Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Had ik aardiger moeten zijn en aan het Team moeten vragen om een log te schrijven zonder onjuiste informatie?

Dat is op zich een goed idee. Misschien kun je dat alsnog doen?

 

Onzin! Niet gevonden is niet gevonden = DNF

En er veranderd niets aan of jij er een kist, krat of in dit geval zakje voor terug plaatst op de door de vinder bedachte stashplek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet gevonden is niet gevonden = DNF

En er veranderd niets aan of jij er een kist, krat of in dit geval zakje voor terug plaatst op de door de vinder bedachte stashplek.

Ja, ik ben het er ook wel mee eens dat het geen found is. Ik reageerde meer op 'of had ik een aardig mailtje moeten sturen'? En dat is natuurlijk nooit een slecht plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@eitjes

Dat begrijp ik hoor, :yes: maar zoals ik het lees is dat mailtje er al geweest, nadat de onterechte log was weg gehaald.

Dus een nieuw vriendelijke mailtje of de tekst aangepast kan worden gaat niet op in mijn optiek omdat dan de foundlog blijft bestaan en het is nu eenmaal geen found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik aardiger moeten zijn en aan het Team moeten vragen om een log te schrijven zonder onjuiste informatie?

Dat is op zich een goed idee. Misschien kun je dat alsnog doen?

 

Passief me opstellen en niet bemoeien met onterechte logjes heb ik niet zo'n moeite mee, maar actief meewerken aan een onterechte Found .........

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn hele volksstammen die een eigen netwerkje hebben en daarbinnen met elkaar puzzeltjes oplossen, voor elkaar loggen enz. enz.

Wanneer ik bij een cache weer eens lees: ik heb er 63 (of daaromtrent) gedaan vandaag, dan denk ik.....stel dat je op een dag 12! uur bezig bent met Geocachen ...dat is 720 minuten....dan zou je er elke 11-12 minuten 1tje moeten doen....Dat lijkt mij sterk in je eentje.

Laat ze.....kijk naar dat soort grappen en haal je schouders op.

Het is net als bij verzamelen....het gaat er om wat je zelf leuk vind en waarvan je zelf geniet.

Is dat de teller?? Leve de teller!!, is dat 'wat anders'?? Leve 'wat anders'!!

Met meer dan 1 miljoen caches over de wereld kun je er toch geen eenheidworst van maken.

En vwb kokertjes strooien.....ik ken mensen die daarop kicken....geen probleem...Ik niet, ik ben meer van de puzzeltjes en de multi's daar leer ik tenminste nog wat van.

Kortom: leven en laten leven en dat vooral met een glimlach. Het leven is te kort om je te ergeren. :thumbup:

Nico

Lisse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven is te kort om je te ergeren. :thumbup:

Nico

Lisse

 

Haha, das een goede voor op fora's ;) Ik zie dat je hier nog niet zo heel veel aktief bent geweest, maar deze spreuk zal je nog vaak kunnen gaan gebruiken.

 

Ontopic:

Ik vind ook, een cache niet gelogd, dan ook niet een found loggen. Maar als jij zelf normaal gesproken flexibel daar mee om gaat en je daar het beste bij voelt, zou ik idd aangeven dat het bij jou vooral om de verkeerde tekst in de log gaat en dat als ze die aanpassen, jij er tevrede mee bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net contact gehad met het "team" en ik hoor dat het net iets anders is dan hier gesuggereerd,

Dat team heeft inmiddels geoguy ingeschakeld die is de enige die hier een sluitend oordeel over kan geven.

Die sereuze geocache team heeft mijn oprechte geloofwaardigheid

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....In het vermelde geval gaat het mij niet alleen om een onterechte log, maar vooral om de volkomen onjuiste informatie die er in de log staat. Die kan toekomstige belangstellenden afschrikken en schept volkomen verkeerde verwachtingen. En vooral een misplaatste opmerking over de noodzaak om de cachepagina aan te passen is ongewenst.

Had ik aardiger moeten zijn en aan het Team moeten vragen om een log te schrijven zonder onjuiste informatie?

 

Nee, mensen schrijven in hun logs wel eens ongewenste dingen. Soms zijn die juist (maar wil de cache-eigenaar het niet horen).

Soms ook zijn de opmerkingen niet juist, maar als het gaat om het vinden van de cache dan telt de informatie die op de cache-pagina staat.

Zorg gewoon dat die klopt en dan is er niets aan de hand.

De meeste cachers kunnen dat echt wel inschatten en wanneer men op voorhand naar logs kijkt dan kijkt men naar meerdere logs en niet naar een enkele.

 

Wanneer elke, in de ogen van de cache-eigenaar, onjuiste of onterechte log verwijderd wordt (en dat gebeurt al vaak) dan krijg je ook geen waarschuwingen meer wanneer er echt iets speelt waar je iets aan zou willen doen.

Ik bespeur persoonlijk een tendens bij log schrijvers dat er geen kritische logjes, gecorrigeerde coordinaten van tradies en needs maintenance logjes worden geplaatst omdat men geen zin heeft in de reactie van de cache-eigenaar.

Je mag als log schrijver een PM sturen, maar informatie in de log zetten mag zeker ook.

Sterker nog, het is de bedoeling van de verschillende logtypes en er wordt in de guidelines beschreven dat cachers in hun log bijvoorbeeld de conditie van de cache bij hun vonst, kunnen beschrijven.

Dit behoort bij de geschiedenis van de cache.

Een PM sturen hoeft dus niet perse.

 

Je kunt, als cache-eigenaar, dit soort opmerkingen ook als hulp zien (ook al is het lang niet altijd handig verwoord).

Vroeger was dat gebruikerlijker dan nu.

 

Ook Groundspeak geeft aan dat bovenstaande geen reden is om logs te verwijderen. (Een valse log of bijvoorbeeld zeer beledigend etc. taalgebruik zijn wel redenen tot verwijderen).

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net contact gehad met het "team" en ik hoor dat het net iets anders is dan hier gesuggereerd,

Dat team heeft inmiddels geoguy ingeschakeld die is de enige die hier een sluitend oordeel over kan geven.

Die sereuze geocache team heeft mijn oprechte geloofwaardigheid

Barny

Wel erg makkelijk om te kiezen voor geloofwaardigheid als je een ander team goed kent!

 

Wat gedacht dan van het volgende: het team beweert o.a. in hun logje dat de cache niet meer gelogd kan worden omdat er een bankje is verdwenen! Als je dan als familielid van de vorige CO betrokken bent geweest bij de cache vanaf het ontstaan van het idee, meegeholpen hebt om de cache op de verstopplek te bevestigen, dan is het niet moeilijk om te concluderen dat het betreffende team niet op de stashplek is geweest. Omdat er nooit een bankje heeft gestaan!!! Dan mag je toch een CO wel geloven dat je op verkeerde plek bent geweest!

 

Voorts wordt er nog een andere onjuistheid in de log genoemd, dat ik hier niet vermeld en ook niet op de cachepagina/logs wil hebben omdat het te veel misleidende spoilerinformatie geeft over de verstopplek.

Ik ben het met Sivota voor het grootste gedeelte eens dat het heel zinnig kan zijn on alle logs te laten staan omdat ze een geschiedenis weergeven. Dat ik in dit geval hierboven wel iets schrijf over een bankje en niet over een andere onjuistheid illustreert dat er situaties zijn waarin het concept van de cache "schade" kan oplopen bij het laten staan van een log!

 

Ik zie met vertrouwen de mail van Geoguy tegemoet.

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn hele volksstammen die een eigen netwerkje hebben en daarbinnen met elkaar puzzeltjes oplossen, voor elkaar loggen enz. enz.

Wanneer ik bij een cache weer eens lees: ik heb er 63 (of daaromtrent) gedaan vandaag, dan denk ik.....stel dat je op een dag 12! uur bezig bent met Geocachen ...dat is 720 minuten....dan zou je er elke 11-12 minuten 1tje moeten doen....Dat lijkt mij sterk in je eentje.

Laat ze.....kijk naar dat soort grappen en haal je schouders op.

Het is net als bij verzamelen....het gaat er om wat je zelf leuk vind en waarvan je zelf geniet.

Is dat de teller?? Leve de teller!!, is dat 'wat anders'?? Leve 'wat anders'!!

Met meer dan 1 miljoen caches over de wereld kun je er toch geen eenheidworst van maken.

En vwb kokertjes strooien.....ik ken mensen die daarop kicken....geen probleem...Ik niet, ik ben meer van de puzzeltjes en de multi's daar leer ik tenminste nog wat van.

Kortom: leven en laten leven en dat vooral met een glimlach. Het leven is te kort om je te ergeren. :thumbup:

Nico

Lisse

 

 

In Amerika zijn er cachers die er meer dan 1000 in 24 uur doen. Dus het kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...