnaar is de coin die op 31 december 2012 de meeste punten heeft verzameld! Punten? Ja, want het tellen van gemeenten is 1 ding, maar om het een en ander wat smeuïger te maken gaan we niet simpelweg bezochte gemeenten tellen, maar kunnen er dubbele- en zelfs driedubbele punten verdiend worden bij een bezoek: - 1 punt per gemeente (een gemeente telt maar 1x mee) - dubbele punten voor die gemeente indien de coin op de foto gaat met het gemeentewapen van die gemeente - dubbele punten voor die gemeente indien de coin op de foto gaat met het gemeentehuis van die gemeente - 2 punten indien de coin in een cache in een provinciehoofdstad wordt gelegd (beetje binding met de 12 provincien geocoinrace kan geen kwaad) - 3 punten als de coin in een cache wordt gelegd in een zogenaamde bonusgemeente (welke gemeenten dat zijn, volgt later) Als er een foto wordt geplaatst van een coin met het gemeentehuis- en het gemeentewapen van (pak ‘m beet) Leeuwarden, dan gelden de dubbele punten: 2+2+2=6. Maar dan moet de coin wel in een cache in Leeuwarden worden geplaatst! Alleen een foto is niet voldoende om de punten te scoren. Coineigenaren mogen vanzelfsprekend niet zelf hun eigen coin op de foto zetten. Ze mogen deze wel in een bonusgemeente plaatsen om een headstart te geven. Nadere uitleg van alle spelregels volgt nog wel en zal op tijd beschikbaar komen, maar de puntentelling is wel belangrijk om alvast te melden. De deelgemeenten van Amsterdam en Rotterdam tellen niet mee als aparte gemeenten. Ook de bijzondere gemeenten zoals Bonaire en Saba doen niet mee. De grenzen zoals die zijn vastgelegd op de website van global op 1 januari 2012 zullen leidend zijn. Eventuele gemeentelijke herindelingen en fusies in 2012 spelen geen rol. Prijzen Er is nog geen prijzenpot. Ik denk dat er nog wel wat rest van de race van 2010, maar zoals altijd: donaties zijn nu al welkom! Als de prijzenpot het toelaat zullen er ook weer verplaatsprijzen zijn voor verplaatsers van geocoins. Subwedstrijden De fotowedstrijd verdwijnt. Tijdens de race van 2011 heb ik weinig animo gezien voor het maken van fraaie foto’s. Vandaar. Er is ook geen kilometerwedstrijd al worden die wel bijgehouden en hangt er misschien aan het eind nog iets van een prijs aan. De logwedstrijd komt wel terug. KarelKraak had het al gedaan in 2010 en de eerste paar maanden ging dat naar mijn idee ook goed. Het idee is om elke maand een winnende log van een coinverplaatsing te kiezen. Dit is dan een leuke, mooie, literaire, lollige, melige of wat dan ook log. Nomineren van een log mag iedereen, inclusief je eigen log. De logschrijver van de winnende log ontvangt een prijs. Ik maak zelf een voorselectie van zo’n 10 genomineerde logs en laat vervolgens een jury een shortlist van 3 logs kiezen, waaruit men op de fora vervolgens een uiteindelijke keuze maakt. Ik heb daar echter wel een jury voor nodig!! Dus hierbij alvast het verzoek om je aan te melden om mij te helpen in het kiezen van een drietal logs uit de maandelijkse nominaties. Graag niet via een bericht op een van de fora, maar via een pm of email. Wat ook nieuw is, is dat een verplaatser een coin die hij/zij al eens heeft verplaatst in 2012 meerdere keren mag verplaatsen tijdens de race. Voorwaarde is dat er minstens 5 dagen tussen de drop en de vervolg-retrieval moet zitten en dat er minstens 2 andere verplaatsende cachers tussen moet hebben gezeten. Hoe dat precies uitgewerkt wordt volgt nog, maar dit is het idee. Ok, dit was het even voor nu. Zoals gezegd: inschrijvingen vanaf 1 oktober 2011. Ga maar vast op zoek naar die ene mooie coin die je nog ergens had liggen, die je laatst te koop had zien staan, of die je nog van iemand tegoed had. Whatever, maar laat die coins reizen!! Ik hoop op veel- en enthousiaste inschrijvingen en reacties! 1
Cernunnos Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 leuk idee! Je haalt je wel weer wat op de hals LOL Maar als het net zo gaat als dit jaar zal het vast goed gaan komen. Succes jullie met de voorbereidingen!
keske27 Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Hallo all, Inderdaad een leuk idee, Ik denk dat ik maar eens een coin ga uitzoeken die op pad mag. Groetjes, Keske27
Team Diesel@Mill Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Jaaaaaaaa! Dit is leuk! Het is wel wat anders dan de provinciën race, maar daardoor blijft het wel langer spannend. Jammer dat de fotowedstrijd niet goed loopt, ik vind het zelf een uitdaging om elke keer die coin op een leuke manier op de foto te zetten. De foto van gemeentehuis/gemeentewapen vind ik eigenlijk maar 1 foto, met een beetje leuk fotograferen kun je die er vaak in 1 keer allebei op zetten. Ik houd dit draadje in de gaten, ben heel benieuwd hoe de race er straks precies uit gaat zien. Ga nu alvast rondkijken naar een goede racecoin om mee te doen. In ieder geval alvast heel erg bedankt dat jullie de moeite nemen om weer wat te organiseren!! Team Diesel@Mill
regenboog2 Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 We hebben al wel eens coins verplaatst in een race, maar nog nooit zelf meegedaan. Dit idee ziet er super uit!!! Als we zelf niet meedoen, zullen we in ieder geval als cacher proberen te zorgen dat de coins punten verzamelen. Dank je wel voor het organiseren.
De Haelder Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Erg leuk idee Ik denk dat ik maar eens in een stoffige la ga zoeken en weer eens mee doe.
mmjjt Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Super idee Guus dus wij doen weer mee ! Althans als de inschrijving niet te snel vol loopt!
GerardM86 Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Ondanks dat de race van dit jaar op een teleurstelling uit is gelopen voor mij (coin = foetsie), denk ik dat ik ook met deze race mee ga doen. En denk dat de race met deze opzet het hele jaar spannend blijft, nu was de spanning er al wel sneller af toen de eerste coins over de finish kwamen. Ik ben benieuwd!
Indy & Jones Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Geweldig plan. Wij gaan zeker inschrijven. Leuk!!!!
de-fam Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Ook wij gaan voor het eerst een poging wagen
Fotogravinnetje Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Ik ga ook eens een poging wagen. Is weer wat anders dan een vomar-race. Misschien vind ik dit nog wel leuker ook omdat je een specifiekere missie hebt
KoeBoe Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Wat een leuk idee!!!!!!!!!!!!! Ik zie al een aantal enthousiaste reacties. Zal de inschrijving dus maar goed in de gaten houden, anders ben ik misschien te laat En een coin uitzoeken natuurlijk. Zal nog moeilijk worden, ze liggen niet voor niets nog achter het glazen deurtje van de kast
technetium Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Misschien zijn mijn munten dan al af, anders heb ik nog wel een stoffig muntje in de keukenlade liggen. Ik wil dus graag meedoen. Inderdaad heeft ieder gemeentehuis ook het gemeente wapen. Daar valt vast nog iets originelers mee te doen. Verder zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben als ook voor Saba en de andere s-en een puntje te verdienen valt. En misschien ook een bonus voor de eerste keer in een nieuwe provincie. In iedere geval veel succes met de organisatie. Ik ben benieuwd hoe het kaartje dat je bij de munt kunt voegen om aan te geven welke gemeentes er al gedaan zijn er uit gaat zien. Tc
Bloodwoosj Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Dat klinkt leuk. Eens kijken of ik nog wat op zolder in een doos of la kan vinden. Sjappoo voor het initiatief. Greetz Bloodwoosj.
De broekies Geplaatst 7 september 2011 Geplaatst 7 september 2011 Ik ben benieuwd hoe het kaartje dat je bij de munt kunt voegen om aan te geven welke gemeentes er al gedaan zijn er uit gaat zien. Hm, moet misschien te doen zijn. Ik zie een aantal al een kaartje hebben van GSAK. Volgens mij is dat gewoon een link naar een plaatje op GSAK met een stel parameters. Klopt dit? Zo ja, dan is het mogelijk, maar doen moet ik wel voor alle gemeenten de punten hebben (van de kaart). - Robert
Aanbevolen berichten