Spring naar bijdragen

Cache stats najagen, wat is er mis mee?


Geopatra

Aanbevolen berichten

Ik wil het eens vanaf een andere kant bekijken. Voor mij is Geocaching emotie. En ik houd van getallen, liefst mooie.

Als 50ste cache heb ik "Tussen de Forten" gelogd. Dat was de eerste cache die ik had meegemaakt, toen echter als gezel van Loper. Het leek mij toepasselijk om de 50ste aan hen "Op te dragen". ik had niet eerder de drang om naar Naarden te rijden.

 

Mijn 3e cache was "Dodecagon" van Pyne, een wereld cache. Die heb ik al 3 keer gedaan. Over het algemeen beleef ik veel lol aan de caches van Pyne. Daarom lijkt het mij ook een goed idee om als 100ste "Hands on Time" te doen. "Two the power" was ook een optie, maar dat is meer iets voor de 127ste. (Ik ben ook dol op priemgetallen.)

Nou wil een goede gewoonte dat ik de Pyne caches vaak samen met Loper doe. Samen gaan we dan in het haegse cachen. Zo'n bezoek plannen we dus. Maar het moet ook mijn 100ste zijn. Hoe los je dat op? Juist! Met een of meerdere drive in caches. Ik kan dus rusig over 2 weken "Hands on time" plannen, want de caches die ik nog "tekort kom" om het mijn 100ste te laten zijn drive ik er wel bij in.

 

Overigens vind ik wel dat er verschillen in drive-in caches kunnen zijn. Eentje voor de deur van voormalig Geodesie in Delft is voor mij heel wat anders dan eentje voor de deur bij een wegrestaurant op de A13 bij Delft. Voor mij geld voor iedere cache: Hij moet wel iets toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

.

Uit reacties blijkt dat ik mijn beide vorige bijdragen niet duidelijk ben geweest. Ik heb:

- niets tegen Geopatra (integendeel)

- niets tegen cachers die waarde hechten aan hun score (integendeel)

- niets tegen snelle (lees: korte en eenvoudige) caches

- IETS tegen ‘caches’ die geplaatst zijn met maar één doel: gelegenheid bieden tot snel en simpel scoren.

 

Caches die uitsluitend zijn bedoeld om de score op te vijzelen zijn geen caches in de geest van Geocaching. Het zijn pseudo-caches, die staan voor een devaluatie van Geocaching, omdat:

- een score niet langer staat voor een geleverde prestatie

- een cache niet langer staat voor een avontuur of een uitdaging.

 

Als het avontuur en de uitdaging uit een cache verdwijnen en alleen competitie overblijft, is niet langer sprake van een cache, maar van een spel-object van een nieuwe sport: GeoScoring. GPS-gebruikers die naar deze spel-objecten navigeren zijn geen geocachers, maar geoscorers. Hun sport heeft evenveel bestaansrecht als Geocaching, maar zo lang hun spel-objecten zich in de database van geocaching.com bevinden, wil ik hen vragen de pseudo-caches als zodanig te markeren. Dat kan gebeuren door een simpele toevoeging aan de naam, bijvoorbeeld (GS), of door een standaard openingsregel in de beschrijving. Dat is in ieders voordeel. Zowel geocachers als geoscorers hoeven niet langer de hele beschrijving + logjes te lezen om te bepalen of het object in hun straatje past.

 

Door (GS) toe te voegen aan de naam wordt het ook mogelijk pseudo-caches op kaarten weer te geven in een afwijkende kleur en ze vervolgens weg- of juist uit te filteren.

 

Tenslotte wil ik de teams, die mij rechtstreeks via e-mail hebben benaderd (hetgeen ik zeer waardeer), vriendelijk verzoeken hun standpunt ook op het Forum bekend te maken.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil het eens vanaf een andere kant bekijken. Voor mij is Geocaching emotie. En ik houd van getallen, liefst mooie.

...

Overigens vind ik wel dat er verschillen in drive-in caches kunnen zijn. Eentje voor de deur van voormalig Geodesie in Delft is voor mij heel wat anders dan eentje voor de deur bij een wegrestaurant op de A13 bij Delft. Voor mij geldt voor iedere cache: Hij moet wel iets toevoegen.

Met het eerste deel van je verhaal ben ik het van harte eens. Sterker, ik zou het zelf gezegd kunnen hebben. Nog sterker, ik zei het wel eens. Allersterkst, ik zeg het heel vaak. :thumbup:

 

Het laatste deel van je betoog begrijp ik echter niet helemaal. Liggen daar echt caches? Of zijn het hypothetische voorbeelden? :huh: Of wil je graag dat er een cache komt bij Geodesie (bestaat nog steeds hoor, alleen onder andere vlag)? :dribble:

 

Overigens:

De bedoeling van ALLE caches in geocache-paradijs Delft NL is iets toe te voegen, ook al zijn ze soms gemakkelijk te graaien. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laatste deel van je betoog begrijp ik echter niet helemaal. Liggen daar echt caches? Of zijn het hypothetische voorbeelden?  :dribble: Of wil je graag dat er een cache komt bij Geodesie (bestaat nog steeds hoor, alleen onder andere vlag)?  :thumbup:

De voorbeelden die ik gaf waren niet helemaal hypothetisch. En ja, je veronderstelling is correct. :yes:

Je caches kwamen gisteren, tijdens een ontmoeting met Otta, in het bos ter sprake. Ik heb dus even ingezoomd op Delft. En laat ik verklappen dat de caches die ik in gedachten heb om de 99 vol te maken zich in de regio Delft gedacht bevinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ga (nog) meer cachen in het CacheDorado 's-Hertogenbosch e.o. ! :thumbup:

 

Je zult er geen spijt van krijgen.

 

Ik spreek uit ervaring!

 

Zo goed, Geopatra? :yes:

 

Het verschil met de reclame voor de meeste producten is, dat je met geocachen AL die gebieden kunt bezoeken. Je hoeft dus niet te kiezen. Misschien alleen in volgorde. Mij maakt het niet uit.

 

Dus het promoten heeft eigenlijk helemaal geen zin, maar is wel leuk om te doen! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn reactie wat duidelijker moeten toelichten!

 

En door Williii en Andemo te quoten ligt de nadruk veel te veel bij hen. EXCUUS !! :dribble:

 

Mijn reactie stoelt eigenlijk op een langer bestaand gevoel, omdat ik keer op keer weer zie dat allerlei cachebouwers van alles aan lijken te grijpen om hun caches maar weer te vermelden en - voor mijn gevoel - zo te promoten. Dat mn. in situaties/onderwerpen waarbij die specificaties helemaal niet nodig zijn.

Dat geeft mij het gevoel van "moet het weer zo nodig". :thumbup:

 

Groet,

 

Geopatra.

Ik herhaal, Geopatra: Wat is daar zo erg aan? :huh:

 

Ik heb al uitgelegd, dat het niet helpt om meer bezoek te krijgen, alleen maar misschien op andere dagen. Voor mij is het deel van de lol om net te doen of er geen mooiere cache-omgeving is dan Delft. Dat slaat natuurlijk nergens op! Maar 't is leuk om te doen! En ik heb zelfs gezien, dat nadat ik Delft het cache-paradijs heb genoemd, jij Den Bosch het cache-dorado bent gaan noemen. Prachtig! Eigenlijk zit ik te wachten tot andere plaatsen ook met hun specifieke kwalificaties komen. Er bestaat al het 'Land van Kleijn en Dusty'.

 

We zijn nu wel een beetje off-topic geraakt, misschien moeten we een nieuw draadje openen?

'Reclame voor je cachegebied'

Het heeft geen zin, maar is wel leuk. :yes:

 

Nu weer door met de jacht op cache-stats...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het deel van de lol om net te doen of er geen mooiere cache-omgeving is dan Delft.

Ik ben het helemaal eens met Williii: er is inderdaad geen mooiere cache-omgeving dan Delft!

Voor sommige Delftse caches ben ik meerdere keren teruggegaan, omdat ik daar maar niet uitgekeken raakte. :dribble:

Pas nadat ik het natuurschoon van zo'n parkje met zwerver, of zo'n moerasachtig eilandje echt helemaal gróndig heb bestudeerd, besluit ik de cache te pakken. Op die manier geniet je het meeste van die fraaie Delftse omgeving. :thumbup:

 

Biertje

 

(nee, ik kom niet uit Delft en Williii is géén familie van mij! :yes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je even voor mij.......

Hoor de lokroep van d'n oetel,....

En nou die hendjes, ....de lucht in,

Lekkere worst van de Hema....,

 

Oke, oke, ik kom recht uit de "kroeg". Nodige pilsjes gescoord!!!! Plopdans gedaan, en weet je waar het ook leuk caches zoeken is??? In OETELDONK!!!

:yes::thumbup::huh::dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...