Diafragma Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Voor een nieuwe cache heb ik een afbeelding van een stadsplattegrond nodig, waarin een aantal punten gemarkeerd worden. Bij deze punten worden geen coördinaten meegeleverd; de cacher moet van de kaart aflezen om welke locaties het gaat. Nu heb ik in Mapsourrce een kaart met markeringen gemaakt, vervolgens een screenshot en in een tekenprogramma bewerkt. Ik ben tevreden met het resultaat, maar realiseer me achteraf dat ik een probleem krijg als ik een bewerkte kaart van Mapsource op gc.com ga zetten! Weet iemand een andere methode om toch een stadsplattegrond met markeringen op een cachepagina te zetten zonder problemen met copyright (zelf tekenen is een optie, maar wordt een heidense klus!)
De Oliva's Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 (bewerkt) Misschien vanaf Google Maps? Ik weet niet of dat copyright gebonden is. 15 november 2010 bewerkt door De Oliva's
Diafragma Geplaatst 15 november 2010 Auteur Geplaatst 15 november 2010 (bewerkt) Je kan Google Maps in je pagina inbedden. Daar kan ik echter mijn markeringen niet op zetten! 15 november 2010 bewerkt door Diafragma
topzoekertje Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Je kunt een screenshot van Google Maps maken en die op dezelfde wijze bewerken als je met je screenshot van Mapsource hebt gedaan. Eventueel kun je een Open Street Map gebruiken. Dan heb je zeker geen last van copyright perikelen.
BigFurryMonster Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Zoiets als http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1Q33H ? Hiervoor heb ik screenshots genomen van de kaart op een grote website waar je in spullen kunt handelen.
technetium Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Je kunt aan google maps ook punten toevoegen. Zie bijvoorbeeld mijn profiel pagina http://www.geocaching.com/profile/?guid=e5f367d0-e705-44b0-926b-c5c7a7b9b975 . Als je de url van het plaatje bekijkt zie je wel meteen de locatie van die punten. Tc
Waldio Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Je kan Google Maps in je pagina inbedden. Dat kan niet op gc.com, want dan moet je iframes gebruiken en dat heeft .com geblokkeerd. Google maps mag je gewoon als afbeelding op je pagina zetten, alleen moet je dat copyright onderaan de kaart wel zichtbaar houden.
Heracross Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Een printscreen van Google maps en dan met MSpaint de benodgde info toevoegen?? Voor beeld: Klik
Wad-Seekers Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Ik denk dat je zo iets bedoelt? gevelstenen Alkmaar Wellicht kan de eigenaar je helpen.
Bas2 Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 (bewerkt) Het blijft moeilijk met de rechten die aan de kaarten hangen. Ook de kaart die wad-seekers bedoeld is beschermt door copyrights en is in handen van de Topografische Dienst Nederland. Als je het echt zou willen weten en op zeker wilt spelen, zou ik open street maps gebruiken. Dan volstaat alleen de bron vermelding. 15 november 2010 bewerkt door Bas2
Diafragma Geplaatst 15 november 2010 Auteur Geplaatst 15 november 2010 (bewerkt) Al veel antwoorden, maar de meeste geven geen bruikbare oplossing voor mijn probleem! BigFurryMonster heeft opzich een hele mooie oplossing voor een kaart op wijkniveau. De optie -stadsniveau- is te uitgebreid voor mij of te slechte kwaliteit als ik een screenshot van een kaartgedeelte op gewenste grootte breng. In alle situaties waarin kaarten mogen worden gebruikt met bronvermelding ligt er een ander probleem: ik wil een kaart bewerken en dat mag vast weer niet! Openwandelkaart.nl biedt een aardig alternatief, maar biedt op dit moment gezien de ontwikkelingsfase van de kaart Nederland geen bruikbare oplossing als je flink wilt inzoomen op Amsterdam Centrum en direct omliggende wijken. 15 november 2010 bewerkt door Diafragma
thex Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 (bewerkt) Wat is hier dan mis mee Klik op here !!!!! Data by OpenStreetMap.org contributors under CC BY-SA 2.0 license 15 november 2010 bewerkt door thex
Beukenootje Geplaatst 15 november 2010 Geplaatst 15 november 2010 Wat is hier dan mis mee Klik op here !!!!! Dit mis ik: "Je voldoet aan de licentievoorwaarden als je de volgende tekst, inclusief werkende hyperlinks, bij een herpublicatie of afgeleid werk op neemt: Data by OpenStreetMap.org contributors under CC BY-SA 2.0 license."
Aanbevolen berichten