Spring naar bijdragen

Zwerver Bij Cache


Fam Vogel

Aanbevolen berichten

Tja, het lijkt mij dat het toch niet zo moet zijn dat de zwerver weg moet omwille van de cache. Ik kwam vanwege mijn werk nogal eens zwervers/daklozen tegen De een is aardiger en meer aanspreekbaar dan de ander. Soms tref je een mooi verhaal van een kleurrijk figuur, soms ook niet. Hoe dan ook; spreek hem aan of niet, zet je cache een tjdje op unavailable en haal de cache, zo je wilt, even weg, maar laat de zwerver met rust en ga niet met iedereen bellen dat hij weg moet. Dit zijn wel mensen die het vaak iets moeilijker hebben dan wij en dat hoeft m.i. niet moeilijker te worden omdat iemands cache in de buurt ligt. Dat is wat mij (en een aantal vorige posters) betreft een kwestie van het e.e.a. een beetje in het juiste perspectief bezien.

De zwerver verdwijnt vanzelf weer, daarom noemen we hem ook een "zwerver" toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Politie gebeld? waarom? waarvoor? welk misdrijf? Omdat iemand dakloos is en het in z'n bolle kop haalt om vlak bij JOUW cache te slapen? Het moet niet gekker worden met die dak en thuislozen, schandalig. De brutaliteit om zo maar bij jouw cache te bivakeren... natuurlijk direct de politie bellen.... poeh je weet maar nooit, straks rippen ze jouw cache nog.

 

Dat je jezelf vragen stelt wat je met de cache moet doen dat kan ik begrijpen niets mis mee, maar de politie bellen? Gaat dat niet een betje (te)ver?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn eigen reactie en beetje nuanceren omdat het sarcasme misschien verkeerd opgevat kan worden.

 

Maar ik ben het met de reacties vand e meeste bezoekers eens. Ik vind het leven van een mens belangrijker dan een cache. Zwerver of niet maakt allemaal niet uit. Ik vind het dan heel erg ver gaan om verschillende instanties te waarschuwen over het feit dat zich op een bepaalde plek een dak/thuisloze zich ophoud. Ik zou in dit geval de cache tijdelijk op niet actief zetten en de situatie een tijdje aankijken. Nog beter is om het sociale gezicht te tonen en de betreffende persoon in dien mogelijk te helpen. Ik moet wel bekennen dat ik zelf niet een persoon ben die dan elke dag met een stuk brood en een fles water langs zou gaan. Maar het zou wel heel mooi zijn.

 

Kan de gehele situatie niet juist positief aangepakt worden? vermeld bij de cache omschrijving iets over de bewoner. Kijk of je de bewoner bij de cahce kan betrekken. meld (in overleg) mijn part de naam van de betreffende persoon zodat cachers de betreffende man/vrouw op een positieve manier kunnen benaderen. ' He hoi Jan/Piet/ hoe gaat het? ik lees? en kijk ik heb dit en dat voor je meegenomen'

 

je kan er juist een ontzettend sociaal gebeuren van maken. Het kan voor betreffende dak/thuisloze de manier zijn om contact met de buitenwereld te houden! Er zijn bijvoorbeeld vrijwel zeker cachers actief die een medische achtergrond hebben.. .. Wat is er mis mee om (indiend de dak/thuisloze daar beheoefte aan heeft) aan te bieden dat er medische hulp kan zijn als dat nodig is?

 

etc etc.. Met een beetje creativiteit kan je er misschien wel de mooiste cache van Nederland van maken... juist door het gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht deze cache eigenaar dit nou niet willen, dan is het misschien een idee voor een nieuwe cache door iemand anders. Op een plek waar sowieso zwervers komen.

 

Helaas mag je geen voorwaarde stellen aan de cache, maar je kan cachers wel verzoeken, om bij het doen van deze cache iets mee te nemen en zoals je zegt zelfs diensten aan te bieden.

 

Leuk en sociaal idee. :)

 

Ik zie al voor me dat iemand met een hele picknickmand vol met lekkere dingen en misschien wat andere nuttige dingen richting cache gaat.

 

Leuke foto bij de log en inderdaad misschien wel de leukste cache van Nederland!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht deze cache eigenaar dit nou niet willen, dan is het misschien een idee voor een nieuwe cache door iemand anders. Op een plek waar sowieso zwervers komen.

 

Helaas mag je geen voorwaarde stellen aan de cache, maar je kan cachers wel verzoeken, om bij het doen van deze cache iets mee te nemen en zoals je zegt zelfs diensten aan te bieden.

 

Leuk en sociaal idee. :)

 

Ik zie al voor me dat iemand met een hele picknickmand vol met lekkere dingen en misschien wat andere nuttige dingen richting cache gaat.

 

Leuke foto bij de log en inderdaad misschien wel de leukste cache van Nederland!

 

groetjes GeoVlinder

 

Voorop gesteld dat die zwerver ervan gediend is... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie hier allemaal mooie woorden. nu even de (andere) realiteit. zelf heb deze cache als eerste mogen doen. Bij de brug vandaan ben ik toen de dijk opgelopen. Daar had ik uiteindelijk natuurlijk niets te zoeken. Toen stond daar in de bosjes ook al een tentje. Verderop lag een zak met gestolen spullen in de bosjes. Die heb ik trouwens bij de politie ingeleverd. Onder de brug was in auto het slachtoffer geweest van een inbraak, glas.

Persoonlijk zou ik dus geen coin of travelbug acchterlaten in een cache waarvan ik (nu) weet dat iemand zo dicht bij "huist". Ik denk zelfs dat ik hem niet zou loggen. Voor het zelfde geld heb je met een of andere gek te maken. (spreek uit ervaring) zie daar maar weer vanaf te komen. Ik zou zeggen off-line.

Alle mooie dromen ten spijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom schreef ik ook :"Soms tref je een mooi verhaal van een kleurrijk figuur, soms ook niet". Je hebt niet altijd contact of een goede ervaring. Zet de cache dan gewoon even op unavailable. Hoe "gevaarlijk"of "gek" de zwerver ook moge zijn, het is wel een mens en tot die weer vertrokken is kan de cache best even wachten (en hebben we wat mij betreft ook niet te ordelen over zakken met gestolen spullen). Laat zo'n man of vrouw gewoon eens met rust.

Caches worden ook tijdelijk off line gezet omdat er een zwaan vlakbij zit te broeden en daarvoor bel je ook de landeigenaar of de politie niet.

Wacht gewoon even af en "het probleem" lost zich vanzelf op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht deze cache eigenaar dit nou niet willen, dan is het misschien een idee voor een nieuwe cache door iemand anders. Op een plek waar sowieso zwervers komen.

 

Helaas mag je geen voorwaarde stellen aan de cache, maar je kan cachers wel verzoeken, om bij het doen van deze cache iets mee te nemen en zoals je zegt zelfs diensten aan te bieden.

 

Leuk en sociaal idee. :)

 

Ik zie al voor me dat iemand met een hele picknickmand vol met lekkere dingen en misschien wat andere nuttige dingen richting cache gaat.

 

Leuke foto bij de log en inderdaad misschien wel de leukste cache van Nederland!

 

groetjes GeoVlinder

 

Voorop gesteld dat die zwerver ervan gediend is... :thumbup:

 

Natuurlijk!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...