Spring naar bijdragen

WAAS


Klompengatters

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het al gepost was.

 

Om te zien hoe egnos het doet kijk hier

 

EGNOS STATUS

 

Mijn ervaring met mijn magellan platinum is wisselend ik heb soms binnen 1 minuut een egnos lock maar het gebeurt ook dat ik heel de da geen egnos zie.

 

Ik heb berichten gelezen op de meridian mailing list over dat waas en egnos elkaar storen.

en dat zou ontvangst van egnos beinvloeden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 6 months later...

wellicht gaat EGNOS eerder van start zie mijn e-mail die ik kreeg van de EGNOS helpdesk:

 

++

Dear Sir/Madam

 

thank you very much for contacting the EGNOS Helpdesk. Please note the following information, we apologize for a late answer.

 

The current status of the EGNOS system is that the three GEO satellites have already been connected to the EGNOS computing platform and are currently being used for tests to verify the system. The signal broadcast by the EGNOS satellites (via PRNs 120 124 & 126) is for the time being exclusively used for EGNOS testing purposes. We recommend to use the EGNOS system test bed (PRN131) signal for the time being.

 

The first availability of a signal suitable for operational use is currently planned for March 2005 pending successful completion of on-going tests. It is foreseen that the EGNOS system will be declared available for non safety critical applications in Q2 2005 and will then undergo operational qualification activities towards its availability for safety of life services in 2006.

 

Additional information on EGNOS is available at our EGNOS for Professionals Web Site and at the EGNOS Applications Web site

http://www.esa.int/navigation/egnos-pro

http://www.esa.int/export/esaNA/egnos.html

 

For further information on ESTB/EGNOS please don't hesitate to contact us at the EGNOS Helpdesk.

Please note that our new e-mail address for the EGNOS Helpdesk is EGNOS@esa.int

 

Best Regards

EGNOS Helpdesk

European Space Agency

EGNOS@esa.int

++

 

mijn probleem is echter dat ik geen 44 ontvang op de 60CS maar 50 en 51 en 33,37 en 39. De laatste zijn dus de originele EGNOS satellieten die maar zelden een 'dichte'balk geven en dat is ook niet nodig. 50 is een Amerikaans waas satelliet en wat die 51 is weet ik niet.

 

Ik heb ook een iQ3600 waarmee ik de WAAS satellieten kan blokkeren en regelen via een speciaal programma. Dat heb ik bij de 60CS nog niet ontdekt. Kan ik de laatste twee sateliet locaties die voor WAAS of EGNOS bestemd zijn manipuleren? Dan zou ik tot die tijd wel 44 kunnen toevoegen..

 

iemand hier ervaring mee?

 

NS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Kwam net op de .com site het laatste nieuws tegen aangaande EGNOS...

(Het lijkt er op dat EGNOS rond Juni operationeel wordt....)

 

link van GeoCaching.com

 

En dit is de link naar de ESA.

 

Het begint er nu inderdaad een beetje op te gaan lijken! :thumbup:

 

Als ik het goed begrijp dus 2e kwartaal 2005 (rond juni) operationeel, daarna in de loop van 2006 certificeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd hoe het is om met je GPS naar de coördinaten van een cache te lopen en bij aankomst slechts onder je voeten te hoeven kijken!! :thumbup:

 

Dan zal er niet veel meer aan zijn, vrees ik. Maar dan kan de cachelegger altijd nog een metertje of wat van de cache de coordinaten gaan opmeten, om het weer spannend te maken :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal er niet veel meer aan zijn, vrees ik. Maar dan kan de cachelegger altijd nog een metertje of wat van de cache de coordinaten gaan opmeten, om het weer spannend te maken :clown:

 

Je kunt de cache natuurlijk ook onder een dicht bladerdak verstoppen of in een donker dennenbos. Je blijft dan (volgens mij) een aardige EPE houden :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet niet dat de huidige caches zijn gelegd met de huidige satellieten. En deze hadden dus bij het leggen waarschijnlijk ook een epe. Met deze epe wordt je dan bij Egnos weer geconfronteerd. Denk je dat ie onder je voeten ligt, ligt ie dan nog 5 tot 15 meter verder. :clown:

 

Dus als Egnos / WAAS er is een extra difficulty inbouwen door WAAS of EGNOS uit te schakelen bij het cache-leggen. :thumbup:

bewerkt door schatzoeker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Er is nieuws van EGNOS zelf.

http://ravel.esrin.esa.it/docs/egnos/estb/...terruption.html

Ons wordt weer een lokkertje voorgehouden:

"The on-going EGNOS Technical qualification process (ORR, May 2005) now allow for the start of EGNOS initial operations in June 2005. "

maar in de loop der jaren ben ik de ESA mededelingen met een grote korrel zout gaan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er iemand die weet of er een lijstje is waarop je kan zien welke sateliet het is aan de hand van het nummer dat je garmin gps weergeeft?

 

Voor WAAS en EGNOS:

 

WAAS - PRN 122 - Inmarsat 3F4 (AOR-W) Garmin 35

WAAS - PRN 134 - Inmarsat 3F3 (POR) Garmin 47

EGNOS - PRN 120 - Inmarsat 3F2 (AOR-E 15.5°W) Garmin 33

EGNOS - PRN 124 - Artemis (21.5°E) Garmin 37

EGNOS - PRN 126 - Inmarsat 3F5 (25.0°E) Garmin 39

 

bron: http://gpsinformation.net/exe/waas.html

 

 

en ook:

 

naam - PRN - Garmin#

AOR-E 120 33

AOR-W 122 35

ARTEMIS 124 37

IOR-W/F5 126 39

MTSAT1R 129 42

IOR 131 44

POR 134 47

MTSAT2 137 50

 

bron: http://www.gpsinformation.org/dale/dgps.htm

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...