Spring naar bijdragen

parkeer coordinaat


mc gregor

Aanbevolen berichten

:D

 

ik hoop hier mee de neusen een richting op te krijgen :(

 

om van het bovenste coordinaat op de cache pagina altijd een parkeer coordinaat van te maken

 

het is volgens mij niet erg moeilijk een parkeer plek in de buurt te vinden van je cache

 

groeten Rob team mc gregor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Grote kans dat een cache dan wordt afgekeurd.

Caches moeten namelijk minimaal 161 meter van elkaar vandaan liggen, aldus de richtlijnen. Twee caches met dezelfde bovenste coördinaat (de parkeerplek) kunnen dus niet, ook al liggen de werkelijke cache-locaties vele kilometers uit elkaar. Of Hawkeyes moet voortaan heel soepeltjes met deze regel om willen gaan...

 

Biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een recht toe recht aan cache lijkt het me niet nodig, dan zijn de coördinaten gewoon die van de cache, en waar je parkeert moet je zelf zoeken.

Persoonlijk ga ik regelmatig de fout in omdat ik bij een multi-cache de coördinaten bovenaan de pagina als parkeerplaats neem, terwijl dit niet altijd het geval is. Hier zou het dus wel handig zijn :D

 

Groetjes Marja :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet bij alle caches hoeft een coördinaat te worden gegeven waar je kan parkeren. Ik vind het persoonlijk juist leuk als alleen het coördinaat van de cache wordt gegeven bij traditionele caches en van het eerste punt bij multi-caches. Dit moet dan natuurlijk wel duidelijk vermeld zijn op de cachepagina. Dan moet je dus zelf op zoek naar een juist startpunt. En dat hoeft lang niet altijd een parkeerplaats te zijn. (Fiets, trein, bus)

Zelf zoeken naar een goed startpunt is voor mij ook een aspect van geocachen. Je moet het volgens mij overlaten aan de maker van de cache.

Het is soms juist leuker om je auto verder weg te zetten om een extra mooie wandeling te maken. Soms kun je ook je auto nog veel dichter bij de cache legaal parkeren dan op de cachepagina is aangegeven.

Ik ben ook wel eens langer aan het zoeken geweest naar een parkeerplaats dan naar de cache. Voor mij geen probleem. Part of the game toch? Nu heb ik natuurlijk gemakkelijk praten, ik heb een GPS met achtergrondkaarten en ook altijd een stapel stafkaarten bij me. Als je alleen een GPS hebt zonder kaart, kan het best lastig zijn, maar wel leuk..........

Dus helaas gaat mijn neus niet dezelfde kant op Mc Gregor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook voorstander.

 

Ik gebruik mijn PocketPC met Tomtom Navigator om naar de caches te rijden.

De lijst met caches in Tomtom maakt gebruik van deze coördinaten.

Als dit dus een parkeer gelegenheid is dan is het voor ons een makkie.

Als het echter de coördinaten van de cache zijn dan stuurt Tomtom ons naar de dicht mogelijke lokatie.

En dat is dan wel eens een weg die aan de verkeerde kant van de Heide/Bos aan de cache voorbij gaat.

 

Het is nu dus altijd check dubbel check in OziExplorer, om te zien wat er aan gegeven wordt.

 

Bij mijn eigen caches is het opgegeven coördinaat dus altijd de parkeer plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Velen van ons zullen met de auto naar een cache rijden om vervolgens op zoek te gaan. Om nu te zeggen dat de begincoöordinaten een parkeerplaats zou moeten zijn vanwaar de tocht kan aanvangen vind ik een beetje te ver gaan. :(

 

Ik vind het wel leuk om vooraf te kijken en te plannen voordat ik naar een cache op zoek ga, dit is mijn inziens onder andere datgene dat geocaching leuk maakt. De plaatser moet gewoon zelf bepalen wat het startpunt zou moeten zijn en dat zou niet voertuigafhankelijk moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik cache wil ik wandelen/fietsen, natuur zien, voelen, ruiken.

Dus geen onnodig lange tochten met de auto rijden.

 

Wat mij betreft altijd de coordinaten van een parkeerplek erbij (tenzij je er bijna letterlijk bovenop kan parkeren natuurlijk!). Of dat coordinaat nou helemaal bovenin de pagina staat, of ergens in de tekst maakt mij niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word al enige tijd 'gehinderd' in het zoeken naar caches door een hond die niet lang (max.1 uur totaal) kan lopen. Een hond? Ja, een hond. Ik heb de keuze tussen meenemen of niet gaan, want thuis laten is geen optie.

Zo zullen er ook wel zijn met kinderen, die niet extreem lang kunnen / willen lopen.

Mijn ervaring is, dat het kilometers lopen uit kan maken waar je parkeert.

Om de coördinaten van een parkeerplaats nu als 'bovenste' coördinaat op te geven, is afgezien dat ze bij de .com daar niet op zitten te wachten i.v.m, geen gelukkig idee. Dat is de locatie van de cache en moet zo blijven. Anders wordt het een parkeerplaats, een station, of het huis van me grootje.

Als de maker van de cache de beste startplek in de beschrijving meegeeft is dat ben ik al zeer geholpen en ben hem/ haar daar al dankbaar voor. Veelal gebeurt dat al. Je zou wel kunnen zorgen dat de aanbevolen locatie van het beginpunt altijd in de beschrijving moet worden opgenomen. Of je dan toch op een ander punt wilt beginnen is en blijft de loper's zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vind ik het vinden van het startpunt (lees parkeerplaats/trein station/bushalte/fietsenstalling/taxistandplaats) een onderdeel van de cache.

 

Alleen als zaken zoals de veiligheid in gevaar dreigen te komen, (v.b. parkeer niet op de snelweg maar daar en daar), of een plaatsaanduiding/waarschuwing ter voorkoming van een gele klem/papiertje zie ik er de meerwaarde wel van in.

 

Bij een cache die door mij neergelegd is ben ik er zelfs een beetje vanuit gegaan dat er misschien iemand aan de verkeerde kant van het water terecht zou komen, gniffel gniffel.

 

Soms heb je een makkelijke, en soms een lastige middag om te zoeken.

Hoort bij de sport vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is soms ook , dat je zelf een P of een weg moet zoeken.En de cache van verschillende kanten kunt benaderen. zoals vechtdal 6? of die van Teco. waar er maar een weg naar toelijd.(weet niet meer welke, was het schorpioen?)

Dan maak je die niet bekend. levert één ster extra op. :(

 

Jacco vechtdal team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik waardeer het altijd heel erg als de OV mogelijkheden vermeld worden, dus dat het liefste wel. Hoewel ik inmiddels een expert ben geworden in routeplannen langs caches per OV :D .

De parkeerplaats coordinaten heb ik eigenlijk liever ook wel, of in ieder geval een mogelijke P suggestie en dat hoeft zeker niet het meest dichtbij te zijn.

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je weet waar de cache , of een eerste aanwijzing, zich bevindt kun je toch ook zelf uitzoeken waar je dan wil parkeren of naar welk station je wil gaan? Lijkt me juist een leuk gedeelte van de voorpret..thuis met internet of kaart uitzoeken..

 

Als het een cache in een bos is is het juist leuk om er eerst met de auto omheen te rijden om te bekijken hoe je zo dichtbij mogelijk kunt komen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...