Spring naar bijdragen

Te Verlegen Of Te Netjes Opgevoed??


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Ik vind die voortuincaches ook helemaal niks!

Ik heb wel eens het idee dat sommige geocaches er expres zijn neergelegd, zodat omwonenden (lees: buren, familie, vrienden van de legger) "aapjes kunnen kijken". :angry:

 

Je doet het natuurlijk niet, maar eigenlijk zou je zo'n hele voortuin tijdens het zoeken moeten 'omploegen' onder het mom van "we hebben lang moeten zoeken, maar gelukkig toch nog gevonden". :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oeps, wat een snelle reacties... dank allemaal.

Ben ik ff blij dat ik niet de enige blijk te zijn die zo'n voortuincache maar niks vindt! Ik begon al stiekem te denken dat het aan mij lag.. Maar inderdaad, er zijn nog zat andere, dus ga ik me daar maar eens op richten. Eens zal ik mijn eerste vinden, en dat eens is hopelijk aanstaand weekend al :lol:

 

 

eerlijk gezegd vind ik de VTcaches over het algemeen niet zo leuk .

maar er zijn ook leuke of mooie VTcaches neem nu "beschuit met Muisjes" en de "bruidsschat voor team nessa"

oeps die waren allebij van mij ! :dribble:

 

maar de PUT in Lelystad is ook een leuke

en er is zelfs een midden in de achtertuin cache "het grote toverboek" :thumbup:

dus schroom je niet.

meestal is zo'n cache best wel te doen.

en twijfel je over de juiste voortuin,dan draai je je om :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en er is zelfs een midden in de achtertuin cache "het grote toverboek" :thumbup:

 

Ik heb van horen zeggen dat het niet echt meer een "midden in de achtertuin" cache is.

Schijnt nu langs de rand van zijn tuin te liggen en dus vanaf de stoep bereikbaar (sinds hij getrouwd is :lol: )

Maar dat terzijde. Het was zeker een leuke cache, ook al lag die op prive terrein.

 

Er zitten zeker goede (voor)tuincaches bij, maar dan moeten ze wel duidelijk zijn qua locatie.

Als er in de hint een huisnummer staat of er zit een sticker op het raam, dan weet je iig dat je goed zit.

Voortuincaches waarbij verder niks is aangegeven laten wij direct schieten (tenzij ze overduidelijk blijken te zijn)

bewerkt door GerardM86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is een bekend gevoel. Of het nu de eerste voortuincache is of de honderdste, het gevoel zal altijd blijven. Zeker als je 'betrapt' bent. Het overkwam me één keer door een oplettende buurman die mij aansprak en één keer toen ik in de verkeerde tuin aan het zoeken was en de bewoners thuis kwamen...

 

Ik heb zelf ook een cache in de voortuin liggen (GC2M69X, de tweede in deze tuin). In de listing heb ik duidelijk aangegeven dat het een voortuincache vetreft en het huisnummer om vergissingen te voorkomen. Tevens zijn de buren op de hoogte.

Doordat ik deze cache in mijn voortuin kon leggen had ik de mogelijkheid om iets speciaals te doen, dat op andere plaatsen niet kon.

 

De cachers die op zoek zijn naar deze cache vinden het gezellig om een praatje te maken en een kopje koffie te drinken. Tot nu toe alleen maar positieve logs ontvangen. Wel de cache op een dusdanige manier gemaakt dat je je niet ongemakkelijk hoeft te voelen.

 

Tja, en verder zijn we allemaal groot genoeg om zelf te beslissen welke caches we willen zoeken en welke niet. Als je geen voortuincaches wilt doen, moet je ze niet doen. Er hoeft geen verbod te komen. Andere vinden ze misschien wel leuk. Of zullen we meteen de micro's en nano's ook verbieden (passen geen TB's in en te moeilijk te vinden). Raadsel caches (te moeilijk), multies (te vermoeiend), carpoolcaches (niks aan), virtuals (geen doos), T5 (te zwaar), D5 (moet ik te veel denken), urban caches (te weinig natuur), caches bij water (te veel muggen) en ga zo maar door. Je kunt overal wel iets op tegen hebben en willen verbieden. Niemand verplicht je een cache te zoeken die je niet leuk vindt. Doe gewoon die caches die je wel leuk vindt. Niet zeuren. Er zijn caches genoeg. Voor iedereen wat wils.

 

Groetjes van een voortuincacheeigenaar, Moose61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1 keer een cache gedaan die leek op een voortuin cache. Meteen daarna besloten nooit meer een voortuincache te doen.

Het geocachen is altijd heel leuk(vandaar dat ik het zo vaak doe... :P), helaas zitten er altijd wat slechtere caches bij. Op geven moment kun je die er wel uitfilteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heb ik dit gevoel bij alle caches die midden tussen de dreuzels liggen. Rotonde met daarop een treinwagonnetje waar ik onder moet kruipen, Oude trein die naast een nieuwbouwwijk staat, tag die bij een brug is verstopt, enzovoort. Ik log ze en doe tegenwooordig heel brutaal. Nix stiekem zoeken, gewoon open en bloot net doen of je vanalles aan het meten bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een speciaal voortuin-icoontje lijkt me toch nog steeds een goed voorstel. Ik heb er maar eens een idee voor ingediend. Stemt allen!

Ik heb het een paar maanden geleden ook al eens geprobeerd, precies dezelfde vraag (nog op de oude GC.com-feedback site, hier).

 

Antwoord van Jeremy:

 

The problem with this is that the geocacher who placed the cache is unlikely to choose an attribute since it increases the chance you will filter out their listing. By looking at a map it is pretty obvious whether it is in a residential area or a park anyway.

 

Instead of treating the symptom we should try to figure out better ways to encourage better cache placement, like a peer award system for good hides.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een speciaal voortuin-icoontje lijkt me toch nog steeds een goed voorstel. Ik heb er maar eens een idee voor ingediend. Stemt allen!

Ik heb het een paar maanden geleden ook al eens geprobeerd, precies dezelfde vraag (nog op de oude GC.com-feedback site, hier).

 

Antwoord van Jeremy:

 

The problem with this is that the geocacher who placed the cache is unlikely to choose an attribute since it increases the chance you will filter out their listing. By looking at a map it is pretty obvious whether it is in a residential area or a park anyway.

 

Instead of treating the symptom we should try to figure out better ways to encourage better cache placement, like a peer award system for good hides.

 

Tja, hij heeft vooralsnog vrij positief gereageerd op een verzoek om een attribute voor cemetery caches (wat mij persoonlijk niet aanspreekt, maar ja). Begraafplaatsen kun je ook wel herkennen op de kaart. Het verschil met voortuincaches is dat het probleem niet is dat het om een 'residential area' gaat, maar dat men bang is in de VERKEERDE voortuin terecht te komen. Als we dat via comments zo duidelijk mogelijk over weten te brengen is er wellicht hoop op een goede afloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook een voortuincache. Een puzzel met een bijzondere wending. We krijgen leuke reacties. Voor ons een leuke manier om met andere cachers in contact te komen, goed te onderhouden en de voortuin is DE plaats voor een cache als deze.

Ik kan me goed indenken dat sommigen eeen 'drempel' ervaren bij het zoeken in een tuin. Bij ons hoeft dan ook niet echt gezocht te worden. De uitdaging volgt daarna pas. In de listing staat duidelijk dat het om een voortuincache gaat. In de hint zit het huisnummer en we hebben een sticker op het raam. Diegene die dan nog in de verkeerde tuin staat kan beter een andere hobby zoeken! ;)

Volgens mij geldt inmiddels voor de meeste caches dat er legio aanwijzingen in de listing staan. Juist omdat het bekend is dat er een groep is die niet gecharmeerd is van voortuincaches. De enigen die de aanwijzingen uit zo'n listing missen zijn diegene die klakkeloos PQ's in hun apparaat laden en niet naar de cachebeschrijvingen kijken. Daarvoor is een icoontje misschien een oplossing.

Ik zou de topicstarter willen tippen om vooral goed de listings te lezen. Op een gegeven moment haal je daar wel uit of de cache er eentje voor jou is of niet. Kijk ook altijd goed naar de logjes. Daaruit valt vaak ook wel wat op te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antwoord van Jeremy:

the geocacher who placed the cache is unlikely to choose an attribute

Ik interpreteer het argument van jeremy anders, het gaat niet om een residential area. Hij is bang dat eigenaren van voortuincaches een speciaal atribuut niet zullen gebruiken.

Ik ben daar niet zo bang voor. Voortuincacheeigenaren (mooi woord he?) zijn meestal heel expliciet in hun cachelisting, zelfs met huisnummers erbij. Daar moeten we jeremy op wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel een aantal voortuincaches gedaan.

 

De meesten waren gewoon vanaf de straat bereikbaar wat wel zo fijn is.

 

Als hij echt in de tuin ligt doe ik meestal alsof ik gek ben en loop daar rond alsof het me eigen tuin is.

 

Het enige waar ik soms bang voor ben is dat het niet de juiste voortuin is :blink:

 

Maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik twijfel of ik in de goede tuin ben, laat ik de cache voor wat ie is. Maar meestal is het al snel duidelijk dat je in de goede tuin zit (hint met huisnummer, sticker tegen het raam, andere duidelijke hints in omschrijving/logs/hint). Als ik weet dat ik op de goede plaats zit, heb ik vaak zelfs minder problemen met zo'n voortuincache dan met een andere urban-cache die op een drukke plaats ligt, of een park waar mensen zich gaan afvragen wat je toch in die bosjes aan het doen bent ;)

Dus even kort door de bocht: ik doe voortuincaches alleen als ik zeker weet dat ik in de goede tuin zit, met veel andere caches binnen de bebouwde kom heb ik dan zelfs nog wat meer het gevoel 'bekeken' te worden en het liefst doe ik caches in de vrije natuur (voor zover in nederland 'vrije' natuur bestaat ;) )

Mijn eerste voortuincache was overigens niet zo duidelijk, heb ik uiteindelijk wel gevonden, maar heb wel besloten om in het vervolg voortuincaches met zo'n onduidelijke hint gewoon links te laten liggen

Je moet vooral plezier houden in het spelletje. Vind je voortuincaches niet leuk, niet prettig, niet fijn, dan bederven die je plezier, dus moet je ze links laten liggen. Het is geen verplichting om alle caches in je omgeving of die je tegenkomt ook te doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...