Spring naar bijdragen

Foto maken Bij Earthcache Onmogelijk


Askikker

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe gps; de Garmin Oregon, das niet meer met papier cachen, en aangezien ie een geintegreerd fototoestel heeft dat voor cachen perfecte fotos geeft kan ik voortaan mn fototoestel lekker thuislaten. Hoe minder ballast hoe beter!

Nou doe ik graag in de toekomst wat meer earthcaches, maar het gedonder is dat je voor een Earthcache altijd jezelf met je gps moet fotograferen. Nu doe ik 3/4 van het cachen lekker helemaal in mn uppie, das wel zo rustig.

Maar hoe de hel maak ik dan ooit nog een foto van mezelf met mn gps, daar gps en fototoestel één zijn...............

Kikka niet snappa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb net een nieuwe gps; de Garmin Oregon, das niet meer met papier cachen, en aangezien ie een geintegreerd fototoestel heeft dat voor cachen perfecte fotos geeft kan ik voortaan mn fototoestel lekker thuislaten. Hoe minder ballast hoe beter!

Nou doe ik graag in de toekomst wat meer earthcaches, maar het gedonder is dat je voor een Earthcache altijd jezelf met je gps moet fotograferen. Nu doe ik 3/4 van het cachen lekker helemaal in mn uppie, das wel zo rustig.

Maar hoe de hel maak ik dan ooit nog een foto van mezelf met mn gps, daar gps en fototoestel één zijn...............

Kikka niet snappa!

 

Handig hé, alles in één?

 

Ik ben gewoon nog zo'n ouderwetse......stukje papier, GPS ennehhhh hoe heet zo'n ding toch ook weer totofoestel........neeh eh,,,,,ja ik weet het al weer: FOTOTOESTEL ?????? ja, dat is het :sleep1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mogelijkheid: Je houdt je telefoon in de hand op de foto, hiermee zou het ook mogelijk kunnen zijn te cachen (dat je de software er niet op hebt staan, of er misschien toch geen GPS in zit, zal denk ik niemand om zitten mopperen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meestal zet ik mijn rugzak neer, m'n GPS er boven op en maak daar een foto van. Is nog nooit geweigerd. Anders zou ik met gestrekte arm de camera op mij gericht een foto maken, of 6 zes. Dan zit er altijd wel een goede bij.

 

Topic starter heeft gps en camera in 1. En dan is het moeilijk om je gps te fotograferen he :-) Elk voordeel heb zijn nadeel. Ik zou gewoon een goede camera kopen en die ook meenemen. Want zo goed zal de camera in de gps :thumbdown: toch niet zijn vrees ik? Of trap ik nu iemand op zijn/haar ziel?

 

Maar goed ff on-topic: Heeft de gps ook een zelfontspanner? Ik gebruik altijd een ministatiefje en de zelfontspanner. Dan zou je een zelfportret met tb in je hand, of cachinglogo, of iets anders caching geralateerd, kunnen maken. Vind de beoordelaar vast wel goed :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.

Koop een 2e GPS (2e hands via marktplaats) om op de foto te zetten :angry: .

 

2.

Je Oregon inruilen voor een "lager" model en een fototoestel kopen :lol1: .

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem is :thumbdown: , de meeste cachers hebben toch wel een fototoestel of een GSM met fototoestel :huh: .

 

Naar aanleiding van dit soort vragen begin ik terug te verlangen naar de tijd dat we begonnen met cachen. Gewoon achter een pijltje aanlopen zonder kaarten :P .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a) je maakt met een fatsoenlijk fototoestel (je moet toch toegeven, dat de resultaten met de 550T ver onder de maat zijn) een foto van je Oregon 550T.

 

B) je maakt een één op één afdruk van die foto en je knipt het gps plaatje uit. Je neemt er een stuk of 10 van mee in je rugzak.

 

c) je laat je vrouw, je partner of je bijslapie een foto maken van jouw eigen hoofd. Bij voorkeur niet onmiddellijk na het wakker worden.

 

d) Ook die druk je op ware grootte af. Netjes uitknippen (zou handig zijn als je kaal was) en dan een stuk of 10 in die rugzak.

 

e) Ter plekke (bij de earthcache) zet je je eigen hoofd en je gpsje op een stronkje, op een hek, of op een aanwezig paard.

 

f) Je trekt je 5 meter terug met je "echte" gps Garmin Oregon 550T en maakt een foto van hoofd en gps.

 

g) Het resultaat is altijd beroerd genoeg om de cacheplaatser van de echtheid van het geheel te kunnen overtuigen......

 

Succes!

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammenvatting:

Teken een poppetje met een gps en knip die uit. Neem die mee en zet die tegen een boomstam.

 

Maar nu even serieus:

Ik zou gewoon een foto maken van jou met de GPS. Met of zonder GPS, het maakt volgens mij niks uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van dit soort vragen begin ik terug te verlangen naar de tijd dat we begonnen met cachen. Gewoon achter een pijltje aanlopen zonder kaarten :thumbdown: .

 

 

Tjee, wat leuk dat jij terugverlangt naar de tijd waar ik nog gewoon in zit. Fijn om te horen!

 

(poetst nog even het oranje Magellannetje op)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...