De Wijngemachtigde Geplaatst 1 februari 2011 Auteur Geplaatst 1 februari 2011 Aan insinuaties over het negatief beinvloeden van de race door verplaatsers heb ik niet zo'n behoefte. Er is geen enkele beperking in het retrieven of droppen van racecoins in wat voor fysieke cache dan ook, behalve dat events, hitchhikers en buitenlandse caches niet meetellen. Dat een racecoin in een lastige cache wordt gedropt hoort bij het spel. Het is geenszins de bedoeling om racecoins bijvoorbeeld alleen in carpoolcaches achter te laten. Dat een deelnemer aan de race andere coins verplaatst hoort ook bij het spel. Zolang de coin niet te lang wordt vastgehouden in een cachetas, is er niks aan de hand. Overigens zijn er coins die er veel erger aan toe zijn, kijk eens naar Dol-Fijn van stabertjes. Die ligt al sinds november 2010 te wachten op een verplaatsing.
Berend-Botje Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 (bewerkt) Zondag maar even langs fietsen, deze staat nog op mij ToDo lijstje 1 februari 2011 bewerkt door Berend-Botje
harraps Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Overigens zijn er coins die er veel erger aan toe zijn, kijk eens naar Dol-Fijn van stabertjes. Die ligt al sinds november 2010 te wachten op een verplaatsing. Wilde gaan kijken, maar heb eerst de logs gelezen. Resultaat: My link Heb de indruk dat de coin niet meer in de cache zit. > skip comment regarding properly logging of trackables <
WBKWADRAAT Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Leuk. Opmerkelijk dat de foto's door een racecollega zijn gemaakt. Er zijn dus collega's die een andere coin helpen terwijl ze zelf ook meedoen. Tuurlijk dat is toch ook leuk. Ik had mijzelf als doel gesteld minstens net zoveel verplaatsingen te doen aan racecoins als mijn eigen coin verplaatst werd. Nu moet ik bekennen dat ik door het succes nog een beetje achterloop Eerste jaar dat ik meedoe en ben aangenaam verrast door het aantal verplaatsingen. Maar we gaan onverdroten door! (zo ook mijn racecoin mag ik hopen)
eitjes Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Er zijn meer mensen die het leuk vinden om coins van concurrenten te verplaatsen. Zelfs al zeg ik soms schekscherend in logjes dat ik de boel probeer te saboteren, dan is dat toch zeker niet het geval. Desondanks niet heel veel geluk gehad nog met de verplaatsingen: ik kom vrij weinig racecoins tegen dit jaar, kinderen krijgen griep, etc, maar ik blijf er toch plezier in houden om coins te verplaatsen. Als je denkt aan hoe blij je zelf bent als je coin verplaatst wordt, dan schept het ook plezier om een ander dat geluk te bezorgen. En het lijkt me inderdaad prima om een verplaatser meerdere provinciehuizen te laten fotograferen met coin. Als je de moeite wilt doen om heel Nederland rond te rijden voor een coin, dan mag dat ook beloond worden. Ook (of moet ik zeggen 'zeker'?) indien dat de coin van de organisator betreft!
Wad-Seekers Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Gelukkig dat het bij de meesten goed gaat. Ik vind dat het werk van twinlife wel degelijk veel weg heeft van sabotage. Binnen de regels, dat wel. Maar ook in de geest van deze race? Afijn; ik houd er over op. Het helpt niet. Veel geluk en plezier verder.
Team PeEr Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Zo moeilijk is die cache niet want met 15 minuten zoeken heb ik het coordinaat gevonden. Het is alleen te ver van mn huis vandaan :-) Ik snap je opmerking wel, als je coin in twee weken 1,8 km verplaatst wordt, samen met een andere racecoin. Daar wordt je niet vrolijk van. Maar troost je de mijne is al precies 1x verplaatst en ligt nog steeds in dezelfde provincie
glennenmaik Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 http://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=2e3c08d3-dcf9-4f0a-9bf8-a0afaabb05fa Misschien iemand interesse om deze coin ook op te gaan halen? Voel me schuldig dat ik hem daar heb weggelegd en de cache ook relatief weinig bezocht wordt. Het is Gelderland, dus misschien dat iemand er zin in heeft daar wat te gaan wandelen en wat coins op te halen of juist te droppen. Ook met dit weer redelijk goed te doen. (zie mijn log bij de cache en de foto's)
Tovenaartje Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 (bewerkt) Met een beetje mazzel heb ik volgende week een auto ter beschikking. Dus als hij er dan nog ligt zal ik hem ophalen. Als iemand me voor is, dan is hij nog sneller weg. Vermoedelijk kan ik hem wel naar Utrecht helpen. 1 februari 2011 bewerkt door Tovenaartje
Geo Gravers Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 De Wijngemachtigde schreef: :"Het lastige is wel dat dit bij mijn eigen racecoin is gebeurd... wat het lastig maakt om dit oordeel onafhankelijk te vellen. Ik heb het gebaseerd op het idee wat ik gedaan zou hebben als het een andere coin was geweest en dan had ik dit dus ook besloten". Sterker nog, die afweging had je al gedaan. Mijn coin is begin Januari ook door één verplaatser met twee provinciehuizen op de foto gegaan en ook die bonus kilometers heb je gewoon meegeteld.
De Wijngemachtigde Geplaatst 1 februari 2011 Auteur Geplaatst 1 februari 2011 (bewerkt) **Prijsuitreiking januari 2011** Hoewel ik eerder had gezegd dat ik tot ongeveer 3 februari zou wachten met het verloten van de prijzen voor de verplaatsers van januari, dacht ik...ach, laten we het momentum niet verliezen en nu maar direct op 1 februari loten. Late logs kunnen dan nog wel meedoen met de loterij van februari. In januari zijn er naar mijn weten 348 'drops' geweest van een racecoin door een niet-eigenaar van die gedropte coin. Dus: eigen drops telden niet mee, en het uithalen van een coin telt ook niet mee, maar pas als de coin daadwerkelijk was verplaatst, na de 'drop' dus. Voor het loten gebruik ik de website www.random.org Op die website vul je de getallen 1 t/m xxx in, in dit geval 1-348, en dan kiest de website random een getal in die gegeven reeks. Makkelijker dan lootjes schrijven, wel minder boeiend om naar te kijken. Nou goed. Om 22.00 uur hedenavond heb ik de loting verricht! De volgende 3 prijzen zijn verloot: 1. Links de Portucale geocoin, ongeactiveerd. 2. In het midden de maandelijkse duoprijs: een Nomad geocoin + een TB buddy. 3. En rechts een non-trackable sample uit de nieuwe Piet Heyn geocoinserie (die net afgelopen week in de verkoop is gegaan op geocoinshop.de en is ontworpen door Van Stoffelen Sr). De sample coin heeft geen nummer, maar is een echt verzamelobject. Goed, en de winnaars zijn.....ratatatataratattatata.... 1. Chocolade monsters voor de drop van de 12 provincien race 2011 coin van Pouwer op 14 januari 2011. 2. TK&RR voor de drop van Anna's 12 Provincien Racecoin 2011 van fietspomp op 2 januari 2011. 3. RvU voor de drop van Geocacher's Day Geocoin van Fantje op 24 januari 2011. Alle drie de winnaars van harte gefeliciteerd!! PS. Dat RvU hier nu een prijs in de wacht sleept is bijna geen verrassing. Hij maakte de grootste kans, want hij heeft in januari 2011 maar liefst 22 racecoins verplaatst!! 1 februari 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
eitjes Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Gefeliciteerd alledrie met de prijzen! Lijkt me leuk als iemand een prijs wint die niet aan de race meedoet en een coin verplaatst heeft zonder zich te beseffen dat hij/zij daar iets mee kan winnen. 348 verplaatsingen, een mooi aantal, gemiddeld meer dan 2 per coin dus. Leuk hoor, al die statistiekjes en updates.
GeoVlinder Geplaatst 1 februari 2011 Geplaatst 1 februari 2011 Bij de meeste races begin ik na een tijdje mijn aandacht te verliezen, maar deze wordt steeds leuker!!! Dank aan alle verplaatsers van mijn coin, maar ook alle andere coins, voor de leuke foto's en voor de mooie prijzen, maakt het verplaatsen toch weer leuker, als er spanning extra aan zit of je door www.random.org wordt uitgekozen. Ik blijf het met aandacht allemaal volgen, groetjes GeoVlinder ps Is er iemand zo gek om alle foto's die bij de logs worden geplaats, te verzamelen in 1 online album over de 12 provinciën geocoinrace?
veer12 Geplaatst 2 februari 2011 Geplaatst 2 februari 2011 Zo, dat is een vlotte prijsuitreiking! Leuke tussendoorprijzen! Het gaat om het spelletje maar dit soort beloningen zijn toch leuk erbij. RvU heeft zijn verdiende beloning. Niet alleen dit jaar heeft hij flink wat verplaatsingen voor zijn rekening genomen maar ook vorig jaar heeft hij dat het hele seizoen door gedaan terwijl zijn eigen coins niet heel erg lekker gingen.
t-bones Geplaatst 2 februari 2011 Geplaatst 2 februari 2011 De T-bones doen niks met coins, maar ik heb het hele topic gelezen. Waarom? Omdat ik het leuk vind als dingen goed gaan. Zo simpel is het. En Wijngemachtigde: TOP!
Aanbevolen berichten