Spring naar bijdragen

Zwerver Bij Cache


Fam Vogel

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In Brussel wist een dakloze waar een micro zat. Telkens hij daar was nam hij de micro weg, en vroeg hij geld aan de cachers. Dan pas kregen ze de micro te zien... En dat lukte blijkbaar aardig.

De eigenaar heeft deze cache toen gearchiveerd.

 

Zolang de persoon in kwestie niets weet, zou ik het ook niet vertellen aan hem of haar... Ik zou eerder voor een nieuwe locatie kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had twee jaar terug iets soortgelijks met mijn cache op het Brienenoord Eiland te Rotterdam. Een zwerver had er zijn tent erbij neergezet, en had de cache ook ontdekt en er een vriendelijke vraag in geschreven voor de bezoekende cachers om mee te helpen de rommel op te ruimen. Een maand later waren zowel zwerver als cache verdwenen, waarschijnlijk op last van de politie of anderen naar elders verkast en daarbij de cache meegenomen.

 

Het is daarna nooit meer goed gekomen met de cache, want ik moest noodgedwongen een andere plek in de buurt uitzoeken en dat had niet zoveel succes als de oude plek - cache verdween steeds snel. Ik besef wel dat de zwerver het niet zo bedoeld heeft, maar al met al had ik dus liever gehad dat hij zijn tentje ergens anders op het eiland had neergezet.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

CIZO : Cache In, Zwerver Out ...

 

Wat vindt de terreinbeheerder van een logé op zijn land?

 

Hallo all,

 

Ik wil hier toch even op reageren, want wij leven allemaal in luxe en hebben een woning waar

we ons veilig voelen en waar we ons terug kunnen trekken als we een dagje zijn wezen cachen.

 

Deze persoon heeft dit allemaal niet en waarom zou je zo'n persoon daar weg willen hebben.

 

Ik heb in het verleden eens gesproken met een zwerver in Amsterdam die door het overlijden

van zijn vrouw het allemaal niet meer zag zitten.

Hij werd ontslagen omdat hij niet meer kon functioneren vanwege het verlies en het verdriet

wat hij er aan over had gehouden.

 

Ik geef het volgende advies aan de plaatser van de cache:

Probeer de persoon dmv een briefje op de hoogte te brengen dat er bij zijn tent (lees Huis)

wel eens wat mensen kunnen komen die iets zoeken (en niet in zijn tent dus)

Of probeer hem persoonlijk op de hoogte te brengen van de cache!

Doe dit in de avond want dan zal Hij/Zij uit de stad komen om te gaan slapen op

een voor hem veilige plaats, waar hij zich thuis voelt na een dag in de stad te hebben

gelopen om zijn centjes te verdien/op te halen.

Nog mooier zou zijn dat degene die de cache bezoek wat achter laat bij zijn Tent (Huis)

 

Dus beste mensen hou ook rekening met mensen die het minder hebben als wij geocachers.

 

Wij leven in luxe en deze persoon heeft NIETS.

 

Vriendelijke Groet

 

Keske (die iedereen als gelijke behandeld)27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo keske,

 

Juist vanwege het verhaal dat er vaak achter een zwerver gaat had ik er wat dubbele gevoelens bij: aan de ene kant gun je zo iemand het beste, en aan de andere kant wil je als cachelegger graag dat men jouw cache kan blijven bezoeken. Blijft lastig vraagstuk hoe hier goed mee om te gaan. Ik had wel met de gedachte gespeeld een briefje te schrijven, maar toen bleek het opeens niet meer nodig.

 

Ik vond het jammer om te moeten archiveren omdat het voor zover ik weet de oudste cache van Rotterdam was (had hem geadopteerd). En het was ook een mooi plekje. Volgens mij is het niet verkeerd om het spijtig te vinden dat het zo gegaan is. Maar je hebt gelijk, er zijn inderdaad belangrijkere dingen in het leven dan een cache. Ik hoop persoonlijk voor die zwerver dat hij nog goed terecht is gekomen na zijn gedwongen verhuizing.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meeste zwervers die ik heb gesproken hebben ooit een goede baan gehad en een huis. Zijn vaak door dingen als een kapot huwelijk, verlies kind, ontslag of dergelijke helemaal lamgeslagen en kunnen dan ook niet voldoen aan de eisen om ww te krijgen en verdriet valt niet onder ziektewet helaas. Al moet ik eerlijk zeggen, ze kijken tegenwoordig wel iets menselijker.

 

Ik ben ook een keer een jongen tegengekomen, die dakloos was, maar wel gewoon werkte, als fotomodel. Hij wist zijn plekjes om zich te wassen en om te kleden en aan hem kon je het ook niet zien. Grote verschil was natuurlijk dat hij bewust gekozen had om te gaan zwerven en uitzicht had op een goede toekomst.

 

Ik ken maar 1 zwerver, die intussen overleden is, die huis enz aangeboden heeft gekregen vd kerk en gemeente, maar het weigerde. Die man struinde van Berlicum naar Dinther en in elk dorp kende hij de mensen en de mensen hem. Hij kwam aan eten of kleding nooit te kort, maar sliep gewoon het allerliefste in de buitenlucht. In de winter sliep hij met goedkeuren op de hooizolders vd plaatselijke boeren.

Iedereen kende hem en niemand wilde hem kwijt, het had juist wel zijn charme en iedereen hielp hem ook graag af en toe.

Het was een hele lieve man, die nooit iets kwaads heeft gedaan en volgens mij was die man wel echt gelukkig. Hij stond bekend om zijn huppeltje!

Nou zie ik kinderen vaak huppelen, maar volwassenen toch alleen als ze heel blij zijn.

 

Zolang iemand geen overlast bezorgd en geen schade aanbrengt, waarom zou je hem dan weg willen hebben? Zo iemand kan juist een verrijking zijn.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil hier toch even op reageren, want wij leven allemaal in luxe en hebben een woning waar

we ons veilig voelen en waar we ons terug kunnen trekken als we een dagje zijn wezen cachen.

 

Veilig voelen in je eigen huis. Onlangs ben ik in mijn eigen huis overvallen. Dan blijft er van dat veilig voelen echt niets meer over. Misschien is die tent voor de zwerver wel veiliger dan mijn huis momenteel voor mij is.

Overigens denk ik dat de bewuste zwerver best het voordeel van de twijfel mag hebben. Per slot van rekening zijn er nog steed veel goede en eerlijke mensen in de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook andersom hoor, ik heb iemand gekend die schathemeltjerijk was, maar er uitzag als een zwerver en ook vaak als dusdanig behandeld werd.

 

Hij leefde nog net niet in een tentje, maar in een armoedig vakantiehuisje... Pas als je met hem ging praten kwam je erachter wat een geweldig kleurrijk persoon het was en dat ons land zelfs veel aan hem te danken heeft.

 

Even meer on-topic: ik zou 'm op de hoogte stellen van de cache. Ik weet niet of een briefje zou helpen, want je weet niet wat zijn achtergrond is, voor hetzelfde geld is hij analfabeet. En ja, er zijn inmiddels verschillende suggesties gedaan, de ene is dezelfde mening toegedaan als ik, de ander zegt juist het tegenovergestelde. Punt is dat je eigenlijk daar niets over kan zeggen zolang je de persoon in kwestie niet kent.

 

Daarom zou ik zeggen: ga ermee in gesprek, dan kom je er denk ik wel snel genoeg achter of hij een "cachebewaker" kan zijn of dat je inderdaad je cache beter verderop kan plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom zou ik zeggen: ga ermee in gesprek, dan kom je er denk ik wel snel genoeg achter of hij een "cachebewaker" kan zijn of dat je inderdaad je cache beter verderop kan plaatsen.

 

Nix aan toe te voegen, way to go.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij er alleen 's avonds is zullen de mensen die de cache komen zoeken er geen last van hebben.

Misschien vind de zwerver het zelf ook niet fijn als er steeds mensen bij zijn tentje zijn dus misschien gaat hij wel weg als je een briefje achterlaat waarin je uitlegt dat daar regelmatig mensen komen om iets te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang niet blijkt dat de zwerver zich onplezierig gedraagt zou ik hem lekker laten zitten.

 

Vorig jaar hebben we ook zoiets gehad bij de cache de Klimboom bij Dordrecht. Uit logjes bij die cache bleek echter dat de zwerver zich agressief ging gedragen naar degenen die langsliepen en dan wordt het minder leuk natuurlijk. Dan kun je kiezen: of de cache verplaatsen (desnoods tijdelijk disabelen) of proberen de zwerver weg te krijgen. Een beetje spanning tijdens het geocachen is natuurlijk goed, maar gevaarlijke medemensen wil je natuurlijk liever niet tegenkomen. Er kwamen daar mensen met kleine kinderen cachen! Er liepen trouwens ook 'gewone' dagjesmensen die daar van de natuur wilden genieten.

 

Bij de Klimboom was, op een geveven moment, de zwerver ineens verdwenen en het terrein netjes opgeruimd dus ik vermoed dat de terreinbeheerder hem er afgebonjourd heeft. Een paar weken later stond er echter weer een tentje en een fiets, dus was de zwerver terug van weggeweest. Uiteindelijk heeft de invallende koude gezorgd dat de man vertrok, de cache is daarna trouwens ook naar een andere lokatie verplaatst.

 

Goed de logjes in de gaten houden dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...