Jersepe Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 (bewerkt) Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn caches om te zetten naar "members only". Ik heb een paar redenen daarvoor: 1. Het aantal ééndagsvliegen stijgt de laatste tijd. GPS-technologie is tegenwoordig in zoveel apparaten te vinden. Er "struikelen" steeds meer mensen het geocachewereldje in. Ik merk dat ik de laatste tijd veel vaker mailtjes krijg van mensen die een stash niet kunnen vinden. Na het bekijken van het profiel zie ik dat ze nog niet veel caches hebben gevonden. Ook lees ik regelmatig logjes van mensen die een TB/Coin als goodie zien. Het argument van "hang er dan een kaartje aan" is in mijn opzicht niet geldig. Je wordt geacht eerst eens de regels van het spel te bestuderen, voor je op pad gaat. 2. Ik denk dat er veel meer potentiële rippers rondlopen dan een paar jaar geleden. Mensen spelen met hun mobieltje, komen geocache-modus tegen, gaan eens kijken en vinden een doos. De fatsoenlijke onder hen laten het keurig liggen, maar de onfatsoenlijke? 3. Ik krijg een punthoofd van het "downtraden". Zouden premium members beter traden (of helemaal niet)? Ik stel me zo voor dat wanneer je bereid bent om wat meer voor je hobby uit te geven, je ook wat meer aandacht aan deze hobby wilt besteden. Wat vinden jullie hiervan? Zijn er leggers onder jullie die ervaring hebben opgedaan met het omzetten van hun cache naar "members only" of andersom? Hoe pakte het uit? En zijn premium caches meestal beter dan de gemiddelde cache? Als dat laatste het geval is, moet ik maar eens kijken of mijn caches boven het gemiddelde uitkomen (oh, oh, daar gaan we weer over de kwaliteit ) reden edit: spelfouten 27 september 2010 bewerkt door Jersepe
@rend Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar verwacht dat we weer een paar pagina's discussie voor de boeg hebben. Er is al eens zo'n draadje geweest maar ik ben geen ster in zoeken naar oude info.
friekje Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Jij ben toch ook een keer begonnen met cachen,of ben jij met 150 founds gestart
getzie family Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Probeer het eens uit met 1 of 2 caches, kijken wat er uit komt leuk onderzoekje.
Jersepe Geplaatst 27 september 2010 Auteur Geplaatst 27 september 2010 Jij ben toch ook een keer begonnen met cachen,of ben jij met 150 founds gestart Ik ben inderdaad niet met 150 found begonnen, maar ik ben wel heel bewust met de hobby begonnen. Ik ben begonnen met 1 ster caches om te oriënteren, en niet met caches met en hogere moeilijkheidsgraad.
mmjjt Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Voor sommige caches die bijvoorbeeld in de buurt van vakantieparken liggen en makkelijk te vinden coinhotels lijkt mij dit een goed idee. Deze worden te gemakkelijk bezocht door eendagscachers of verzamelaars met een Iphone Ook het in het veld loggen en dus vaak meteen maar grabben van een coin of TB valt m.i. onder de android cachers zonder regelkennis.
De Wijngemachtigde Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Ik vind het geen slecht plan. Ik weet dat Masterchef in de polder aardig wat Premium Member only caches heeft liggen vanwege de moeite en kosten die hij in die specifieke caches had gestopt, en derhalve voor deze caches een wat selectiever publiek wilde trekken. Ik kan hem geen ongelijk geven, en heb inmiddels gezien wat hij bedoeld met 'meer moeite en kosten'. Zonder over kwaliteit te beginnen heb je bij dat soort caches ook meer kans op een wow-gevoel.
volksdansje Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Alleen jammer dat je de members only caches niet als een stipje op de kaart kunt zien, zou eigenlijk ook een mogelijkheid moeten worden dan.
Heracross Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 (bewerkt) Alleen jammer dat je de members only caches niet als een stipje op de kaart kunt zien, zou eigenlijk ook een mogelijkheid moeten worden dan. Wat is hier het voordeel van? Zodat niet members weten wat ze missen? (en toch lid worden)? 27 september 2010 bewerkt door Heracross
TeamH2Assen Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 (bewerkt) Ik ben hier zeker geen voorstander van. Ik cache zelf al jaren, (sinds 2005, hoewel hiernaast iets anders staat) maar door tijdgebrek doen we het maar zeer af en toe. Het aantal caches is mijns insziens niet het geschikte instrument om te meten/te bepalen of mensen al dan niet een eendagsvlieg zijn(en als ze dat wel zijn, nou wat dan nog) en wel of niet netjes met de caches omgaan. Ook zegt het niets over de kwaliteiten van de cacher. Er zijn heel slimme cachers onder ons die nog maar weinig caches op hun naam hebben staan, puur omdat ze zeer kritisch zijn in hetgeen ze wel of niet gaan zoeken of omdat ze meer te doen hebben dan cachen alleen. En hoe frequent een ieder van ons wil cachen, bepaalt hij of zij toch zelf? Onfatsoenlijke mensen heb je overal... helaas. Ook al in geocacheland, helaas. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je ontzettend baalt van rippers en mensen die slecht met de caches omgaan. Maar om ze dan alleen te laten zien aan premium members... jammer. Het betekent voor mij een tweedeling in de cachescene... Laten we het lekker voor iedereen toegankelijk houden. Wel zo aardig. 27 september 2010 bewerkt door TeamH2Assen
Beukenootje Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Vraag eens naar de ervaringen op www.geocaching.nl Rond Zwolle liggen behoorlijk wat premium-member caches. Reej en De Roode Loper hebben veel van hun caches 2(?) jaar geleden op PMO gezet om dezelfde redenen als jij aangeeft. Na een jaar zou evaluatie volgen, maar die heb ik nog niet gezien. Maar de caches zijn nog steeds PMO, dus blijkbaar bevalt het goed...
Charissa1404 Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Ik vind eerlijk gezegd dat je de cachers met de kleine portemonnee benadeeld door een cache alleen zichtbaar te maken voor premium members. ik zeg dus
team nessa Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 (bewerkt) Ik kan me er zeker wel in vinden. Tegenwoordig lees je steeds meer; hallo, ik ben ook begonnen met geocachen, wat moet ik doen? Zo ook de mailvragen enzovoort. Men wil alles maar op een presenteerblaadje en zelf niks meer uitzoeken. Oppassen voor dreuzels? Nee, joh, iedereen mag zien wat we doen. Toen wij begonnen hebben we zelf uitgevogeld wat de bedoeling was en wat de regels waren en hoe je overal mee omgaat ipv direct te gaan vragen en mailen. De cachers met een kleine portemonee benadelen is de grootste onzin die er is. Een pm lidmaatschap kost maar $30.- per jaar, iets meer als €20 euro dus. Dat bedrag gaat er in een weekend al door aan brandstof om nog maar te zwijgen van dure apparatuur waar wel geld voor is. 27 september 2010 bewerkt door team nessa
De Roode Loper Geplaatst 27 september 2010 Geplaatst 27 september 2010 Krijg via twitter de oproep dat mijn mening wordt gevraagd Ik heb om verschillende redenen een tijdje geleden al onze caches PM gemaakt. Eén van de redenen was het slecht terug leggen van een cache. Een andere reden was dat mensen over privé terrein gingen lopen. Ik ben hier later gedeeltelijk op teruggekomen om de niet pm-ers ook wat caches te kunnen laten doen. De caches die geen micro zijn zijn alleen nog pm. Waarom zou je trouwens geen PM worden. Er worden vele euro's aan benzine verreden om te cachen. Die 30 dollar lijkt me ook wel kunnen . Een tijdje geleden is hier een beste discussie over geweest, vooral omdat ReeJ en ik onafhankelijk van elkaar bijna tegelijkertijd caches pm hebben gemaakt.
Aanbevolen berichten