Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na bijna 900 gevonden caches begin mijn huidige gps (Garmin Vista) tekenen van satalietmoeheid te vertonen. (mini usb aansluiting werkt heel erg slecht, en de display zit vol krassen en schrammen rubber zit er los omheen)

Dus tijd voor iets nieuws :)

Nu viel mijn/ons og op de Garmin 550t, maar nu lees ik dat de levensduur van de baterijen slechts 6 uur is.

Dat vind ik vrij weinig. Heeft iemand daar ervaringen mee. en mogelijk nog andere slechte/goede ervaringen?

Geplaatst

de batterij is inderdaad erg kort een uur of 8 bij ons , gebrui je de camera wat vaak wordt het een uur of 6 inderdaad, wij hebben oplaadbare batterijen en voor we gaan cachen 2 volle erin en 2 reserve volle mee.

Verder een pracht apparaat met veel funkties. Wij zijn erg tevreden erover.

Geplaatst

levensduur helemaal afhankelijk van wat je ermee doet. Overdag als er voldoende licht is, heb ik de achtergrondverlichting uitstaan en dat scheelt een slok op een borrel. Ook veel waypoints aanpassen, zoomen e.d. kost levensduur.

Verder is het type batterij erg belangrijk. De meegeleverde Garmin accu's houden het het beste uit: geen probleem om een hele dag mee te cachen. Ik heb ook Duracell accu's, maar die gaan toch wel minder lang mee (of zijn ze gewoon ouder en halen ze daardoor de capacaiteit niet meer?).

Ik heb wel altijd een of twee reserve-sets batterijen bij me als ik lang op pad ben.

En in de auto heb ik hem altijd aan een USB voeding zitten.

Verder ben ik heel enthousiast over dit type, maar zorg er wel voor dat je een scherm protector neemt: omdat het een touch screen is, zit hij anders binnen de kortste keren onder de krassen, speciaal bij het cachen, ik heb tenminste nog wel eens wat aarde of zand aan mijn handen zitten.

Geplaatst

De batterijduur is inderdaad vrij beperkt. Als wij er een dag mee op pad gaan, dan zijn ze na een uur of vijf wel op. De verlichting staat wel op max (meestal) en ook het kompas staat aan. Op die punten zou je iets kunnen bezuinigen.

Dus is het parool: altijd een tweede set opgeladen batterijen meenemen.

Voor de rest zijn wij er dik tevreden mee!

Geplaatst (bewerkt)

Na bijna 900 gevonden caches begin mijn huidige gps (Garmin Vista) tekenen van satalietmoeheid te vertonen. (mini usb aansluiting werkt heel erg slecht, en de display zit vol krassen en schrammen rubber zit er los omheen)

Dus tijd voor iets nieuws :)

Nu viel mijn/ons og op de Garmin 550t, maar nu lees ik dat de levensduur van de baterijen slechts 6 uur is.

Dat vind ik vrij weinig. Heeft iemand daar ervaringen mee. en mogelijk nog andere slechte/goede ervaringen?

Ik zou die 'T' achtewegen laten. Het enige verschil is dat je er meer voor betaald en waardeloze kaarten erbij krijgt.

bewerkt door Vasc0
Geplaatst

De 550 (zonder T) is er volgens mij niet meer. Wel de 450 (met en zonder T).

Ik heb zelf de 550 en ben dik tevreden. Ik heb er 4 Ansmann 2850mAh oplaadbare batterijen bijgekocht. Geen overbodige luxe!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Wij gebruiken oplaadbare batterijen van het merk SANYO beter bestaan er niet.

Zoek maar eens bij www.google.nl

Groetjes van Appie uit Delft. [team AppieEnJoke]

Geplaatst
nog andere slechte/goede ervaringen?

Ja, slechte...

Na 3 maanden zat er een "sterretje" in het touchscreen, nochtans behandel ik mijn GPS met veel zorg in een hardcover en heeft een screenprotector.

Tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe het sterretje erin gekomen is.

Tevens is het zo dat Garmin in BE en NL de touchscreens van de Oregon NIET kan herstellen (nochtans in UK en US wel) omdat zij geen hersteldienst hebben. Garmin stelt een omruiling voor, waarbij je €100 korting krijgt bij aankoop van een nieuw toestel...

Mijn conclusie:

Het zwakke punt van de Oregon is het touchscreen (is niet bestand tegen een stootje).

De Oregon x50 vind ik NIET robuust genoeg voor geocaching en over de Garmin repair service ben ik totaal niet tevreden.

NOOIT geen Oregon x50 meer.

Lees hier meer ivm Oregon touchscreen breuk.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik stel hem in op batterij spaarstand en de schermverlichting erg laag. Dan gaat ie echt wel langer mee dan 6 uur. Ik gebruik oplaadbare batterijen van GP (2700 mA).

Geplaatst

Wij hebben ook een 550 en met de schermverlichting laag (overdag) en Eneloop (Sanyo) batt. van 2.000 mAh doen we er zeker 10 uur mee. Nu gaan wij nooit de deur uit zonder reserve batt. dus een (paar) extra (setjes) is geen overbodige luxe. Gisteren trouwens nog een nachtcache gelopen op de scherverlichting van de 550 (maar dat was om zo min mogelijk aandacht te trekken van een 'achtervolgend' team :-)

ps: de batterijen zitten er overigens nog steeds in en de gps heeft nog 2 streepjes prik.

Geplaatst

Ik zou die 'T' achtewegen laten. Het enige verschil is dat je er meer voor betaald en waardeloze kaarten erbij krijgt.

Dat is niet het enige verschil.

De T-versie heeft 4 GB interne geheugen. De versie zonder T maar 250 MB.

Waardeloze kaarten eraf en je hebt genoeg ruimte voor bruikbare kaarten.

Geplaatst

Voor dat prijsverschil hoef ik niet zoveel extra geheugen, waar heb je dat voor nodig, een 4gb kaartje erin werkt net zo goed is is veel goedkoper.

Geplaatst

Ik stel hem in op batterij spaarstand en de schermverlichting erg laag. Dan gaat ie echt wel langer mee dan 6 uur. Ik gebruik oplaadbare batterijen van GP (2700 mA).

Hoe is de gps ontvangst in de batterij spaarstand? Bij mijn gpsmap gaat het zwarte pijltje lange tijd rechtdoor terwijl ik allang afgeslagen ben.

Garmin is er volgens mij nu ook wel achter dat een touch screen device geen outdoor device kan zijn. Kras bestendigheid, batterij verbruik.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb de 550t en hij bevalt prima :thumbup: . De fotofunctie vind ik erg handig.

Ik heb er gelijk een hoes bij gekocht om krassen op het scherm te voorkomen. De hoes bevalt me echter helemaal niet :thumbdown: omdat ik het touchscreen niet prettig kan bedienen.

Ik ga het screen daarom beveiligen met Invisible Shield. Daar hoor ik wisselende berichten over, maar ik wil het gewoon zelf ervaren.

Ik doe overigens niets om de batterijen te sparen. Ze gaan dan 5 tot 6 uur mee. Met 2 paar reservebatterijen in de tas zit ik nooit zonder stroom.

groet,

Herman.

bewerkt door herm
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...