Spring naar bijdragen

Wanneer Hint Gebruiken.


expir_bofh

Aanbevolen berichten

Inmiddels begin ik nu wel wat door te krijgen waar een cache kan liggen. Soms moet ik het zelfs zonder hint doen, maar heel vaak zit die er wel bij. Maar het woord hint zegt het al: een zetje in de goede richting. Is het nu eigenlijk de bedoeling om eerst zonder hint te zoeken, of mag ik dat zelf weten of ik hem gelijk gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat mag je helemaal zelf weten.

Er zijn er die de hint direct gebruiken, er zijn er die de hint het liefst niet gebruiken.

Zelf gebruik ik de hint wel snel(ler) wanneer ik op een plek zoek, die bij dreuzels opvalt door langdurig gezoek.

Daar vind ik, hoe minder je opvalt hoe beter en lijkt het jammer dat een hint dan soms ontbreekt.

Het snel vinden van een cache op een drukke plaats is belangrijk om te voorkomen dat de cache, door anderen, ontdekt wordt.

Een herkenningsteken is dan ook fijn, maar dat wordt in Nederland niet zo vaak gebruikt.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent er inderdaad vrij in en bovendien hoef je het ook niet in je log te vermelden wat je met de hint hebt gedaan.

(Al vind ik het, als eigenaar van een cache, wel leuk om te zien of de hint vaak nodig is en of de hint dan ook helpt. Ik zeg het daarom, als cachezoeker, wel in mijn logs of ik de hint heb ontcijferd en of dat ook geholpen heeft.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In steden met veel muggles in de buurt en/of camera's pakken vrijwel meteen de hint erbij als de verstopplek niet duidelijk is. Zeker wanneer het gevaar op loer ligt dat je op een ongewenste plek loopt te zoeken; in de breedste zin, dus in een woonwijk maar ook als de cache in een troepbosje ligt met rommel en/of excrementen (netjes gezegd toch? :)).

 

In de natuur gebruiken we altijd eerst onze eigen speurneus, meestal is dit voldoende...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, inderdaad! Het coord is inmiddels aangepast .. gelukkig maar voor de bewoner wiens tuintje inmiddels is omgeploegd :-)

 

Ennuh in de cache stond dat je niet voor overlast moet zorgen, daar hij anders snel weg is.

 

Geldt dat ook voor leggers??? ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overigens is niet elke hint echt bruikbaar, ik heb me laatst suf lopen zoeken, hint ontcijfert: "deze verstopplaats verwacht je niet". Wekt waarschijnlijk niet veel verbazing als ik zeg dat ik daar niet echt mee op schoot. :cry:

 

De leukste die ik tegenkwam was: 'Bij een boom', en waar was ik ?

Juist in een bos (met heel veel bomen)

 

Heb hem maar laten zitten en ben weggegaan.

 

Wij proberen eerst zonder (afhankelijk van het aantal sterren.

Komen we er niet uit, dan kijken we naar de hint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overigens is niet elke hint echt bruikbaar, ik heb me laatst suf lopen zoeken, hint ontcijfert: "deze verstopplaats verwacht je niet". Wekt waarschijnlijk niet veel verbazing als ik zeg dat ik daar niet echt mee op schoot. :cry:

 

De meest irritante hint en dan met name in het buitenland is: "See spoiler picture". Aangezien wij altijd paperless cachen en veel caches meenemen (we weten nooit waar we uitkomen) hebben wij deze vrijwel nooit bij ons.

 

Maar goed, soms lijkt een hint in eerste instantie niet behulpzaam maar blijkt eerst het kwartje te moeten vallen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overigens is niet elke hint echt bruikbaar, ik heb me laatst suf lopen zoeken, hint ontcijfert: "deze verstopplaats verwacht je niet". Wekt waarschijnlijk niet veel verbazing als ik zeg dat ik daar niet echt mee op schoot. :cry:

 

Inderdaad. Of je ontcijfert de hint er er komt: "Een hint is niet nodig".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overigens is niet elke hint echt bruikbaar, ik heb me laatst suf lopen zoeken, hint ontcijfert: "deze verstopplaats verwacht je niet". Wekt waarschijnlijk niet veel verbazing als ik zeg dat ik daar niet echt mee op schoot. :cry:

 

De leukste die ik tegenkwam was: 'Bij een boom', en waar was ik ?

Juist in een bos (met heel veel bomen)

 

Heb hem maar laten zitten en ben weggegaan.

Ja, dat heb ik ook meegemaakt. We hebben toen nog wat gezocht en de cache bleek inderdaad bij een boom te liggen, alleen een andere boom dan we eerst dachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...