Spring naar bijdragen

Het Forum Werkt Weer.


siemp

Aanbevolen berichten

...De fotowedstrijd en geocoinrace het is allemaal amateuristisch houtjes touwtjes werk. Met een zo grote achterban móet dat veel beter kunnen.

Bedankt voor het compliment.

 

 

Geen dank. Ik hoop dat je ook uit mijn eerdere posts hebt begrepen dat ik de geocoinrace een fantastisch initiatief vind, dat beter had opgepakt kunnen worden. Ik hoop dat je zelf die mening ook hebt want afgelopen jaar was het een zooitje en dit jaar bij global is het ook afhankelijk van 1 persoon. Dan denk ik dat deze site meer te bieden heeft voor de geocoinrace, als ze dat tenminste zelf wilt.

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Indy en Jones: Nogmaals: nee, geen strijd. Frustratie is het juiste woord. Blijkbaar is het nodig om die elders te uiten dan op de plek waar er iets mee kan worden gedaan. Hopelijk gaat dat nu veranderen met de actie van de vrijwilligers van dit forum, want dat is het grote struikelblok van deze site. Maar daarvoor moet je dus de geschiedenis kennen of er over een jaar zelf achter komen.

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor het geval mensen vragen waarom ik niet help als ik het allemaal zo goed weet: Ik heb me al eens aangeboden om te helpen. Helaas heeft het team mij door afgewezen, omdat ik 'verkeerde contacten' heb. Dus voorlopig moeten ze het maar zelf uitzoeken.

Even voor de duidelijkheid:

 

Als je refereert aan jouw aanbod om te scripten voor de meetpuntensite, waarvoor ik tijdelijk de kar heb getrokken:

 

Niet het team, maar IK heb naar jou toe de nodige reserves uitgesproken.

IK heb jou gewaarschuwd, maar ook met het team overlegd of het wenselijk geacht werd gebruik te maken van de diensten aangeboden door iemand, die ook bij Opencaching en/of Global zou gaan scripten of al script.

Dergelijke terughoudendheid, zal niemand waarschijnlijk vreemd vinden. Bij Apple geven ze waarschijnlijk ook geen Microsoft progammeurs toegang tot hun systeem.

 

Uiteindelijk heb jij niet alleen toen zelf jouw conclusie getrokken om je aanbod in te trekken, maar bleek e.e.a door de hulp en de programmatuur die we van Albrt kregen, ook niet meer relevant.

 

Ik heb eenieder en ook jou vriendelijk bedankt voor de aangeboden hulp, maar we hebben er geen gebruik van hoeven maken.

Niet van jou maar ook niet van enkele anderen.

 

MIJN verantwoording.

Daar staat het team volkomen buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Waldio: ik vertelde alleen hoe het allemaal overkomt als je als nieuweling hier binnen komt. En om je een voorbeeld te geven, gisteren liet ik in de chat vallen dat het jammer was dat we ff niet op het forum kunnen. Daar werd ik doorverwezen naar het door jouw genoemde forum. Dus ik ben daar even gaan lezen. En tot mijn verbazing lees ik dan topics die vol negativiteiten staan over dit forum. En dan vraag ik me af: wat moeten we daar mee.

Dat komt omdat men vaak op de verkeerde momenten op global komt. Als er op .nl iets gebeurd dan is het daar altijd heel veel negativiteit. Ik vind dat ook niet leuk en probeer dat ook al mijn hele tijd op global te stoppen...

Maar kijk eens wat langer op global. Als je er een maandje bent geweest zie je dat er ook heel veel leuke topics langs komen. Toen ik er zelf in het begin was vond ik het ook niks. Na een maandje was ik niet meer weg te denken en na 1.5 maand was ik teamlid...

Geen strijd? Echt wel.

Ik beweer ook nergens dat er geen strijd is. Helaas hoor je het op een forum maar van 1 kant, die van wat de mensen van dat forum willen horen. Ik ben blij dat ik beide kanten kan horen en zo voor mij zelf mijn conclusies goed kan trekken. Het feit dat SOMMIGE teamleden van .nl global zo slecht proberen te maken vind ik veel te gek. Er is hier op dit forum veel negativiteit op het team van .nl, maar dat die mensen mails en brieven naar organisatie's sturen om te vertellen wat .nl wel niet voor slechts doet gebeurd hier niet.

 

Ik hoop dat meer mensen net zoals ik op meerdere forums kijken en zo niet alleen de mooie kant kennen, maar ook de donkere. Want geloof me, op global vind ik ook niet alles even goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sivota: Sollicitatie? Wellicht wordt het daar wellicht tijd voor. Het was mij al heel snel duidelijk dat ik in de organisatie tot op heden niet kon en wilde werken. Als er nu daadwerkelijk dingen gaan veranderen, zal ik mijn mening herzien.

 

Hoe ik denk dat het houtjes touwtjes werk beter kan? Een forum is om te discussiëren, niet om wedstrijden te 'managen'. Aan zo'n wedstrijd moet je een bepaald gedeelte van je site wijden. Ik weet dat resources en de huidige structuur van de site een probleem zijn en dat daar hard aan wordt gewerkt, de basis wordt nu al gelegd. Dan is het zaak daar ook iets mee te doen wat de gebruikers willen en dus te beginnen met de huidige (houtjes touwtjes) gebruikers initiatieven en zeker niet zelf het wiel uit te gaan vinden.

 

Tja, ik vind de initiatieven van de forumgebruikers om dingen als een geocoinrace en fotowedstrijd te organiseren erg leuk en speel daar ook soms een actieve rol in.

Je zegt dat het zoveel beter kan, ik hoop dan maar op berichtjes waarin je daadwerkelijk met constructieve aanvullingen, voorbeelden en ideeën komt.

Want het antwoord op de vraag: Hoe dan? blijft wat mij betreft nu een beetje steken in analyses, concepten, conclusies.

Voor mij is het niet zo duidelijk allemaal, maar misschien komt dat nog. :)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ik hoop dat je ook uit mijn eerdere posts hebt begrepen dat ik de geocoinrace een fantastisch initiatief vind, dat beter had opgepakt kunnen worden. Ik hoop dat je zelf die mening ook hebt want afgelopen jaar was het een zooitje en dit jaar bij global is het ook afhankelijk van 1 persoon. Dan denk ik dat deze site meer te bieden heeft voor de geocoinrace, als ze dat tenminste zelf wilt.

Dat zie je verkeerd.

Ik heb de organisatie van de race dit jaar op me genomen. Zaanhoeve bracht mij in contact met Robert van Global, en die heeft de racesite in elkaar gezet (en hij verandert daar af en toe iets aan, zodra noodzakelijk). Verder heeft Cernunnos van het team van gc.nl de banners ontworpen, zijn er >10 cachers die donaties hebben gedaan voor de prijzenpot, en zijn er vervolgens 150 deelnemers die hun steentje bijdragen door een coin te laten reizen.

Bij gc.nl zijn er een beperkt aantal vrijwilligers. Niet iedereen heeft altijd zin om zoveel tijd in het bouwen van een racesite te proppen. Je vindt wellicht dat dat anders zou moeten, maar het is vrijwilligerswerk, en dan kan en wil niet altijd iedereen tijd voor dergelijke projecten vrijmaken.

Natuurlijk is in principe de site van gc.nl geschikt om van alles mee te doen, maar er moet wel iemand de moeite nemen om het te doen. De racesite heeft nu onderdak gevonden bij global, en ik vind het er hartstikke professioneel uitzien en het hangt zeker niet met houtjes en touwtjes aan elkaar. Verder is het gebruik van het forum op gc.nl gekozen omdat hier de meeste deelnemers komen, lezen en hun vragen kunnen stellen, en omdat hier de oorsprong van de eerste geocoinrace ligt.

Voor volgend jaar hoor ik graag hoe het er nog mooier, gelikter en professioneler uit zou kunnen zien en zou moeten functioneren; voor 2011 werkt het volgens mij nu gewoon naar behoren.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sivota: Neem nu de fotowedstrijd. Nu is dat een album in Picasa en een draadje in het forum. Het is toch veel mooier als dit links in het menu van deze site komt te staan en dat je dan een aparte pagina krijgt over de fotowedstrijd, zeg maar net als geo d’or? Dat alle foto’s op deze site staan ipv picasa, waar je makkelijk kunt stemmen door te klikken naast de foto (geen idee hoe dat nu gaat)… Kan je nu een beeld vormen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....dat ik de geocoinrace een fantastisch initiatief vind, dat beter had opgepakt kunnen worden. Ik hoop dat je zelf die mening ook hebt want afgelopen jaar was het een zooitje en dit jaar bij global is het ook afhankelijk van 1 persoon. Dan denk ik dat deze site meer te bieden heeft voor de geocoinrace, als ze dat tenminste zelf wilt.

Tja, ik vind de initiatieven van de forumgebruikers om dingen als een geocoinrace en fotowedstrijd te organiseren erg leuk

 

Maar wat sommigen blijkbaar wel eens vergeten, is, dat het initiatieven van de gebruikers zijn en niet van GC.NL.

Maar als er iets dwars zit of met zo'n initiatief niet goed gaat, houdt men GC.NL blijkbaar wel verantwoordelijk.

 

GC.NL biedt ruimte voor dit soort initiatieven, hoofdzakelijk via het forum. Wellicht ook op de server als daar ruimte voor is, maar dat was vroeger al een probleem. Hoe dat nu is weet ik niet.

 

Maar het blijven initiatieven van gebruikers. GC.NL heeft er alleen ruimte voor geboden, zoals Global dat dit jaar doet. Ook Global kun je niet verantwoordelijk houden, voor het verloop van de race dit jaar.

 

Als binnen GC.NL voldoende vrijwilligers waren met voldoende mogelijkheden om dergelijke initiatieven zelf te ontplooien, zou dat vast wel gebeuren.

Als je dan een stukje professionaliteit zou verwachten en GC.NL ter verantwoording zou willen roepen, zou je wellicht een punt hebben (hoewel dat ook "maar" goedbedoelende vrijwilligers zijn.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@wijngemachtigde: Het ziet er nu fantastisch uit op global. Feit blijft dat je afhankelijk blijft van Robert. Als hij geen zin heeft ben je ook klaar. De teamleden van deze site denken dat ze alleen op de wereld zijn. Ik denk, als je jezelf wat beter promoot en gewoon vraagt, je meer hulp kunt krijgen en dus minder afhankelijk bent van de tijd en zin van bepaalde personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sivota: Neem nu de fotowedstrijd. Nu is dat een album in Picasa en een draadje in het forum. Het is toch veel mooier als dit links in het menu van deze site komt te staan en dat je dan een aparte pagina krijgt over de fotowedstrijd, zeg maar net als geo d'or? Dat alle foto's op deze site staan ipv picasa, waar je makkelijk kunt stemmen door te klikken naast de foto (geen idee hoe dat nu gaat)… Kan je nu een beeld vormen?

 

 

Ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen.

Dat is ook het soort constructieve opmerkingen die ik vind bijdragen aan dit forum.

Ook al weet ik dat het niet allemaal in een klap gerealiseerd gaat worden, als 'iets' organiserende forumgebruiker kan ik daar wel om vragen bij het team.

Het geeft het team ook een wat concreter wensenlijstje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk! Het forum is weer actief! Kunnen we gewoon weer verder gaan waar we waren gebleven.

 

Indy& Jones: welkom op het forum en in de wereld van het geocachen. Er is maar één belangrijk ding: cachen. De rest is franje en kun je ook prima zonder. Je zult zien dat er allerlei leuke hulpstukken voor het cachen zijn en dat iedereen je hier graag wil helpen.

Veel plezier met de leukste hobby ter wereld (tot nog toe...)

 

de T-Bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...