Spring naar bijdragen

Wat Heeft Jou Tot Deze Hobby Gebracht?


cobusity

Aanbevolen berichten

Sinds ± anderhalf jaar loop ik mee in het "geocachers wereldje".

Zeker in het begin was dit voor mij een behoorlijke cultuur-schok. :)

"Gevangen" door het virus is er een heleboel veranderd in mijn dagelijkse bezigheden.

Nog maar net gestopt met roken en al wandelend met Jip vroeg ik mij (anderhalf jaar geleden) hardop af wat nou leuk zou zijn om te doen om wat afleiding van het roken te hebben. Nog geen 5 minuten later vond ik (bij toeval) de (zo bleek later) cache "drassig".

De rest hoef ik niet uit te leggen....

Ik ben benieuwd hoe mijn collega cachers besmet zijn geraakt met dit bijzondere virus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In 2007 met een groep vrienden naar Tsjechië geweest. Bleken 2 uit de groep dus ook te geocachen.

Die gingen dus tijdens het weekend daar "schatzoeken". Klonk gelijk interessant natuurlijk dus eenmaal thuis gelijk de site opgezocht.

Eerste keren op pad gegaan zonder GPS (Google Earth printjes werken redelijk :lol: )

Daarna GPS gekocht en nu al bijna 3 jaar verslaafd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache nu sinds juni 2009. Omdat ik nauwelijks vrije tijd heb kan ik jammer genoeg niet cachen.

 

Mijn cache history:

In mei kreeg ik mijn eerste GPS(tot nu toe ook enige). Ik heb er toen een paar wandelingen mee gelopen en vond op mijn GPS de functie Geocaching. Ik dacht wat is geocaching? En nieuwsgierig dat ik ben zocht ik het op en kwam op dit forum. Ik had wat info gelezen en dacht dit is wel leuk. Ik melde me aan. En melde me ook bij gc.com aan. Toen heb ik meteen een cache gezocht. En op vakantie nog 1 en toen was er een pauze in mij geocaching history. En in december zag ik mijn GPS weer liggen en ik dacht ik ga cachen. En sinds die keer ben ik besmet(moet toch een keer die vacine halen :) ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een GPS (geko101) gekocht voor mijn werk en zat op internet te neuzen wat ik er allemaal mee kon. Per toeval kwam ik op deze site.

 

De 1e keer op pad ging ik gruwelijk de mist in. Snapte er niks van. Gelukkig kwam ik cachers tegen op het moment dat ik het net op had gegeven. Bleek dat mijn GPS de verkeerde instellingen had. Mijn eerste cache gevonden en samen met het team dat mij geweldig heeft geholpen nog 2 of 3 gedaan. Toen was ik verslaafd. Laatste tijd niet veel gecached, omdat mijn hond met een gescheurde kruisband zat. Afgelopen maandag weer eens geprobeerd en ja... weer verslaafd. Vandaag weer 2 gevonden haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2007 hadden we een GPS gekocht (marktplaats) om routes te fietsen en te wandelen.

 

In 2008 kwamen we per ongeluk op de website van Geocaching.com, Dat was een mooie aanvulling op het wandelen en natuurlijk ook fietsend.

Echter sinds we Geocachen, zijn de "normale" fiets en wandelroutes op de achtergrond geraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In oktober met twee oude schoolvriendinnen de eerste cache gelopen. In het kader van een kleine reunie eerst iets leuks doen. Een van hen deed aan geocache en kwam met het voorstel om dit te doen. Veel lol gehad en daarna helemaal verslaafd. In december een GPS van de goede Sint gekregen en zodoende al een paar gevonden. De winter was lastig met al die sneeuw maar ik hoop er nog vele te vinden nu de dagen wat langer worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat even dit topic over geocoins verzamelen ging want in dat subforum is het neergezet. :)

Door de jaren heen zijn er diverse topics van min of meer dezelfde strekking geweest.

Misschien leuk om na te lezen.

Bijvoorbeeld:

 

link

link

 

er zijn er nog wel meer.

 

 

In mijn geval was het meer wie heeft jou tot deze hobby gebracht (i.p.v. wat).

Dat was Reintje de Vos, die zijn eerste GPS kocht in december 2002 en vlak daarna ook voor deze site ging programmeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geattendeerd door vrienden op het geocachen (jullie houden toch van wandelen?) dacht de vrouwelijke helft van zeebanket een motivatie gevonden te hebben om de mannelijke helft tot enige beweging te activeren. Techniek (GPS'r) en wandelen zou best een actief resultaat kunnen hebben, dacht ze. En dus werd internet afgeplozen naar GPS apparaten en geocache gerelateerde sites met als resultaat een bezoek aan een firma waar je zonder GPS'r heen kunt maar liefst met GPS'r vandaan gaat.

Gewapend met een prachtig Garmin exemplaar vervolgens enige weken later de eerste cache gezocht, gevonden, en daarbij toevallig kennis gemaakt met ervaren cachers de hun enthousiasme spontaan met ons deelden. Sindsdien is geocaching een deel van onze vrijetijdsbesteding, sterker nog, het geocachen is vaak een reden voor het bepalen van een vakantiebestemming of weekendje weg. En dat zal het ongetwijfeld, ondanks het gekrakeel op diverse geocache sites, nog geruime tijd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat even dit topic over geocoins verzamelen ging want in dat subforum is het neergezet. :)

 

Even verplastst naar een ander subforum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begon op een mooie dag in 2006.

 

Een familielid had een GPS aangeschaft voor op de fiets.

 

Zo'n mooi stukje techniek wekt natuurlijk bij een techneut als ik direct de interesse.

 

Niet kort daarna had ik dus zelf ook een "Garmin Legend" in mijn bezit.

 

Na een tijdje spelen met het apparaat werd ik door een buurman

 

en goede vriend geattendeerd op de website van "Geocaching".

 

Mede door mijn binding met "scouting" leek dat erg interessant.

 

Na een tijdje lezen van het één en ander op de pagina's van "Geocaching"

 

besloot ik om mij hier maar eens voor aan te melden.

 

De eerste cache moest dan maar eens gevonden worden

 

en daarvoor werd een cache bij Nijverdal geselecteerd.

 

Pratend over het een en ander werd intussen ook de interesse ook gewekt bij mensen om

 

mij heen en al vlot liep ik niet meer alleen door de omgeving.

 

Intussen zijn we een aantal jaren verder en zijn de meeste caches in de omgeving wel gevonden.

 

Maar er genoeg van krijgen ? We denken het nog steeds niet.

 

Ondanks dat het ons ook wel eens tegen zit en we ook wel eens één of zelfs meerdere

 

keren terug moeten naar een plek krijgen we er maar niet genoeg van.

 

Kortom een hobby voor het leven waarin we tot nu toe alleen maar leuke

 

no-nonsense mensen hebben leren kennen.

 

En . . . . . . . . . je bent mooi buiten en in beweging.

 

Wat wil je nog meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Oktober 2008 ben ik met een groepsreis naar Nepal geweest om de Annapourna-trekking te doen.

Na deze prachtige wandeling ging 1 deelnemer in Kathmandu op zoek naar een cache.

We kwamen in een hotel terecht waar achter de balie een bak met goodies en TB's tevoorschijn kwam.

Dat wilde ik ook wel, een keer in Nederland opnieuw afgesproken met hem en vervolgens in februari 2009 zelf een gps gekocht.

Het is een prachtige hobby waarbij je buiten bent, telkens nieuwe gebieden ontdekt en leuke contacten kunt opbouwen.

Ben er ook al helemaal aan verslaafd :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We waren met vakantie op Texel en had daar een computerblad gekocht (koop ik anders nooit). Daarin stond dus iets over GeoCaching... dit sprak mij en mijn vrouw enorm aan. Op onze autonavigatie was het mogelijk om coördinaten in te voeren, een Garmin Nuvi 200.

 

Omdat we destijds moesten internetten via het internetcafé in De Koog, waren we gebonden aan tijd en informatie. Geheel onvoorbereid een Traditional coördinaat in de GPS gezet en op weg gegaan. Ben toen 400 meter door een natuurreservaat gekomen, wat niet mocht (!!) (een weekje later zou het reservaat wel vrij toegankelijk zijn geweest). Uiteindelijk op plaats van bestemming aangekomen... waar moest ik nu zoeken?? Had ik een schep mee moeten nemen om te graven?? (geheel nog geen globaal beeld wat geocaching inhield dus :dribble: )

Uiteindelijk de cache gevonden (een micro). Deze kick heeft tot verslaving geleid.

 

We hebben toen geheel Texel leeggecached. Onze eerste doosje met ruilspulletjes gevonden (wisten we toen ook niets van)... de eerste TB gevonden... (wat was een TB :):) )... En de cache 'Caching Texel 23 - TB Hotel'... daarvan dachten we dat er een HOTEL in de buurt zou zijn (hahaha)... En, oh ja, de cache 'Texel: De Slufter' is een Earth Cache.... we hebben toen lopen zoeken naar... NIETS hahaha...

Ach, die onwetendheid maakte het ook weer leuk. Iedere cache was weer een verrassing.

Na de vakantie thuis eerst alles eens uitgeplozen en een hoop wijzer geworden :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juni afgelopen jaar ging mijn vrouw met vriendinnen op vakantie. Het was geen weer om naar m'n zeilbootje te gaan, te weinig wind voor m'n vlieger hobby, geen scouting... en nu :)

 

Gaan snuffelen wat ik kon doen, wellicht iets met scouting of voorbereiding ervoor. Tot ik kwam op geocaching. 1 in de buurt bekeken, traditional makkelijk moet lukken. Gps zit ook op m'n telefoon dat moest lukken. Gelopen maar helaas helemaal niets kunnen vinden. Nu had een maatje van meen gps wist ik, afspraak gemaakt om de dag erop nogmaals te zoeken. Bepakt en bezakt gaan lopen samen en JAAAaaaaaa gevonden :lol:

 

Bij laaste event in Kootwijk wat mensen ontmoet, m'n eerste nachtcache gedaan en damn wat is dit verslavend :dribble:

 

Nu 7 maanden verder, 600ste cache op de teller en ondertussen 5 op mijn naam gemaakt :)

 

Heerlijk natuur, kids op scouting vinden het ook top, en weg van die televisie en.... op twitter erg gezellig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli 2008 begonnen met cachen, ik had wat gelezen in een PC magazine over geocachen.

Mijn vrouw en ik wandelden toen we elkaar pas kenden veel, maar dat verwaterde op een gegeven moment. Geocachen gaf ons weer een reden om af en toe te wandelen. Dankzij het cachen komen we weer vaker buiten. Het tekenen van een logrolletje bleek verslavender dan verwacht... In eerste instantie via marktplaats een goedkope Geko 201 gekocht en daarmee begonnen. Toen cachen een serieuse hobby bleek te worden zijn we overgestapt naar een Etrex Vista HCx. Voor ons was namelijk duidelijk dat geocachen voor ons geen eendagsvlieghobby bleek te zijn.

 

Wat ik trouwens begreep van het cachen is dat het iets wat je vooral alleen doet, maar ik heb juist dankzij het cachen al best veel anderen leren kennen en met een aantal gewoon regelmatig contact. Achteraf gezien bleek cachen zelfs een heel sociale sport te zijn (denk alleen al maar aan de events). Daarnaast teamlid geworden van SGN en dus nu ook ten dienste van de geocaching community.

 

(oh ja, ik heb ook nog 4 collega's aan het geocachen gekregen en mijn jongste zoon heeft nu net zijn eigen cache account aangemaakt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij tot deze zwaar verslavende hobby heeft gebracht..

 

Ik had een collega die aan geocachen doet.. het een en ander over gevraagd en het leek me wel wat..

op gc.com gekeken en dat was het dan ook.

Tot ik op het schoolplein een moeder van een klasgenootje van jarnof tegen het lijf liep en ze er ook al over vertelde.

 

Dacht hmm denk dat ik maar eens fijn een stukje mee ga wandelen..

dat is dus nu een jaar geleden en een paar dagen dan.. ikheb toen met mijn tom tom meegelopen .

dat was de cache de steiger van mac0Z58..

 

daarna wat vaker mee gegaan.. en met andere cachers op pad gegaan..

en ook nog eens zelf puzzels gaan maken..waar ik er nu 10 van heb..

 

nou dit was het wel zo ongeveer...

bewerkt door jarish
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...