Spring naar bijdragen

Uitleg In Cache?


Wad-Seekers

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Volgende keer dat ik een ripper tegenkom zal ik hem vragen of het stukje tekst in de cache hem tegenhoudt bij het rippen. :thumbup:

 

Zonder gekheid, ik heb een keer een email gekregen van iemand die een cache van mij had gevonden. Mijn emailadres stond erbij op de tekst, en dus kreeg ik een mail met de melding dat ik de cache bij hem kon komen ophalen. Dus ja, het KAN werken. Ik denk echter niet dat elke "niet-cacher" zich er iets van aantrekt als dat je vraag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de korte en duidelijke tekst "Dit is onderdeel van een spel, laten liggen a.u.b." lijkt me ook beter te werken

dan dat lange verhaal. Dat leest toch niemand ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De koptekst wekt nieuwsgierigheid op bij de toevallige vinder. Die is daarom geneigd juist wel die lange tekst te lezen waarin hem ook nog de mogelijkheid op een "beloning" wordt geboden ("je kan met ons meedoen..."). Probeer jezelf eens in te denken dat je in een bos een kistje vind zonder dat je ook maar iets weet van het Geocachen. Zou je dan ook niet de moeite nemen dat A4-tje te lezen? Die tekst zit echt goed in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bij een cache afgelopen november een jonge knul op een brommertje tegengekomen.

Net toen ik wilde vertrekken, want hij bleef er maar sjekkies zitten roken, klonk het achter me:"Je bent er bijna".

De cachelocatie was zomers zijn visstekje en de hangplek van zijn vrienden uit het dorp.

Misschien op het eerste gezicht wel de jongeren van het soort die we altijd van rips verdenken.

Hij had "dat rare ding" al een tijdje zien liggen en had het nieuwsgierig opengemaakt.

Door een korte uitleg-note in de cache was hij op de site gaan bekijken wat voor spelletje het nu eigenlijk was.

Hij vond het geweldig, vooral het idee dat het over de hele wereld zo ging.

Hij was sindsdien tegenover zijn vrienden de bewaker van de cache, die (soms niet meer zo goed afgedekt) al vlak na plaatsing door hen was gevonden.

Er afblijven zouden ze.

De cache is er nog. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje geleden is er een nep-camera van mij gejat. (Ow really...)

De cache lag toen open en bloot. Een omwonende heeft toen mijn boekje + een travelbug gevonden en deze meegenomen naar huis.

Omdat mijn telefoonnummer altijd in en op de cache staat werd ik gebeld dat ik e.e.a. kon ophalen.

 

Dus namen + telefoonnummers helpen in mijn ogen wel, hele lange verhalen met de uitleg van Geocaching...dat leest echt niemand.

Ik denk persoonlijk ook dat "Laten liggen a.u.b. - spel onderdeel" beter helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van onze caches is eens gevonden door iemand met een metaaldetector. Naast de stashnote binnenin hadden we allicht ook telefoonnummer en mailadres op de sticker staan. Ik werd gebeld door de persoon inkwestie, heb een en ander toegelicht en ook wij hebben er een "bewaker" aan overgehouden die, als 'ie in de buurt is, af en toe gaat kijken hoe het met de cache is. :crybaby:

 

De note zal niet helpen tegen bewuste rips. Als iemand kwaad wil dan zal een briefje hem/haar niet tegenhouden. Maar toevallige vondsten waarbij mensen onverschillig de container weggooien of meenemen (mooi munitiekistje...) worden er vast minder van. En dat is al meegenomen.

 

Toch geef ik ook het advies de sticker op de buitenkant goed te gebruiken. Iemand die een "verdacht" doosje vindt en een explosief o.i.d. vermoed, is waarschijnlijk niet geneigd dit open te maken en ziet dan ook de stashnote niet.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij cache 'Moeras' is op een vroege lentedag door een vogelaar gespot.

Later in de ochtend kreeg ik een agent van politie aan de telefoon en die zou (motoragent) de cache weer terug leggen.

Het was een munitiekistje en de politie geloofde echt niet dat er een bom midden in het moeras verstopt was welk vermoeden de vogelaar wel had.

Dus in dit geval was het uitlegbriefje met naam/telefoon functioneel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mogelijk dat het wel eens heeft geholpen, maar neemt niet weg dat ze kunnen blijven verdwijnen als sneeuw voor de zon en van de meest onlogische cache/aanwijzing locaties.

 

Dus, ja, doe er maar een bericht in en zeker voorzien van e-mailadres. (Mijn telefoonnummer krijgt niemand, want ik hecht aan mijn nachtrust, zondagsrust en alle dagenrust :crybaby: en ik moet ook nog werken. :blink: )

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...