Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Op dit moment vind ik dit systeem een gigantisch lachertje. Men klikt maar raak en zo werkt het dus van geen kant. Zoals al meer mensen hebben aangegeven zou het wel werken, maar dan alleen als positieve stem.

 

Voorbeeldje: Mijn GPS doet raar. Ik wil zelf eerst het probleem proberen op te lossen en ik stel mijn vraag hier op het forum. Allerlei reacties en opeens krijg ik een reactie en ik probeer het uit en mijn gps werkt weer. Deze reactie zou dan van mij een positief krijgen omdat het mij geholpen heeft.

 

Nu wordt iedereen maar lukraak beoordeeld, zo van: jou mag ik wel en jou mag ik niet, en weet degene waar dit systeem waarschijnlijk voor bedoeld is, die serieus antwoord zoekt op een vraag, nog niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment vind ik dit systeem een gigantisch lachertje.

 

Dat is zo, maar dat ligt niet sec aan de bedenkers van het systeem of de beheerder van het forum.

Dat ligt (grotendeels)aan de gebruikers (misbruikers) van dat systeem.

 

We moeten ten eerste weten hoe het werkt, ten tweede er met z'n allen gewoon even aan wennen en ten derde de discipline op kunnen brengen om er mee om te gaan zoals het bedoeld is.

Dan is er niets mis mee.

 

Natuurlijk komt een deel van de misverstanden / misbruik nu voort uit onwetendheid.

Het was dus mooi geweest als daar voor of tijdens de ingebruikname van de nieuwe software enige uitleg over was geweest.

Maar die opmerking is al gemaakt.

 

Wellicht een verbeterkans voor de volgende keer. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bericht 14 leest (gepost door Bloodwoosj)in de draad Wintertijd, zie je dat collega's daar dezelfde forum software gebruiken als hier.

Zij hebben daar wel een oplossing gevonden voor zowel de tijd instelling (zomer/winter) en de instelling van hun reputatiessysteem.

 

Sinds ik zelf geen mod meer ben, lees ik alleen nog maar datgene wat mijn aandacht trekt / vasthoudt. Ik had dat berichtje dan ook niet gezien.

In de bewuste post (die ik dus net even heb gelezen) lees ik overigens niets over het reputatiesysteem.

 

Wat is daar anders aan bij de buren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeeld: Om even aan te geven hoe het kan werken:

 

Ik geef Christoffel2010 een plusje voor zijn postje waarin hij meedeeld dat de Belgen het blijkbaar anders doen en dat dat dus kan.(heb ik gedaan, want dat vind ik nuttige info)

 

Vervolgens stel ik een vraag, maar in zijn antwoord daarop krijg ik niet de gevraagde info.

Ik geef die laatste posting dus een minnetje, want ik had er niks aan.

 

 

Overigens grappig om te zien dat mijn wedervragen en opmerkingen daarbij, die wat mij betreft een informatief karakter hebben, worden beloond met minnetjes. Waar zouden die nou vandaan komen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is daar anders aan bij de buren?

Geocaching.BE gebruikt dezelfde forumsoftware (v3.1.3) met volgende instellingen:

 

  • Reputation type = "Positive Reputation Points"
  • Maximum number of positive reputation points this group (members) can give in a 24 hour period = 5
  • Can view who gave reputation? yes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles waait over op dit forum. Zo ook dit onderwerp. Maak je niet druk en reageer vooral niet te serieus hier. Of nog beter, lees e.e.a. met een korreltje zout en/of een knipoog. Het is hobby en geen aangenomen werk. Hoewel, voor sommigen onder ons (ik zal geen namen noemen, maar duizenden hebben ze al gevonden):lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Geocaching.BE gebruikt dezelfde forumsoftware (v3.1.3) met volgende instellingen:

 

  • Reputation type = "Positive Reputation Points"
  • Maximum number of positive reputation points this group (members) can give in a 24 hour period = 5
  • Can view who gave reputation? yes

 

Kijk aan, dus met de software is dus wel degelijk uitsluitend positief en niet-anoniem te waarderen.

 

Waarom wordt daarover hier op het forum met geen woord over gerept :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat men dus als try-out snel overstappen naar het systeem dat blijkbaar voor het merendeel wordt gevraagd (als men uberhaubt een systeem wil en eigenlijk is dat nog steeds nee;

 

Het systeem waarbij men niet anoniem, enkel positief en voor iedereen kan stemmen.

 

En dan gaat men in december vergaderen en kan men beslissen het weer af te voeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat men dus als try-out snel overstappen naar het systeem dat blijkbaar voor het merendeel wordt gevraagd (als men uberhaubt een systeem wil en eigenlijk is dat nog steeds nee;

 

Het systeem waarbij men niet anoniem, enkel positief en voor iedereen kan stemmen.

 

 

In dat geval krijgen zelfs moderators alleen maar positieve waarderingen. Als dat niet aanspreekt dan weet ik het ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat men dus als try-out snel overstappen naar het systeem dat blijkbaar voor het merendeel wordt gevraagd (als men uberhaubt een systeem wil en eigenlijk is dat nog steeds nee;

 

Het systeem waarbij men niet anoniem, enkel positief en voor iedereen kan stemmen.

 

En dan gaat men in december vergaderen en kan men beslissen het weer af te voeren

 

 

Lekker doorgaan met dat gezaag en vooral niet luisteren naar bijna 80% van de stemmers die het niks vinden.

 

 

@Mods quotes zijn voor de leesbaarheid dus graag laten staan :)

Beide posts geven dus aan wat misschien 90% van de mensen denk... zou het dus niet beter zijn eerst te kijken wat je met de software kan doen, dan 3 combinaties kiezen en deze voorleggen. Dit gedoe houdt de mensen hier al een paar dagen bezig en ik zie nog maar weinig waardevolle draadjes worden geopend die er echt toe doen. De stichting moet niet vergeten wat de doelstellingen zijn....... het systeem zoals geïntroduceerd draagt niet bij aan de feestvreugde.. Het kan echt niet moeilijk zijn de informatie te vinden die wij als forum gebruikers van het web hebben gehaald en gekeken hebben bij onze Belgische collega's :)

 

Ik denk dat het systeem zoals in België is ingevoerd ook hier kan werken, wat ik tot nu toe in Nederland zie is dat mensen gewoon maar wat klikken (heb ik zelf ook gedaan) waardoor je niet kan spreken over een test. In acceptatie testen worden doelen geformuleerd en gesproken met gebruikers om er zekere van te zijn dat de aanpassingen of vernieuwingen optimaal kunnen worden beoordeeld...

 

Dus het systeem hoeft niet te verdwijnen maar het zou aardig zijn als jullie als vrijwilligers de feedback zouden oppakken van de gebruikers en niet gaan wachten tot december om tot de conclusie te komen dat dit het niet gaat worden. en oja het systeem bij global is ook wel aardig, bedankjes voor een bepaalde post. Klinkt veel leuker en is ook een meer redelijk systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...