Spring naar bijdragen

In Je Eentje Cachen


JanineBB

Aanbevolen berichten

Meestal cache ik alleen, omdat De Kolonist niet zoveel zin heeft of andere hobby's te doen heeft. Alleen cachen bevalt me prima, helemaal de tijd aan jezelf en geen geleuter met andere mensen. Het liefst cache ik in gebieden waar ik geen kip tegen kom. Ik trek me niks aan van het feit dat ik een vrouw ben. Ik bedenk altijd maar dat het in zo'n afgelegen gebied wel heel toevallig is als ik iemand tegenkom met nare bedoelingen. Zo'n persoon zal eerder zijn/haar heil zoeken in wat dichtbevolktere gebieden. Wel houden caches in bomen en enge rotspartijen mij tegen. Als er een ongeluk gebeurt, is er niemand in de buurt. Die sla ik dus wel over.

 

De Koloniste

bewerkt door De Kolonisten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Soms is alleen cachen heerlijk, gewoon geen gezeur en doen waar je zin in hebt. Vooral heerlijk na een vermoeiende dag op kantoor. Maar met een groepje andere cachers op pad is eigenlijk altijd wel gezellig. En sommige caches zijn bijna niet te doen alleen: extra ogen en een andere manier van denken zijn dan (bijna) noodzakelijk. En natuurlijk is het ook heel leuk om met eht gezin op pad te gaan. We zoeken dan een leuke wandeling, meestal in de natuur, die niet te ver is voor de kleine beentjes van Le Petit Comte.

Verder ben ik nog van mening dat een plek geen goede cacheplek is als je je er ongemakkelijk voelt. Dat moet niet voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janine,

 

Hier ook nog een vrouwelijk groentje. Ik voel me ook niet echt gemakkelijk als ik langzaam lopend het nulpunt aan het zoeken ben in een omgeving waar mensen rondlopen :lol1:

Ik bedoel; naar een beeldje (hier moet het echt zijn) midden op een pleintje KIJKEN kan nog wel, maar daarna er ook nog aan staan "frummelen"?

Laatst nog een half uur door de bosjes lopen struinen.... Maar ja, man of vrouw maakt dan niet zoveel uit, denk ik. Bosjes zijn bosjes :thumbup:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er serieus over nagedacht heb om een soort bescherming voor mezelf mee te nemen, als vrouw alleen ben je sowieso wat kwetsbaarder.

 

"Door de weeks" ga ik in mijn eentje op stap en zoek caches in de buurt. In het weekend zoek ik ze wat verder weg om met man en honden te kunnen wandelen.

Ik merk wel dat het verschil maakt of je alleen of met z'n tweeën bent. Ik durf dan inderdaad wat meer omdat de situatie dan iets "normaler" is, je kan dan "gewoon" even praatje maken. En ook een afgelegen bos inlopen is dan geen probleem.

 

Ik denk dat als je er wat langer mee bezig bent je wel contacten gaat leggen en met iemand anders een team zou kunnen vormen.

 

groetje,

Helene

 

PS: Hallo allemaal, ik lurk al een tijdje mee, nu pas mijn eerste post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......

Vorig jaar bijna verdwaald......

Hoe kan dat nou???

elke gps heft toch een tracklog.....

en ook handig voordat je gaat wandelen ff locatie cachevehikel prikken :lol1:

:thumbup::lol1:

 

Ja, klopt helemaal.

Alleen, dan moet je wel opgeladen extra batterijen meenemen. Die in de GPS waren op dat moment dus leeg. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, heb je ook iets aan ervaringen ‘uit het verleden’? Tegenwoordig cache ik nauwelijks meer omdat er in de buurt nog zelden een cache bij komt die ik leuk vind (= lange natuurwandeling). Maar zulke caches heb ik vaak als vrouw in mijn eentje gelopen, met veel plezier en zonder dat ik me ongemakkelijk voelde.

 

Net als De Koloniste ben ik er altijd van uitgegaan dat enge mannen zich voornamelijk ophouden op plekken waar te scoren is (om het zo maar uit te drukken) en dat is geen twee uur gaans van de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Wel grappig in dit verband is de keer dat ik lekker zat te lunchen op een picknickbank (de enige in de buurt) toen er een andere (mannelijke) wandelaar aan kwam. Die voelde zich bijzonder ongemakkelijk toen hij vroeg of hij erbij mocht komen zitten, want hij had het idee dat ik misschien zou denken dat hij foute bedoelingen had!

 

Alleen cachen/wandelen heeft ook voordelen. Je wordt niet afgeleid door geklets en kunt dus meer genieten van je omgeving. Ik maakte op mijn solotochten altijd veel meer natuurfoto’s dan wanneer ik met meer mensen op pad was. Doordat je stiller bent heb je ook meer kans om wild te zien (o.a. een groep van drie wilde zwijnen!). En onderweg word je als alleengaander vaker aangesproken (“Bent u de weg kwijt?”) dan wanneer je in een groep loopt. Dat levert soms een leuk praatje op want de gemiddelde natuurwandelaar vertelt – net als ik - graag over wat hij/zij in de omgeving gezien heeft.

 

Dat alles geldt voor natuurwandelingen. In de bebouwde omgeving ligt dat anders, ook voor mij. Daar cache ik dus niet graag. Tip voor caches die in een voortuin lijken te liggen: gewoon aanbellen en vragen. En voor caches in de bebouwde kom in het algemeen: gebruik een officieel uitziend clipboard voor je cachepapieren, dan denken veel mensen dat je iets aan het controleren of opmeten bent.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Janine,

 

ik ben ook een vrouwelijk groentje, en ik cache samen met mijn zoontje (8).

 

Niet helemaal alleen dus, en ik zoek ook echt caches in de buurt die niet te ver en niet te moeilijk zijn.

 

Een voortuincache heb ik nog niet gedaan, maar ik denk ook niet dat ik dat gauw zou doen .

Misschien idd over een poos, als ik er wat meer gevonden heb.

 

groetjes,

Bowyer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache over het algemeen alleen. Ik kan dan mijn eigen tempo bepalen, mijn eigen uitdagingen aangaan en beslissen wanneer ik stop of niet.

Wat wel vervelend is zijn caches die bij speeltuinen liggen. Zo heb ik hier in de buurt eens ruim een kwartier gezocht naar een plaatje met een coordinaat. Daarbij ook de speeltoestellen bekeken. Als man alleen kun je dan wel eens geassocieerd worden met een type 'mens' waarvan ik hoop dat ik er geen ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, nee wij gaan meestal met zijn tweeen. Als er een cache is geplaatst in een woonwijk gaan we duidelijk zichtbaar te werk. dwz niet stiekem doen maar duidelijk op de GPS kijkend waar we moeten zijn. Het is een schaamte die je moet overwinnen dat klopt en eigenlijk heb ik het niet zo op dit soort caches. De bewoners van die wijk zullen het wel weten denken wij, zoniet dan leggen we het even uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt!

Ik dacht dat ik de enige zou zijn die zich 'bezwaard' zou voelen tijdens het alleen cachen, maar dat is dus niet zo!

Groetjes van Janine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache over het algemeen alleen. Ik kan dan mijn eigen tempo bepalen, mijn eigen uitdagingen aangaan en beslissen wanneer ik stop of niet.

Wat wel vervelend is zijn caches die bij speeltuinen liggen. Zo heb ik hier in de buurt eens ruim een kwartier gezocht naar een plaatje met een coordinaat. Daarbij ook de speeltoestellen bekeken. Als man alleen kun je dan wel eens geassocieerd worden met een type 'mens' waarvan ik hoop dat ik er geen ken.

 

Ik heb laatst een fimpje gezien (Amerikaans) waar uitgelegd werd waar en hoe je NIET caches moest plaatsen; Geen boxen die op bommen kunnen lijken, niet bij overheidsgebouwen, niet vlak bij een treinrails etc etc. Eén van de dingen die ook genoemd werd zijn speelplaatsen en scholen om de reden die jij noemt. Ik ging er (onterecht?) van uit dat deze niet goedgekeurd werden?

 

DAT is dan wel weer het voordeel van vrouw zijn.. rondhangen op speelplekken is dan niet zo raar :lol1:

bewerkt door Helene
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag van de topic starter is duidelijk.

Iedereen is vrij om op een fatsoenlijke manier zin/haar reactie te geven.

Respecteer elkaars mening en laat zeker iedereen in zijn waarde.

 

Twee berichten voldoen niet helemaal aan deze zaken, dus vandaar even op onzichtbaar gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al enkele keren alleen gaan cachen maar ik voelde me daar niet lekker bij.

Stel dat je valt ofzo...

 

Nu cache ik vaak met een of meerdere maten vanop school.

(Lange) wandelingen of fietstochten doe ik met mijn ma, omdat zij graag wandelt en fietst. Het zoeken neemt ze er graag bij, want het is eens iets anders.

En dankzij het cachen kom je vaak op plaatsen waar je anders niet zou komen, wat zij ook tof vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja wel grappig om te lezen dat er meer mensen zijn met drempel vrees

ook ik ben er zo eentje althans ben nog erg groen en heb er nog maar 3 gevonden :D

 

thuis ben ik erg ijverig :dribble: om alles op te zoeken en te lezen en zo alles in mijn gps laden gaat allemaal erg goed tja en dan

wil ik wel maar die vrees he hahahahaha

soms ga ik met mijn man en toen hadden we het niet helemaal goed in gevoerd en dus kwamen we niet goed uit kwamen we ook nog mensen tegen dus uitkijken :lol:

 

en net wat andere ook zeggen dat je in iemands tuin zitten wroeten is ook raar zeker als je de eigenaars ziet rond lopen hahahaha :lol:

en dan de cach waarbij je een beetje voorzichtig moet zijn vanwege mensen die het niet mogen ontdekken tja soms een beetje lastig zeker als je alleen bent

 

eens zal het beter gaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...