Spring naar bijdragen

"multi" Waypoints


Aanbevolen berichten

In één van van mijn caches heb ik enkele waypoints waarbij men op die plek meer dan 1 aanwijzing moet zoeken.

Hier is dan wel aangegeven dat het om aanwijzingEN gaat.

B.v. een coördinaat, opgedeeld in 2 of 3 delen. Te vinden binnen een straal van 5 meter op plaatjes of in kokertjes.

1. N51 36.K3 E5 08.5L

2. L = 29

3. K = 51

Deze cache heeft 3 sterren als moeilijkheidsgraad.

Nu wordt dit ter discussie gesteld en hoor hier graag de mening over van Geocachend Nederland. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je schrijft "zoek de aanwijzingen op de waypoints" dan zullen veel mensen denken dat er op elk waypoint 1 aanwijzing is. Zijn er overal meer, dan zou ik schrijven, "zoek op elk waypoint naar meerdere waypoints".

 

Er zijn ook wel caches waarbij je niet zeker weet hoeveel je moet vinden per waypoint, 0, 1, of meer aanwijzingen. Zulke behoren wat mij betreft wel tot de moeilijkere categorie, omdat je eigenlijk nooit weet of je alles hebt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je schrijft "zoek de aanwijzingen op de waypoints" dan zullen veel mensen denken dat er op elk waypoint 1 aanwijzing is. Zijn er overal meer, dan zou ik schrijven, "zoek op elk waypoint naar meerdere waypoints".

 

Er zijn ook wel caches waarbij je niet zeker weet hoeveel je moet vinden per waypoint, 0, 1, of meer aanwijzingen. Zulke behoren wat mij betreft wel tot de moeilijkere categorie, omdat je eigenlijk nooit weet of je alles hebt gevonden.

 

Per waypoint staat aangegeven: zoek aanwijzing OF aanwijzingen.

Zonder al deze aanwijzingen heb je geen nieuw coordinaat. Zie voorbeeld hierboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk toch? Lezen is ook een kunst die je als cacher moet beheersen (door schade en schande wijs geworden..... :blush: ).

 

Leuke manier, maar over de moeilijkheidsgraad valt te twisten. Die is voor iedereen anders. Sommige puzzels bv zijn voor mij niet op te lossen, maar voor een ander heel simpel.

Maar 3 sterren omdat je goed moet opletten lijkt me redelijk.

bewerkt door KoeBoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een uitstekend idee. Vooral als je op eeen waypoint iemand twee dingen tegelijk wilt laten zien.

Ik ken het punt, zoveel extra is er niet te zien. Dit ben ik bij andere caches vaker tegengekomen. Bij een laten se subwaypoints toen tientallen meters uit elkaar. Lastig maar als je het door hebt goed te doen.

 

Ik kan me wel voorstellen dat je na tientallen km's fietsen wat moe bent en niet meer zo helder kunt denken. En als je daarvoor ook nog tervergeefs gezocht hebt naar een gedeelte van een coordinaat, en dat coordinaat uiteindelijk via de Johnny Cache menthode gevonden hebt, kan ik me ook voorstellen dat de frustratie toeslaat.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening is, als je een volgend coordinaat moet zoeken, maakt het niet zo veel uit. Je zult door moeten blijven zoeken tot je verder kunt. Datzelfde als je een berekening moet doen en je hebt niet alle gegevens, zul je ook verder moeten zoeken.

 

Als je echter letters/getallen moet zoeken die je pas later (een volgend WP bijvoorbeeld) nodig hebt, wil ik graag weten wat en hoeveel ik moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...