sloppie Geplaatst 12 augustus 2010 Geplaatst 12 augustus 2010 Hallo allen! Ik ben nu twee maanden in het bezit van een oregon450. Op vakantie in Zwitserland merkte ik een breuk op in mijn scherm, navigatie van het touchscreen bleek onmogelijk. De Oregon zat, zoals gewoonlijk in zijn beschermhoes. De beschermhoes zag er nog onbeschadigd uit. Ik heb dus geen idee hoe de breuk is ontstaan, waarschijnlijk toch door te veel druk op het scherm. Navraag bij Sailtron wees uit dat het scherm niet te vervangen is en dat het apparaat als afgeschreven beschouwd dient te worden. Ik moest hem opsturen en zij zouden de breuk beoordelen en een omruilvoorstel doen. Hierop wacht ik nu. Ik ben hierover toch wel teleurgesteld, juist omdat het apparaat als een rugged device wordt verkocht en ik met mijn 60CSx op dat gebied erg tevreden was. Had ik toch maar gewacht op de 62s maar ja dat wist ik toen niet. Ik ben benieuwd of anderen met de Oregon serie ervaringen op het gebied van glasbreuk hebben. Ik hoor graag van jullie ervaringen, in ieder geval vind ik de Oregon te gevoelig voor breuk en zeker geen rugged device Sloppie
lianilsa Geplaatst 14 augustus 2010 Geplaatst 14 augustus 2010 Hoi Sloppie, Toeval bestaat niet, gezien mijn onderstaande verhaal. In de vakantie heb ik bij het terugleggen van een cache in een boom per ongeluk mijn GPS onzacht in aanraking laten komen met diezelfde boom. Resultaat: een ster in het scherm van de Oregon 450, twee maanden oud. Snik, snik. Gelukkig had ik mijn oude vertrouwde 60Cx ook nog bij me, zodat we door konden cachen. Gegeven het feit dat de 60Cx vele malen is gevallen, ergens tegenaan is gebotst, etc. heb ik de stellige indruk dat in ieder geval het scherm van de Oregon vele malen gevoeliger is. Inmiddels is de Oregon retour naar de importeur via Notter in de hoop dat er iets aan gedaan kan worden danwel dat Garmin met een redelijk voorstel komt. Gezien jouw ervaringen is dat twijfelachtig. Toch wel heer erg zonde van een net nieuw apparaat en een teleurstelling over de duurzaamheid. Wellicht is een 62 een beter alternatief en meer bestand tegen onze hobby. In het Notter-forum is een poll waar de robusstheid van o.a. 60 en Oregon wordt vergeleken. Ik heb daar het voordeel van robuustheid aan de 60 gegeven.... Groeten, LianIlsa
DanPan Geplaatst 21 augustus 2010 Geplaatst 21 augustus 2010 (bewerkt) Vandaag een dagje gaan cachen maar in mineur afgesloten Toen ik terug in de auto stapte merkte ik een sterretje in het touchscreen van mijn 3 maanden oude Oregon 450 en is nu volledig onbruikbaar. Hoe het sterretje erin gekomen is, is voor mij nog steeds een raadsel aangezien mijn Oregon een protection shield heeft , ik hem met zachtheid behandel en steeds in een beschermhoesje steek. Mijn Oregon hangt aan een necklace en is vermoedelijk "gebotst" tegen de sluiting van mijn broeksriem. Mijn conclusie: het zwakke punt van de Oregon x50 is duidelijk het touchscreen en is NIET robuust genoeg voor geocaching!! Mijn volgende wordt waarschijnlijk een 62s. Een teleurgestelde Oregon bezitter... 22 augustus 2010 bewerkt door DanPan
Team WilP Geplaatst 21 augustus 2010 Geplaatst 21 augustus 2010 Oregon 450 bijna 5 maanden oud met ook al 2 krasjes en een slechte ervaring met een ZAGG shield
GeoGerard Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 De LCD schermen worden ook gerepareerd ... LINK Wellicht dat je er wat aan hebt.
montebaldo Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Oregon 450 bijna 5 maanden oud met ook al 2 krasjes en een slechte ervaring met een ZAGG shield voor mij ook nooit geen Zagg meer. ik heb hem laatst verwijderd omdat ik hem niet fijn vond en hij er niet glad meer op zat daarna was mijn Oregon regelmatig uit balans en werkte alles niet goed meer. je moest duidelijk boven of net naast de ikoontjes op het scherm drukken na enige tijd ging mij een lampje op: calibreren dat heb ik gedaan en toen was het weer goed maar het probleem blijft zich met tussenpozen herhalen gr Montebaldo
DanPan Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) De LCD schermen worden ook gerepareerd ... LINKWellicht dat je er wat aan hebt. nog ééntje in de UK 22 augustus 2010 bewerkt door DanPan
GeoGerard Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Als je de GPS verstuurd, dan wel aangetekend en met een verzekering (verlies / transportschade) erbij. ps. en haal de MicroSD en overige data eruit. 22 augustus 2010 bewerkt door GeoGerard
DanPan Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Voor de handige harry's onder ons : Touch Screen Digitizer Garmin Oregon 300 400T 400C 400I, maar spijtig genoeg nog niet voor x50 gevonden.
GeoGerard Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Krassen en breuken in het glas vallen volgens mij niet onder de garantie, maar ik denk wel dat Sailtron geacht moet worden om tegen een redelijk / laag bedrag het euvel te verhelpen (zeker bij nieuwe GPS apparaten). 22 augustus 2010 bewerkt door GeoGerard
sloppie Geplaatst 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Krassen en breuken in het glas vallen volgens mij niet onder de garantie, maar ik denk wel dat Sailtron geacht moet worden om tegen een redelijk / laag bedrag het euvel te verhelpen (zeker bij nieuwe GPS apparaten). Mijn Oregon teruggestuurd naar Sailtron, deze gaven mij aan dat het appaat niet gemaakt kan worden het apparaat is te kompakt, waardoor het niet mogelijk zou zijn het scherm te vervangen, maar zij gaan mij een omruilvoorstel doen naar een 450 of een 62s(t). Maar in het emailaanbod stond niets over de 62 <boeh>, zie hier onder: Na onderzoek van uw reparatieopdracht is geconstateerd dat het aangetroffen defect niet onder garantie kan worden hersteld. Graag willen wij u dan ook verzoeken om ons te laten weten welk van de onderstaande 3 mogelijkheden u wilt laten uitvoeren. A) Vervangen voor een Oregon 450. De kosten hiervan bedragen: €171,- ex BTW plus €12,50 ex BTW order en behandelkosten. Vervanging niet uitvoeren en het defecte apparaat (ongerepareerd) retourneren. Onderzoeks- en behandelkosten worden gefactureerd. De kosten hiervan bedragen: €12,50 ex BTW C) Vervanging niet uitvoeren, De rechtmatige eigenaar van het apparaat doet afstand van het defecte apparaat en wordt niet teruggestuurd. Er worden geen verdere onderzoekskosten in rekening gebracht. (Er volgen dus geen verdere facturen). Tja, zeg zelf er blijft weinig te kiezen! Na een telefoontje werd mij gemeld dat het door een harde klap met een scherp object is gebeurd, ik vraag me af waarom dan geen afdruk in de beschermhoes is te zien. Ik ben dus geen zins blij met dit voorstel en heb dit ook gemeld. Ik ga dan ook met de grootste tegenzin in op het voorstel onder A, anders heb je helemaal niets, toch. O ja wat betekent: Oregon® Advanced, rugged, touchscreen handhelds. Dit staat op de Garmin site, moet het apparaat toch tegen een stootje kunnen. Volgens mij moet ik gewoon de handelarenprijs betalen, kost Sailtron niets, maar mij wel dus! Ik ben dan ook ontevreden, vooral omdat ik hier nu zie dat ze in de UK wel gerepareerd kunnen worden of toch niet... De Oregon 450 staat namelijk niet in het lijstje! In de states zag ik dat de Oregon met lagere nummers voor $100 gerepareerd worden! Sloppie 22 augustus 2010 bewerkt door sloppie
fam. Fransen Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Ik weet dat het een open deur is maar meld het toch maar even: het nadeel aan hard en softcovers is dat er vaak een vakje inzit voor reserve batterijen. En als je die verleiding niet kan weerstaan en er inderdaad reservebatterijen instopt loop je een grote kans op een breuk in je scherm (zegt de ervaringsdeskundige, gelukkig niet bij mijn Oregon maar bij een iets "goedkoper" fototoestelletje). De batterijen drukken op een klein oppervlak van je scherm en een kleine tik is al genoeg voor een breuk. Ik heb de oregon al regelmatig laten stuiteren (met en zonder de hardcover) maar tot nu toe nog geen schade. Blijf het een prima outdoortoestel vinden.
GeoGerard Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Bedoel je deze hardcover voor de Garmin Oregon? Denk dat ik deze dan ook maar aanschaf ... 22 augustus 2010 bewerkt door GeoGerard
sloppie Geplaatst 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst 22 augustus 2010 (bewerkt) Ik weet dat het een open deur is maar meld het toch maar even:het nadeel aan hard en softcovers is dat er vaak een vakje inzit voor reserve batterijen. En als je die verleiding niet kan weerstaan en er inderdaad reservebatterijen instopt loop je een grote kans op een breuk in je scherm (zegt de ervaringsdeskundige, gelukkig niet bij mijn Oregon maar bij een iets "goedkoper" fototoestelletje). De batterijen drukken op een klein oppervlak van je scherm en een kleine tik is al genoeg voor een breuk. Ik heb de oregon al regelmatig laten stuiteren (met en zonder de hardcover) maar tot nu toe nog geen schade. Blijf het een prima outdoortoestel vinden. Dat stuiteren had ik misschien ook moeten doen, maar bij geen van de gebruikers met een breuk is er sprake van stuiteren maar waarschijnlijk klein stootje op een ongunstige plek van de Oregon. Ik hoop dat jij er gelukkig mee blijft, voor mij liever geen Oregon meer! Maar ja ik heb dan ook een andere ervaring en pijnlijk dure... Sloppie 22 augustus 2010 bewerkt door sloppie
Aanbevolen berichten