Spring naar bijdragen

Nieuwe Trend?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Sivota, ik ben het helemaal met je eens. Ook ik heb me geërgerd aan het gedrag van spelbrekers, maar ook aan carpoolcaches en andere verschijnselen die niet overeenkomen met mijn idee. Maar ik laat me er niet meer door afleiden. Gewoon genieten van mooie caches en van mooie logjes van vinders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

nekrav, PN en Dukkie hebben het helemaal gehad en hebben geen zin meer mooie caches te maken en te onderhouden. Hoe veel moeten er nog volgen om het tij te keren? Waarschijnlijk te veel, want er gaat toch niet geluisterd worden en vooral de cachers die het spel wel met respect spelen gaan er ook de dupe van worden.

Slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen en zelf het goede voorbeeld geven werkt het beste bij kinderen. En niet alleen bij kinderen, denk ik.

Dus ja, ik denk dat Sivota gelijk heeft, hoezeer ik de CO's ook begrijp, we moeten ons niet gek laten maken (al word ik er zelf ook stapelgek van)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Die ene eigenwijze stijfkop (zoals jij hem noemt) spuugt Dukkie in het gezicht (figuurlijk).

En dat is voor mij reden genoeg om m'n cache plat te gooien en te stoppen met bouwen aan een opvolger.

 

 

Chapeau PN. Principes zijn ook wat waard en die hoef je niet voor zo'n 'stijfkop' te verkwanselen. Ongelooflijk dat de CO's hier nu bijna meer gezeik over zich heen krijgen dan de enige die hier iets verkeerd heeft gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Chapeau PN. Principes zijn ook wat waard en die hoef je niet voor zo'n 'stijfkop' te verkwanselen. Ongelooflijk dat de CO's hier nu bijna meer gezeik over zich heen krijgen dan de enige die hier iets verkeerd heeft gedaan.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel meevalt. Ik heb niet het idee dat de CO's hier erg afgebrand worden, maar misschien dat dat voor andere mensen wel zo voelt. Nogmaals, ik kan me hun gevoel en reactie heel goed voorstellen, zelfs terwijl ik geen cachelegger ben die zo veel moeite in een eigen cache steekt als de personen waar het nu om gaat, maar ik ben toch bang dat negeren en het goede voorbeeld geven het beste werkt.

Het idee om meer leuke wedstrijdjes te organiseren die fatsoen opwekken vond ik overigens een hele goede!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik maar weer eens een vergelijking maken:

* Vinden we het normaal dat een klein groepje voetbalhooligans het plezier bederft voor de grote groep normale vriendelijke voetballiefhebbers?

* Vinden we het normaal dat een kleine groep horken zich misdraagt in het verkeer terwijl de overgrote meerderheid der bestuurders zich netjes aan de regels houdt?

 

Ik dacht toch twee keer "nee!". Inderdaad, we willen dat daar tegen wordt opgetreden. Er is geen geo-politie, maar er zijn wel regels, met reviewers, toestemmingsprocedures, e.d. Heel goed! Kunnen we dan ook geen regels verzinnen die hier tegen optreden? Wat mij betreft gewoon een ban op gc.com voor dit soort lui (incl. Mr. GeoLeaks). Als gc.nl een goede band heeft met gc.com, kan er misschien iets geregeld worden? Cernunnos, lijkt me goed op weg met zijn bijdrage :thumbup:

 

Maar... inderdaad, laat het gedoe niet je dag(en) vergallen en blijf lekker caches zoeken en verstoppen.

Maar wordt a.u.b. nooit onverschillig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu hoop ik toch niet dat er mensen zijn die 'slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen en zelf het goede voorbeeld geven' vinden getuigen van onverschilligheid. Want zo is het zeker niet bedoeld! Ik ben hier wel een van de laatsten die onverschillig is tegenover dit soort zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal Dukkie deze week gaan helpen de zooi het bos uit te halen.

PN

 

Kijk, das nog es een echte vriend!

 

Ik kan het alleen niet helpen mezelf af te vragen, of dit nou echt nodig was op deze manier en of dit ook allemaal gebeurt was, als je er wat minder stampij over had gemaakt.

 

Zonder al deze heisa was e.e.a wellicht wat tactischer op te lossen geweest. Een goed gesprek wil soms beter helpen.

 

Door hier eerst zoveel publiciteit te creeeren (voornamelijk negatieve) en flink om je heen te slaan, is de basis daarvoor al bij voorbaat weg.

 

Als je alle partijen maar flink genoeg opstookt, wordt een vuurtje vanzelf niet meer te blussen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een mailwisseling van zowel Dukkie als van mij aan vooraf gegaan.

De filmmaker vind de vraag van Dukkie geneuzel en onzin.

Daarna ben ik dit draadje gestart.

Boos ben ik pas geworden nadat de filmer ook in dit draadje als een zot om zich heen gemaaid had.

Lees het maar door.

PN

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht toch twee keer "nee!". Inderdaad, we willen dat daar tegen wordt opgetreden. Er is geen geo-politie, maar er zijn wel regels, met reviewers, toestemmingsprocedures, e.d. Heel goed! Kunnen we dan ook geen regels verzinnen die hier tegen optreden? Wat mij betreft gewoon een ban op gc.com voor dit soort lui (incl. Mr. GeoLeaks). Als gc.nl een goede band heeft met gc.com, kan er misschien iets geregeld worden? Cernunnos, lijkt me goed op weg met zijn bijdrage :thumbup:

 

 

Ik dacht dat er op dit moment geen enkele regel/ richtlijn bij Geocaching.com is die het geven van spoilers echt verbiedt ( behalve dat Groundspeak dat niet op de eigen forums toelaat).

Het lijkt me wat moeilijk om geocachers die dat elders doen, individueel danwel georganiseerd, te stoppen .

Groundspeak heeft ook wel eerder aangegeven dat zij dat absoluut niet in de geest van het spel vinden, maar in de praktijk niet kunnen verbieden.

Het lijkt me niet realistisch, dat op grond van een in Nederland ontstane situatie, nu ineens verbannen gaat worden bij Geocaching.com.

 

Wat wel kan, is dat iemand daarover een voorstel in een feedback draadje zet met bijvorbeeld de wens dat Groundspeak zich daar duidelijker over uitspreekt, een goede guideline maakt en mogelijkheden om er iets aan te doen verschaft.

Met veel stemmen komt dat dan op de agenda van Groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boos ben ik pas geworden nadat de filmer ook in dit draadje als een zot om zich heen gemaaid had.

PN

 

Dat is ook (deels) wat ik bedoel.....

 

Die gelegenheid heb je dus zelf gecreeerd

 

Ik praat niets goed, ik wordt er ook niet blij van.....maar met al die "geweldige" social media van tegenwoordig, zijn dit soort ontwikkelingen te verwachten.

 

En, zoals met alle negatieve ontwikkelingen: geef het genoeg aandacht......en het groeit.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...