Spring naar bijdragen

In Je Eentje Cachen


JanineBB

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn er hier mensen die ook alleen cachen?

Ik heb nu zelf 13 caches gevonden maar ik merk dat ik niet altijd iets durf.

Gisteren ging ik opzoek naar een cache, maar deze lag vlak bij een woonhuis.

Ik ben maar doorgefietst, met zijn tweeën durf ik vast meer.

Graag zou ik jullie ervaringen willen lezen!

 

Groetjes van Janine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf ga ik ook vaak alleen, maar met een groepje is vaak leuker.

Ik durf ook niet altijd alles.

Wat je zelf aangeeft, aan eigendommen komen waarbij je niet zeker weet of het bij de cache hoort vind ik vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi janine

 

ik cache ook vaak alleen maar zie dat niet altijd als minder leuk of lastig ofzo.

natuurlijk moet je wat beter opletten op je omgeving tijdens het geocachen maar het vinden van een cache is dan wel een presatie van jezelf.

ik kan me wel voorstellen dat je als vrouw zijnde ergens alleen door een bosgebied struint je jezelf niet altijd op je gemak voelt.

de laatste tijd cache ik wel vaker met 2 of meer personen dan alleen en dat wel gezelliger natuurlijk.

 

groetjes en veel cacheplezier. :thumbup:

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik cache vaak alleen

en ja dan heb je wat meer drempelvrees.

Eens per 2 weken / per maand cache ik met iemand erbij en dan doen we vaker multi's en er wordt wat meer overlegd

wat mij dan opvalt is dat ik wat sneller doorga naar de volgende cache, en mijn cachebuddy zeg maar is wat doortastender.

Gezelliger is het zeker

Alleen werkt wel sneller.

Multi's alleen lopen vind ik niets aan

Mijn aanraden zoek een cachebuddy waar je af en toe mee op stap kan

En dan durf je ook meer als je alleen bent op een gegeven moment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Janine,

Wekom bij de club! Ik ga ook vaak alleen cachen, bij mij is het ook vaak een doel om een leuke fietstocht te maken.

Soms neem ik ook vrienden mee die het dan prachtig vinden.

Maar caches die in tuinen e.d. liggen vind ik nog steeds erg raar om te doen :dribble:

Veel plezier met je nieuwe hobby, voor je het weet ben je ook besmet met het Geocaching virus :thumbup:

En als je hier in de buurt gaat/wil cachen dan moet je maar contact opnemen als je samen wil gaan.

 

Groeten van Tom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache (bijna) altijd alleen. Nouja, Joep is natuurlijk wel altijd mee. En Joep is waarschijnlijk de bekendste hond uit de geocachingwereld. OK, ik moet niet overdrijven. Er zijn nog veel meer bekende cache-honden.

Maar feit is dat hij altijd mee is. En ik geef het toe, als een legger heeft aangegeven dat de cache toegankelijk is voor honden, negeer ik nog wel eens de verbodsbordjes voor honden. Meestal respecteer ik ze.

Maar ik dwaal af. Alleen cachen is leuk. Voor sommige caches is het echter handig een klankbord of meedenker te hebben. Of een afleider. Zodat dat wat jij doet (cache zoeken/pakken) niet opvalt.

En schroom heeft iedereen in meer of mindere mate. Ben je met meerderen, jut je elkaar op om die schroom te overwinnen. Ja, dan durf je meer.

Heel veel plezier met cachen. En wil je eens samen cachen, laat maar weten via PB/e-mail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ik cache ook meestal alleen. En dan ga ik meestal voor de traditionals, in je eentje een multi vind ik best wel saai. Hoewel soms is dat ook wel lekker rustig. Ik zou wel vaker met anderen willen cachen, vooral nu ik mijn andere hobby (duiken) op een laag pitje heb gezet.

 

Wat ik wel bij mezelf merk is, dat als ik me voorneem om een bepaald weekend te gaan cachen er heel makkelijk wat tussen komt.

Dat heb je veel minder als je met anderen gaat lopen.

Persoonlijk heb ik ook wat moeite om alleen te cachen bij bv. kinderboerderijen. Ik heb het gevoel dat je dan wat meer in de gaten gehouden wordt. Zo van, wat doet die vent daar.

 

 

Groetjes Marco => Campflight

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

 

Wat leuk dat je ook bent gaan cachen.

Ik ga regelmatig alleen cachen. Ik hou er trouwens ook niet van om bij een woonhuis te cachen. Mijn cache maatjes houden hier ook niet van. We voelen ons daar sowieso vaak bekeken.

Als je trouwens een hond hebt is het een goede afleiding manoeuvre :thumbup:

Maar buiten dat, met zn tweeën zie je natuurlijk wel meer dan alleen. Als je alleen in een woonwijk cachet kan je altijd doen of je even uitrust en kijk eens rustig naar de omgeving.

Misschien zie je dan een sticker met het geocache logo.

Succes met cachen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Zijn er hier mensen die ook alleen cachen?

Jarenlang in mijn eentje verbeten lopen cachen, maar tegenwoordig liever in een gezellige groep. Het is wel zo dat al snel alle scherpte er van af is. Meelopen is te gemakkelijk.

Ik ben er overigens zo brutaal van geworden :thumbup:

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop ook vrij regelmatig alleen.

Maar het gebeurd ook wel dat ik met een ander team samenloop.

Ach het alleen heeft voor en nadelen.

bv;

Je kan doen wat(welke) je wil.

In je eigen tempo (bv multi's ?)

En soms is het wel wat minder opvallend dan dat er gelijk een paar man staan te zoeken.

 

Kan me voorstellen dat je het als vrouw wat ongemakkelijk vind.

Rekenfouten zijn dit keer toch echt je eigen schuld :thumbup:

2 zien meer dan 1 (daarintegen niet de evt strijd van wie hem eerder ziet :P )

Je mist wel wat overleg/interpretatie bij evt vragen/sommen/oplossingen.

En een stukje gezelligheid ontbreekt.

En een stukje 'veiligheid' ? (daar leg je dan met je gebroken been midden in de 'jungle' omdat je mis stapte.)

 

Zo zijn sommige Caches gewoon leuker om te doen met anderen dan alleen.

En een kwestie van smaak natuurlijk.

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop altijd alleen.

Nouja, met uitzondering van events dan.

En het is zoals Lepman al zei, je bent toch wat terughoudender als je alleen bent.

Dat geldt zeker als ik in het buitenland cache.

Stil is het dan wel als je ergens in het midden van nowhere rondloopt en hoopt dat je voldoende batterijen bij je hebt.

Vorig jaar bijna verdwaald. Gelukkig zag ik in de verte een toren die me bekend voorkwam. pfff opluchting dus, vooral omdat het al begon te schemeren.

De nacht doorbrengen in het bos, zonder de juiste spullen, is nou niet direct een van mijn favoriete bezigheden. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moi JanineB,

 

Welkom! Zelf ben ik als solo-cacher gestart en de meeste caches vind ik nog steeds alleen, GeoHond buiten beschouwing gelaten. Ter afwisseling cache ik soms met familie (Tuutjefloiter al dan niet met &Co) of bij uitzondering met een groepje cachers (het Delfzijl e.o. fiets-event dat ik samen met borzl heb georganiseerd). Solo cachen vind ik echter nog steeds het leukst.

 

Naarmate ik meer caches gevonden had merkte ik wel dat ik mijn ‘beginnerschroom’ ergens voor mijn 250ste cache kwijt was geraakt. De enige schroom die ik nog heb is bij caches die op privé-terrein liggen. Gelukkig staat er bij deze caches vaak iets specifieks over de lokatie in de beschrijving, of (veel beter!) is er een geocache-merkteken (sticker, badge, logo, of iets dergelijks) aanwezig zodat je zeker weet dat je op de juiste plek bent. Mocht dit niet aanwezig zijn kun je de plaatser altijd nog om bevestiging vragen per PM als je straat + huisnummer hebt genoteerd of je kunt de plaatser aanraden een duidelijk zichtbaar merkteken te plaatsen.

 

Maar ook bij een cache op privé-terrein, al is het mogelijk een voortuin, is het belangrijk om jezelf te herinneren aan het feit dat de eigenaar toestemming voor de cache heeft gegeven en het dus geen probleem is dat jij de cache komt zoeken!

 

Veel plezier met het geocachen,

Furcas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache ook vaak alleen. Ik durf ook niet alles en ik kan ook niet alles.

Niet altijd is duidelijk waar ik uitkom.

Dat is de charme van het spel, maar je moet dan wel een beetje de risico's van je eigen kunnen inschatten.

Als "vrouw alleen" voel ik me eigenlijk nooit ongemakkelijk in een bos of in het veld.(Op zaterdagavond in de stad soms wel :thumbup: )

Dertien caches is nog niet zo veel.

Ik denk dat wanneer je wat meer ervaring hebt, je ook wat beter de plekken herkent waar caches verborgen zouden kunnen zijn.

Dat speelt bij mij ook een rol in wat ik durf en doe.

M.b.t. tot woonhuizen.

Kom ik daar geen enkel teken tegen waar ik zijn moet, dan hou ik het sowieso voor gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...