Spring naar bijdragen

Wat Heeft Jou Tot Deze Hobby Gebracht?


cobusity

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In oktober 2005 vertelde een teamlid van de Jeetjes over zijn nieuwe hobby, welgeteld 3 caches hadden ze gevonden.

Thuis de site opgezocht en zo'n 6 weken rondgesurfd en ingelezen.

Eind november een account aangevraagd. Nog meer gelezen (ook veel logjes!) en in januari 2006 uiteindelijk een gps gekocht.

Door de goede voorbereiding hebben we nooit voor vragen of verrassingen gestaan en alles op eigen houtje gedaan, we wisten alles

van micro's, regulars, goodies, tb's, coins, mystery's, traditionals etc. .........

Voor de Jeetjes waren die 3 caches hun eerste en hun laatste 3, hier heerst een ware verslaving.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar heel kort op de forum en hiermee bezig. Of het echt een hobby wordt moet dus nog blijken; maar nu vind ik het leuk :-)

Ik ben een gps gaan kopen om mijn foto's mee te kunnen taggen. Zodat ik later precies kan zien waar de foto is gemaakt.

Mijn enigzins technische inslag zorgde er voor dat ik niet genoeg had aan een eenvoudige logger; wat meer functionaliteit (meer knopjes en display) was welkom. Daarom naar Notter gegaan om ons te laten adviseren.

Mijn vrouw en ik fietsen graag, we zagen daar de routeerbare fietskaart, en we hebben ons toen een garmin met fietskaart laten verkopen.

De functie geocaching kreeg ik erbij en die moest ik natuurlijk ook ff uitproberen. Heel grappig om in zo'n wereld terecht te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou gewoon heel graag een GPS hebben (zomaar voor de heb ;) ) maar ik had er natuurlijk geen echte reden voor. Vervolgens kwamen vrienden van ons een geocacher tegen bij de cache De Groen Kathedraal nabij de Stichtsebrug (A27) in de Flevopolder niet ver vanaf Almere. Na een beetje zoeken op het Internet via de GPS pagina kwamen we op Geocaching. Toen eerst een telefoon met GPS aangeschaft via mijn werk (mei 2006) waarmee wij ongeveer onze eerste 100 caches gevonden hebben. Daarna een Garmin GPS60map CSx gekocht waarmee we erg tevreden zijn - onze 1000ste cache vonden wij eind december 2009.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de schuld van de buurvrouw. ;)

Voor een familieweekend (veel verschillende leeftijden dus) moesten we wat organiseren en hadden wel eens gelezen over wandelen met een GPS. Leuk: degene die interesse hebben in techniek, zoeken en of spelen de GPS in handen gegeven, konden de ouderen er achteraan wandelen en vooral de gesprekken voeren waar in zo’n weekend veel tijd voor nodig is.

Maar waar haal je dan voor 4 of 5 groepen een GPS vandaan? Huren hakt aardig in het budget.

Onder andere de buurvrouw bracht uitkomst. We wisten dat ze een GPS had en geocachte. We mochten hem lenen en toen we hem haalden kwamen de verhalen los. (oktober 2008)

Toen werd het plan geboren om eens met haar mee op stap te gaan.

Ondanks dat meelopen er niet van kwam, was de interesse zeer sterk en hebben we tijdens familiebezoek (mei 2009) in de VS een GPS aangeschaft.

 

Geocachen is ondertussen een goede reden om eens wat verder te wandelen in een voor ons nieuwe omgeving of om wat vaker met de buurvrouw op stap te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Her en der zagen we er wat van op TV. Toen we op vakantie waren in Limburg hebben we de kinderwandeltocht van natuurmonumenten op de Brunsummerheide gedaan (zoektocht naar ingegraven ijzeren dingen). We vonden het zo leuk dat we eigenlijk zelf wel een GPS wilden, dat duurde een maand of 4-5 (welnietwelniet) en rond kerst 2007 hebben we een registratie aangemaakt met teamnaam (veel te lang LOL).

 

In verband met een aantal weken gips (en de pijn ervoor en nu het traject erna) hebben we nu al lang niet meer gelopen maar binnenkort gaan we weer van start. We zitten nu te bedenken wat we gaan doen met de vakantie en die nieuwe geocachefiets/puzzeltocht in Drenthe lijkt ons wel wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We stonden stonden jaren terug op de camping in Oostenrijk (Itter).

Onze hollandse buurtjes waren een man, voruw en zoon van jaar of 17 meen ik.

Hele dagen waren ze weg, en meestal begin van de avond kwamen ze terug op de camping.

Toen we met hun aan de praat kwamen bleken ze (slechte) zin te hebben want ze hadden hun cache niet kunnen vinden.

Enigzins werd ons beetje verteld hoe hun spel/hobby werkte.

Thuis gekomen na maanden vroeg ik mijn man nog eens : Hoe heette dat ook al weer wat die mensen naast ons op de camping deden?

Nou zo op internet verder gekeken, beetje info verzameld, en op een gegeven moment waren we in de ban van...... we wilden een gps.

Nou zo kwam van het 1 het ander gps gekocht.... ja en vanaf toen??? We zijn niet meer te houden hahahaa.

 

Ik vraag me nog wel eens af wie die cachers nou waren die op de camping stonden.

Ze woonden in limburg/ hadden dacht ik 2 zoons, maar 1 was maar mee op vakantie.

( als iemand zich hierin herkend?)

 

Nou groetjes Team Alkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door onze zoon.Team Blooper65 Wij wandelden altijd. Maar we zijn dikwijls de weg kwijt geraakt. De mannelijke helft van Team Mineraal zit daar totaal niet mee. Maar ik wel. Ik kan niet langer dan 10km lopen . Problemen met mijn rug. Onze zoon deed geocachen en we zijn een keer meegegaan om te kijken wat dit inhield. We waren gelijk besmet met het virus. Voor mijn verjaardag kreeg ik een 2 de hand GPS. Hij dacht dat heeft ze zo onder de knie. Maar ik moet eerlijk bekennen. Vanaf die datum heb ik hem nog niet in mijn handen gehad. ;) Ik vind het prima zo Taken verdeeld. Ik het computer werk en mijn hubby de GPS. Samen hebben we al veel tochten gemaakt.

Groet TeamMineraal.

bewerkt door mineraal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar een GPS gezocht voor het lange-afstands wandelen. Kijken of de afstanden wel kloppen, en zien waar je gelopen hebt :D

Tijdens het zoeken naar informatie over GPS kwam ik vaak op de site geocaching terecht. Ik ben me erin gaan verdiepen en had al zin om te cachen voordat ik het ding gekocht had.

In juni 2009 dus mijn GPS aangeschaft en meteen een buurvrouw zo gek gekregen om mee te gaan cachen. Het werd een groot succes. Ik was meteen verslaafd.

Ik heb ondertussen meerdere wandelvrienden aangestoken met dit virus, en steeds als we meedoen aan georganiseerde wandeltochten kijken we of er caches liggen onderweg. Dit soms tot frustratie van de organisatie omdat wij weer van de route af zijn :dribble:

Ik moet zeggen dat ik de combinatie van puzzelen en veldwerk zo leuk vind, dat mijn interesse steeds meer verschuift van kilometers maken bij wandeltochten naar cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde voor de eerste keer iets over Geocaching op radio drie tijdens het ochtend programma van Giel Beelen. Hij verbaasde zich over het feit dat er over de hele wereld kleine schatten verborgen liggen en dat er mensen zijn die deze opzoeken. Dit verbaasde mij ook en maakte mij dusdanig nieuwsgierig dat ik me via het internet en GC.nl en GC.com heb laten informeren over deze hobby/sport.

 

Veel wandelen met mijn honden deed ik al, dit hoofdzakelijk in de duinen en bossen van de Noord-hollandse zee-kust en in de onmetelijke bossen en heides in Nunspeet en omstreken. Tijdens een wandeling in een groot bos in Nunspeet en een keer in de bossen en duinen van Schoorl ben ik flink verdwaald geweest.

Na verdwaald te zijn geweest maar wel een hele mooie en lange wandeling gehad te hebben en weer met mijn hondjes (waarvan de pootjes 10 centimeter korter waren geworden) weer in mij auto zat en een boze en ongeruste vrouw aan de telefoon had, heb ik mij toen plechtig voorgenomen nooit meer te zullen verdwalen.

 

Jullie raden het al... dit resulteerde in mijn eerste GPS een Etrex Adventure van Garmin. Graag en veel wandelen, maal GPS bezitten, maal nieuwsgierig zijn naar wat die Caches nu eigenlijk zijn en waar ze liggen, heeft geresulteerd in nu iets meer dan 100 gevonden caches en een stuk of zeven eigen verstopte caches.

 

Ik ben zoals jullie zien geen kiloknaller maar zoek en plaats hoofdzakelijk caches waar iets moois of interessants te zien is.

 

Dat was mijn story.

 

groetjes van Benno.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het cachen opgedaan in april 2008 via een vriendin van mijn vrouw, de vraag was of ik het wel leuk zou vinden omdat ik nou niet bepaald een wandelaar was, wij dus op een zondag morgen opgehaald om een cache te gaan doen rondom Soest, en meteen bij aanvang vond ik het geweldig, dingen zoeken, puzzelen, rekenen en wandelen. Sindsdien ben ik redelijk verslaafd. :dribble: En wandelen is geen probleem meer. Wij zijn wel van de multi's, en dan die met een mooi verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...