Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik gebruik GSAK eigenlijk alleen om PQ's om te zetten naar mapsource en htlm.

Dat zet ik achtereenvolgens in mijn netbook en GPS

Dus kan ik offline werken. Alleen niet offline loggen.

Maar als ik dit op mijn HTC Desire HD kan doen, scheelt dat een hoop dragen lijkt mij.

Dus wil het gaan proberen.

Maar wat zet ik nu in mijn HTC ?

Moet ik de PQ omzetten naar een GPX/Loc file en dat op het mini sd card zetten ?

Of moet ik nog meer/anders doen ?

Ik ga over een paar weken naar Tjechie, dus het zou mij wel goed uitkomen als ik het voor die tijd goed werkend heb.

Hoe kan ik offline loggen en dan later definitief loggen ( na een paar weken )

Bij voorbaat dank.

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Buzzardeye,

Je hoeft niets met GPX/Loc files te doen. Wat je moet doen:

Op je sdcard een directory GDAK aanmaken. Hier kopieer je dan de directories uit je GSAK data directory naar toe waar de databases in staan. En dat is eigenlijk alles.

Wil je ook de plaatjes in de omschrijvingen (offline) zien? Gebruik dan de Grab images functie van GSAK.:

Voor het gebruik an GrabbedImages doe je het volgende:

Maak onder GDAK een directory .GrabbedImages aan. Let op: De directory moet met een punt beginnen!

Kopieer daar de file files.db3 naar toe.

Maak nu onder .GrabbedImages nog een subdirectory aan (naam maakt niet uit) en kopieer daar je grabbedimages naar toe.

Let wel op: Doordat je sd-kaart fat32 is kun je maar ongeveer 21000 images in 1 folder zetten. Heb je er meer, zet deze dan in een nieuwe subdir.

SpoilerImages:

Als je gebruikmaakt van de macro SpoilerSync (gebruik op eigen risico) kun je ook je spoiler images naar je sd-kaart kopieren. Kopieer deze dan naar (de zelf aan te maken) directory .Spoilers. Deze keer niet in een Subdir daarvan! De spoilers vind je daarna terug in het bovenste logje.

bewerkt door wolojoli
Geplaatst

Jazeker. Kopieer de nieuwe database eerst naar de standaardlocatie op je SD-kaart (tfnxDroid).

Klik daarna in het startscherm van de App op Menu en dan op Settings. Daar kun je onder "Database Name" voor de nieuwe database kiezen.

Geplaatst (bewerkt)

En dan de db3 file hernoemen neem ik aan?

Edit: hm nee. Ik schat dat je als je wil wisselen tussen databases dat je ook de db3 heen en weer dient te copieren

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

Volgens mij niet.

Tenminste, hier heb ik één map met Grabbed Images, waar alle afbeeldingen instaan, ongeacht de Database. Ik heb voor de afbeeldingen dus ook maar één bestand met de naam files.db3.

Óf bedoel je de .db3-bestanden per GSAK-database?

Je moet de hele folder van de database overnemen op je SD-kaart. Dan heb je automatisch een .db3-bestand per database.

Geplaatst (bewerkt)

Ik bedoel de gsakdatabases inderdaad.

Edit: het lijkt erop dat alleen de database in de tfnxDroid dir gezien wordt.

Edit2: hm, nu wel. Het lijkt erop dat er niet (goed) gesignaleerd wordt wanneer er iets wijzigt in de directory struktuur. Nu via de Android instellingen alle gegevens van tfnxDroid gewist en nu ziet tie alles wel. Tip: wellicht is een handmatige ververs optie of zoiets handig.

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

Kun je iets specifieker aangeven hoe dit zo in te stellen dat ju uit meerdere databases kunt kiezen.

:beerchug:

Geplaatst

Als je bijvoorbeeld de hele chain1 en chain2 en default directories in the tfnxDroid directory zet, kun je via settings de database kiezen.

Wellicht eerst even via de instellingen de applicatie stoppen en de gegevens wissen.

Geplaatst

Bedankt, dat was net het detail dat ik moest weten, had in 1e instantie alle losse bestanden in de default directory gezet. Nu als mappen geplaatst en het werkt. :thumbup:

In eerste instantie erg blij met deze app. die tot nu toe goed werkt.

:beerchug:

Geplaatst

:thumbup: :thumbup: :thumbup: Blijkbaar gaat het hier ook goed als ik aan het cachen ben! Perfect!

Wat de databases betreft: zet ze gewoon in subdirectories in de tfnxDroid directory, precies zoals ze ook onder je Gsak data directory staan. Je kunt zelfs gewoon de hele directories kopieren, die paar extra bestandjes kunnen over het algemeen geen kwaad.

Ik zal nog wel eens kijken of ik de app beter kan laten detecteren of er nieuwe db's bij zijn gekomen. Dat maakt het niet alleen makkelijker maar ook duidelijker denk ik.

Geplaatst

@Wout, omdat wij niet van die echte computeraars zijn onze vraag: publiceer je binnenkort svp ook de totale handleiding. Dit gebaseerd op de bovenliggende inbreng van vele enthousiaste mede-cachers met Androidmobieltjes. Alle losse opmerkingen, hebben (zo blijkt uit de reacties)een prima bijdrage geleverd aan jouw programma en wij zouden die app. dus ook graag willen gaan gebruiken. Derhalve zou voor ons een stappenplan veel zo plezierig zijn. groet Zoekbaars

Geplaatst (bewerkt)

Bedoel je zoiets?

Installatie:

Dowload GDAK

Maak op je SD-kaart de directory GDAK aan.

Kopieer Alle subdirectories van je GSAK data directory naar deze directory. Behalve eventueel de GrabbedImages directory.

Klaar! Starten maar.

Toch dataverbruik?

Als je de grabbedimages niet op je sd-kaart hebt, of als een image daar niet gevonden wordt, zal GDAK proberen deze te downloaden. Ikzelf heb gewoon alle dataconnecties uit staan, maar heb je dat niet dan wordt de image dus gedownload. Maar deze wordt dan wel automatisch gecached, dus als je dezelde image nog een keer opvraagt dan is er niets aan de hand!

GrabbedImages:

Voor het gebruik an GrabbedImages doe je het volgende:

Maak onder GDAK een directory .GrabbedImages aan. Let op: De directory moet met een punt beginnen!

Kopieer daar de file files.db3 naar toe.

Maak nu onder .GrabbedImages nog een subdirectory aan (naam maakt niet uit) en kopieer daar je grabbedimages naar toe.

Let wel op: Doordat je sd-kaart fat32 is kun je maar ongeveer 21000 images in 1 folder zetten. Heb je er meer, zet deze dan in een nieuwe subdir.

SpoilerImages:

Als je gebruikmaakt van de macro SpoilerSync (gebruik op eigen risico) kun je ook je spoiler images naar je sd-kaart kopieren. Kopieer deze dan naar (de zelf aan te maken) directory .Spoilers. Deze keer niet in een Subdir daarvan! De spoilers vind je daarna terug in het bovenste logje.

bewerkt door wolojoli
Geplaatst

@Wout, ja zo iets bedoel ik. Zullen de te volgen stappen ,dan wel op onze manier in nog iets eenvoudiger beginnerslatijn vertalen. Dus een zgn. Dommie-instructie. Zoeits van:maak bestand met de naam .xxxx aan op de SD-kaart, ga naar de site .... en download daar het bestand ....enz. Maak in GSAK een PQ-bestand aan met ..... Wij porberen natuurlijk ook het programma en de stappen uit te voeren zoals je hierboven hebt aangeven. Dank zover. Joop

Geplaatst

Het lastigste is, denk ik, het vinden van de database op de hardeschijf van je computer. Ik heb momenteel geen computer met gsak bij de hand, maar ik zal later vandaag even kijken of ik die instructie in ieder geval in stukjes kan hakken voor Dummies

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...