Spring naar bijdragen

Wanneer Hint Gebruiken.


expir_bofh

Aanbevolen berichten

Wij proberen het eigenlijk eerst zonder hint of het moet echt muggle gevoelig zijn.

De volgende hints daar zakt mijn afritsbare geocache broek van af.

 

- Goed zoeken.

- Niet nodig.

- Misschien later.

- Coordinaat is niet nauwkeurig, zoek in een grote straal.

- Zie spoiler foto.

- Deze is onopvallend verstopt.

- Hij ligt er echt.

- De cache is groen. (zit er een ammobox onder de grond)

etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Soms wil het wel eens helpen al wat logjes te lezen, dan weet je ook al snel genoeg of je de hint nodig hebt of niet.

Meestal doe ik ze na even gezocht te hebben ter plaatste ontcijferen (ligt ook wel aan de plek woonwijk veel dreuzels enz). Vaak (niet altijd)zegt

een hint al genoeg en zie je van ver af al wat de met de hint wordt bedoeld en is zoeken al niet meer nodig. Dat is ook niet

altijd even leuk.

 

Mijn mooiste hint "laat je geen rad voor ogen draaien". Hebben ons kapot gezocht maar wel gevonden. Ons draaide het hier

toch wel behoorlijk voor ogen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat vervelend is, als er in de hint staat, die je dus ontcijfert als je de cache niet kunt vinden "Neem een prikstok mee", daar heb je op dat moment ook niets aan.

Zet zo iets gewoon in de beschrijving.

Of deze: "Rol het logrolletje stevig op en plak het plakkertje er weer op!

plaats de cache a.u.b. precies op dezelfde plek terug."

 

Dat stonden we dus handmatig te decrypten 5 minuten voor sluitingstijd van de locatie waar de cache lag :(

Zulke info hoort in de beschrijving. Helaas wordt er door de cachelegger met onze feedback niets gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meest irritante hint en dan met name in het buitenland is: "See spoiler picture". Aangezien wij altijd paperless cachen en veel caches meenemen (we weten nooit waar we uitkomen) hebben wij deze vrijwel nooit bij ons.

Even off-topic @Macsels:

Je kunt bij paperless cachen ook spoiler picture's in de beschrijving op laten nemen. Doe ik altijd als ik paperless aan het cachen ben.

 

on topic:

een hint gebruik ik bijna altijd, vooral in een gebied waar veel muggels zijn, of waar ik anders bang ben teveel te moeten gaan woelen.

Erg irritant zijn hints waar per waypoint wel een hint staat aangegeven. Zet het dan bij de additional waypoints. Of maak je waypoints duidelijker. Als je het doet om de moeilijkheidsgraad op te schroeven; zet dan in de beschrijving dat de waypoints moeilijk zijn en dat juist het plezier moet verhogen.

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hints als "niet nodig" of "misschien later" zijn helemaal geen hints! :angry:

 

Helemaal mee eens. Geef deze feedback dan ook vooral aan de maker van de cache. Die kan de hint immers verbeteren!

 

Een goede hint is de kers op de taart van een goede cache. Als je van kersen houdt, tenminste. Je hoeft 'm niet op te eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig hebben wij tegenwoordig een Iphone met de Groundspeak applicatie. Dan hoef je vooraf niet over de hint, logjes of spoilerfoto's na te denken. Tijdens het zoeken kan je bepalen of je de hint wilt gebruiken, logjes leest, foto's bekijkt of gewoon zelf blijft zoeken. Ideale aanvulling op de nauwkeurige GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...